7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Wat is mooier ?? Type I/Type II
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 04 juni 2007 01:15 AM
  [ # 91 ]

Ik heb hier nog wel zo’n set glas liggen. Ik weet alleen niet hoe de rubbertjes zijn, maar die zou ik altijd vernieuwen, ik schat 5€ per rubbertje nieuw ofzo ?

Ik weet niet wat ik voor het glas moet vragen, maar je mag altijd per PB bieden natuurlijk.
Wink.

-edit- en excuus aan de topicstarter voor het offtopic zijn
Wink.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 juni 2007 01:44 AM
  [ # 92 ]
TCT tijger schreef:

-edit- en excuus aan de topicstarter voor het offtopic zijn
Wink.

Dat ben je zelf man, de TS. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 04 juni 2007 02:10 AM
  [ # 93 ]
TCT tijger schreef:

Ik heb hier nog wel zo’n set glas liggen. Ik weet alleen niet hoe de rubbertjes zijn, maar die zou ik altijd vernieuwen, ik schat 5€ per rubbertje nieuw ofzo ?

Ik weet niet wat ik voor het glas moet vragen, maar je mag altijd per PB bieden natuurlijk.
Wink.

-edit- en excuus aan de topicstarter voor het offtopic zijn
Wink.

ouwe jood .. Wink

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 04 juni 2007 02:13 AM
  [ # 94 ]
eXpelliarMus schreef:
TCT tijger schreef:

-edit- en excuus aan de topicstarter voor het offtopic zijn
Wink.

Dat ben je zelf man, de TS. Wink

Very Happy Beetje de draad kwijt? bleh

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 04 juni 2007 02:30 AM
  [ # 95 ]
Matthijs2006 schreef:
eXpelliarMus schreef:
Matthijs2006 schreef:

Wil ik ook doen, alleen die koplamphuizen kosten zoveel…..  Confused

Dan ben ik geneigd van dat geld iets te kopen waar ik meer aan heb….

Valt wel mee hoor, ff een sloper op snorren die type 2 koplampunit’s er in heeft zitten, ik heb ze meen ik van mijn broer kado heb gekregen. Wink
Maar ze kosten minder dan een electr armsteun. Wink


Ik was in Deventer, voor 70 euro kon ik er 2 krijgen op de sloop.
Maar, ik vraag Ries wel, die vind ze vast ergens goedkoper.

Vanzelf!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 04 juni 2007 05:07 AM
  [ # 96 ]
Ijs schreef:

Modeljaar 1995 : Restyle Xm ORG.NR. 6383®

Met betrekking tot de vering zijn bij een aantal modellen gewijzigde veerpoten, stabilisatorstangen en achterveercilinders gemonteerd. De THY krijgt tevens een nieuw ontwikkelde hydractive computer.

Mijn duitse vrienden vertelde mij dat bij type 1 het wel eens gebeurd dat de bij roest bij veerpoot het mogelijk is dat hij door motorkap schiet. Bij type 2 hebben ze structureel iets veranderd waardoor dit niet meer mogelijk is. Echter kan ik je niet precies vertellen hoe/wat..dat is mij verteld Surprisedops:


Dat heeft niks met de veerpoot te maken, maar met de veerschotel en die is van zowel de serie 1 als 2 hetzelfde, afgezien van de eerste 1 of 2 jaar. Dat er in het verleden een paar poten door de kap zijn gevlogen is gelegen aan het rubberen huis in de schotel en niet ten gevolge van roest (dit is ivm de dikte van het staal ook praktisch onmogelijk). De veerpoot zit in de veerschotel bevestigd in een stalen cylinder met daar omheen een rubberen huis die rondom en aan de bovenkant ingeklemt wordt door de staalconstructie van de veerschotel. Nu hadden die slimmerikken bij Citroën het in eerste instantie zo gemaakt dat dat rubber het enige was dat de poot in de schotel hield, zonder enige beveiliging. Dit betekende dat wanneer het rubber gaar was de poot zonder obstructie dwars door de schotel kon schieten. Later hebben ze de onderste rand van de stalen cylinder breder gemaakt zodat wanneer het rubber gaar is de poot maar een klein stukje door kan schieten tot de stalen opening van de veerschotel. Het moet wel een beetje een ‘worst case scenario’-verhaal geweest zijn met die paar die wel zijn doorgeschoten, want ik heb vorig jaar een dwarsdoorsnede gezien van een exemplaar waarbij dit is gebeurd (naast een dwarsdoorsnede van het verbeterde model) en je kunt je bijna niet voorstellen dat het constructietechnisch überhaupt mogelijk is.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 05 juni 2007 10:43 PM
  [ # 97 ]
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:
TCT tijger schreef:

-edit- en excuus aan de topicstarter voor het offtopic zijn
Wink.

Dat ben je zelf man, de TS. Wink

Very Happy Beetje de draad kwijt? bleh

Nee hoor, ik was benieuwd hoe lang het duurt voor zoiets wordt ingekopt hier.
Cool.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 juni 2007 11:37 PM
  [ # 98 ]
TCT tijger schreef:
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:
TCT tijger schreef:

-edit- en excuus aan de topicstarter voor het offtopic zijn
Wink.

Dat ben je zelf man, de TS. Wink

Very Happy Beetje de draad kwijt? bleh

Nee hoor, ik was benieuwd hoe lang het duurt voor zoiets wordt ingekopt hier.
Cool.

Niet lang dus. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 07 juni 2007 02:19 PM
  [ # 99 ]

Het moet wel een beetje een ‘worst case scenario’-verhaal geweest zijn met die paar die wel zijn doorgeschoten, want ik heb vorig jaar een dwarsdoorsnede gezien van een exemplaar waarbij dit is gebeurd (naast een dwarsdoorsnede van het verbeterde model) en je kunt je bijna niet voorstellen dat het constructietechnisch überhaupt mogelijk is.

Je moet me niet binden op exacte aantallen, maar het gaat hier wel over meer dan een paar doorgeschoten exemplaren! In de afgelopen 12 jaar ongeveer heb ik heel wat gelezen uit diverse bronnen van mensen die dit overkomen zijn. Ik kocht in 1995 bijna een serie I XM hier in Japan waar dit ook gebeurd was. En het is ook voorgekomen dat de schotels door corrosie totaal verrot waren. Men is gewaarschuwd. Iemand die een eerste serie XM bezit doet er goed aan te controleren of een modifikatie heeft plaats gevonden.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 07 juni 2007 04:29 PM
  [ # 100 ]

Ik denk dat dat wel meevalt met die hoeveelheid doorgeschoten poten. Volgens mij wordt het probleem met mond tot mond reclame een heeeeeel stuk groter gemaakt dan het in feite is. Maar als er iemand is die hier gegevens over heeft, dan laat ik mij graag van het tegendeel overtuigen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 07 juni 2007 04:55 PM
  [ # 101 ]

Ik denk dat dat wel meevalt met die hoeveelheid doorgeschoten poten. Volgens mij wordt het probleem met mond tot mond reclame een heeeeeel stuk groter gemaakt dan het in feite is. Maar als er iemand is die hier gegevens over heeft, dan laat ik mij graag van het tegendeel overtuigen.

De getallen betreffende de problemen met harde vering, elektrische en mechanische fouten, waar deze Citroens berucht voor zijn, om maar een paar te noemen: centrale vergrendeling, ABS, schuifdak, raambediening, sensoren van divers pluimage, diodes stugheidsregelaar, relais, remschijven, typische hydraulische lekkages, aardproblemen, automatische transmissies, enz., enz., zijn niet gedocumenteerd op dit forum.
Praat me niet van mond tot mond reclame. Wat zit jou nu dwars hier? Wil je ook overtuigd worden van de hier genoemde bekende problemen? Heb je een bijzondere reden om Citroen of de XM I te verdedigen op dit punt? Je rijdt zelf een serie I?

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 07 juni 2007 05:37 PM
  [ # 102 ]

Beauty is in the eye of the beholder. We kunnen dus zeggen wat we willen. Toch verbaast het me dat de meerderheid stemt voor het type I met dat vreemde uitstekende hoekige instrument paneel en een spoiler die niets waar maakt. Een analyse van de stemming zie ik graag tegemoet. Zijn er niet veel stemmen uitgebracht op de SI door mensen die niet eens een XM rijden of gereden hebben? Het enkel-spakige-stuur was natuurlijk wel leuk en uniek in de Cits die ook ik gereden heb, de 2-CV, Ami,  ID, DS, CX, BX en zo. En nostalgie speelt misschien een rol, maar het 1-spakige stuur maakt de XM zeer zeker niet mooier dan het stuurwiel in de volgende serie.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 juni 2007 06:26 PM
  [ # 103 ]

de lijnen van het dashboard (dat hoekige afdakje boven de klokken) volgen de lijnen van de motorkap. de lijnen lopen ook een klein beetje toe, net zoals de lijnen van de motorkap en neus van de XM. Wat dat betreft past bij de Serie I, “binnen” beter bij “buiten”.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 07 juni 2007 08:26 PM
  [ # 104 ]
Jan-hendrik schreef:

De getallen betreffende de problemen met harde vering, elektrische en mechanische fouten, waar deze Citroens berucht voor zijn, om maar een paar te noemen: centrale vergrendeling, ABS, schuifdak, raambediening, sensoren van divers pluimage, diodes stugheidsregelaar, relais, remschijven, typische hydraulische lekkages, aardproblemen, automatische transmissies, enz., enz., zijn niet gedocumenteerd op dit forum.
Praat me niet van mond tot mond reclame. Wat zit jou nu dwars hier? Wil je ook overtuigd worden van de hier genoemde bekende problemen? Heb je een bijzondere reden om Citroen of de XM I te verdedigen op dit punt? Je rijdt zelf een serie I?

Wat mij dwars zit? Momenteel metname de 33?C die in mijn kantoor heerst en de middelste teen aan m’n rechter voet, die ik een paar dagen geleden lelijk aan de voorbumper van m’n DS heb gestoten, in de poging om een veerbol te vinden die mogelijk op de achterbank zou liggen, wat uiteindelijk toch niet het geval bleek en as we speak nog steeds spoorloos is. Verder voel ik me wel fun en helemaal als ik dergelijke verhitte berichten lees.  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Voel jij je nog wel een beetje fun Jan-hendrik? Want vanaf deze kant van het www lijk jij aardig rijp voor een kalmerend kopje sterrenmix.  Wink

In reactie op je stressvolle verhaal wat -mag ik aannemen- pro serie 2 is(?), kan ik melden dat de door jou aangehaalde voorbeelden stuk voor stuk zowel de serie 1 als 2 betreffen, afgezien van de hydractive-diodes (want die zitten niet in een serie 1) en de raambedienings-ellende is ook overwegend een probleem van de serie 2 (dunnere kabels). Overigens snap ik het vermeende probleem met “remschijven’ even niet… wordt het misschien in Hiroshima als probleem ervaren dat ze slijten?  haha Om mijn verhaal even af te ronden Jan-hendrik, de volgende vraag aan jou; hoeveel serie I XM’s heb jij gehad met al die ‘beruchte ellende’ en hoeveel ‘beruchte ellende’ heb jij nu met je serie 2? Het punt is, dat ze allebei echt wel eens wat hebben en ze hebben ook wel hun typische kwaaltjes, maar je moet je kop niet laten gek maken met opgeklopte indianen verhalen. Dat is slecht voor je bloeddruk en strookt niet met de realiteit.

Tot slot, om op je vraag te antwoorden; ik heb wel degelijk een bijzondere reden om de serie 1 te verdedigen. Op mijn linker bil staat namelijk een ‘X’ getatoeëerd en op mijn rechter bil een volmaakt prachtige ‘M’ (dit alles natuurlijk in de hoekige font van de S1), met als klapstuk de mooi en subtiel in de knieholte aangebrachte tatoo; ‘mk’, die ‘s ochtendvroeg als ik wijdbeens naakt in de badkamer sta met mijn achterste naar de spiegel gedraaid gecompleteerd wordt met een joekel van een ‘1’.  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 juni 2007 08:40 PM
  [ # 105 ]

Waarom staat er XOM op je kont?  Shocked

Profiel  
 
 
7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook