3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

PrutsyLJ zijn BX GTI deel II—> Andere velgen @ P4
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 juni 2007 03:59 PM
  [ # 31 ]

Lj ik heb wel een Bx sport carterpan (heeft ook plek voor airco pomp meende ik)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 juni 2007 04:06 PM
  [ # 32 ]

Het punt is vooral dat dit een carterpan is met zowel airco ophangpunten als een plekje voor de olietemperatuurmeter Wink . Dus ik vrees dat ik weinig aan de carterpan van Oudelut zal hebben (die kwam dacht ik van een turbodiesel?). Kan je even een foto maken van die carterpan van die Sport Daan? Want ik twijfel erg aan de aanwezigheid van aircopomp ophangpunten. Ik denk dat ik hem er morgen onderuit haal en gewoon ga (laten) lassen.

Edit: evengoed hartstikke bedankt voor alle aanbiedingen Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 03 juni 2007 04:51 PM
  [ # 33 ]

Een sport heeft toch nooit airco i.v.m. de dynamo die aan de onderkant van het blok hangt, of heb ik het mis?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 03 juni 2007 04:54 PM
  [ # 34 ]
B_iks schreef:

Een sport heeft toch nooit airco i.v.m. de dynamo die aan de onderkant van het blok hangt, of heb ik het mis?

idd Wink ik heb daar nog nooit van gehoord Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 juni 2007 04:58 PM
  [ # 35 ]
B_iks schreef:

Dat zal dan waarschijnlijk verklaren waarom Daan dacht dat er een airco ophanging aan de carterpan zit.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 04 juni 2007 01:08 PM
  [ # 36 ]
PrutsyLJ schreef:
B_iks schreef:

Dat zal dan waarschijnlijk verklaren waarom Daan dacht dat er een airco ophanging aan de carterpan zit.

infeite hebben ze bij d3e aircomodellen de sportpan weer van de plank gehaald. De dynamo zit dus aan de airco oren. Of was het nu andersom….....

wel kan het voorkomen dat er bij een sportpan er een oor te weinig opzit.

Gemakkelijker pak je dus een xantia of xm pan. Heel regelmatig met airco geleverd namelijk.

Ook gemakkelijk voor mensen met een gescheurde sportpan.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 juni 2007 01:24 PM
  [ # 37 ]

Zo dan, jullie hebben nog steeds het carterpan verhaal van me te goed. Maandagochtend lag ik iig om half 9 al onder de auto Confused . Normaal gesproken is het toch wel goed te doen zo’n carterpan verwijderen, maar ik zat hier natuurlijk met die oh zo fijne airco pomp Rolling Eyes . Van onderen kon ik die dus niet los krijgen. Gevolg: de bumper, dubbele fans, radiateur en de airco condensor konden er weer uit.
Toen was het vrij makkelijk om de airco pomp los te halen. Met de aircopomp er onderuit kon de carterpan losgehaald worden. Dit was op zich zo gebeurd. Ff jutteren aan de pan, schroevendraaier er tussen en wrikken maar (er was vloeibare pakking gebruikt Rolling Eyes ). Nou ja, en toen kwam er een grote teleurstelling. De carterpan was dubbel gescheurd Exclamation

Klik
Klik
Klik
Klik

Het is op de foto’s niet zo goed te zien, maar de carterpan was dus dubbel gescheurd. Lassen werd hem dus niet… Dus, toen maar eens naar de Peugeot/Citroen sloop in Nagele gebeld. Die zeiden “neum um maar ff mee dan zien we wel” Ik hard er een hard hoofd in. Maar goed, eenmaal daar aangekomen met de oude carterpan begon ik al weer wat hoop te krijgen toen ik de enorme schappen daar zag. De beste man liep ook heel nonchalant naar het schap toe en kwam terug met 2 airco carterpannen Laughing . 1 was van een nieuwer type met schot in de carterpan en anders geplaatste schroefgaten voor de spanner van de pompriem. De andere was een geribbelde pan, die ook nog eens een schroefgat voor mijn olietemperatuursensor had. Ik was dus helemaal gelukkig. Het grapje kostte helaas wel 75 euro voor de carterpan en 20 eurie voor een nieuw tubetje vloeibare pakking.
Eenmaal thuisgekomen “ff” de nieuwe pan er onder gehangen. Eerst was ik nogal angstig dat tie via de schroefgaten aan de voorkant toch lekte, maar dit bleek de olie te zijn die ik er naast gemikt had Surprisedops: . Maar, de BX rijd weer en de olie is ook gelijk ververst. Hoewel dat met die gare klepseals niet echt nodig was aangezien er elke week wel een aardige hoeveelheid bij gemikt word Laughing

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 juni 2007 01:29 PM
  [ # 38 ]

Netjes man!

goed dat het weer gefixed is Cool
nu weer lekker genieten…...

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 08 juni 2007 12:26 AM
  [ # 39 ]

Goed werk man!

Ja in Nagele zijn ze duur….

Maar voor een tube Wynss rode vloeibare pakking kit betaal ik 8 euro ofzo….geen 20 in elk geval.

Test

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 juni 2007 12:50 AM
  [ # 40 ]

beter dat hij weer goed is… top Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 juni 2007 08:09 PM
  [ # 41 ]

Zeuh, vanmiddag weer eens ouderwets lekker aan de GTi geklust. Op het programma stonden:

- remblokken voor
- bougiekabels
- bougies
- einddemper goed hangen

De remblokken begonnen tijdens het remmen heerlijk te zingen dus daaraan had ik al een kleine indicatie dat ze aardig op waren. Mijn vermoeden was aardig juist. Er zat nog een milimeter of 2-3 vlees op of zo. Remblokken vervangen ging aardig smooth. Ik had het nog nooit eerder gedaan aan de voorkant, klusjes als een koppeling en schadeherstel dan weer wel. Oftewel ik begin in de omgekeerde volgorde qua moeilijkheidsgraad Laughing . Op zich wel eens leuk dat een klusje ook echt daadwerkelijk meevalt Laughing
De bougiekabels en de bougies waren helemaal een eitje. Het enige jammere vond ik de belabberde kwaliteit van de aansluitingen van deze kabels aan de verdelerkant. Maar het is allemaal goed gekomen, en de BX loopt rustiger en je hoort hem niet meer af en toe een cilinder “overslaan”.
Nou ja, de uitlaat was ook een heerlijk klusje van niks. Even de 2 klemmen bij de middenpot iets gelost, de demper wat verticaler gehangen en klaar was L-J.
Als laatste ook nog maar even de V-snaar gespannen, want die begon nogal te gieren de laatste tijd. Na het starten kwam het systeem ook veel sneller op druk. Dus ik ben weer helemaal blij.

Verder nog even de sapjes bijgevuld, en getanked. Dus de BX is helemaal klaar voor vanavond. Dan ga ik samen met Ab gezellig aan de midzomernachtrit van de BX Club meedoen. Ik heb der zin an!

Uiteraard heb ik nog wat plaatjes geschoten:

Nieuwe bougiekabels
Oude bougiekabels
Oude Bougies
Sleutelplek
Uitlaat weer @ goede plek

En als laatste, het bewijs van het ultieme comfort van het BX GTi mubilair Laughing ==> Klik en Klik

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 juni 2007 09:13 PM
  [ # 42 ]
PrutsyLJ schreef:

En als laatste, het bewijs van het ultieme comfort van het BX GTi mubilair Laughing ==> Klik en Klik

ik ben dus niet de enige die daar last van heeft Laughing

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 juli 2007 06:37 PM
  [ # 43 ]

ook klein onderhoud is onderhoud Cool

goed bezig Wink

en je interieur is weer door iemand goedgekeurd Laughing

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 01 juli 2007 07:17 PM
  [ # 44 ]

Je gti rijdt echt super Cool  ” wil ook weer een bx “

En die stoelen: stevig en comfortabel net zoals de kat al aangeeft hehe..

Oja enne ruim die bak es op wil je Razz

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2007 10:53 PM
  [ # 45 ]
Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook