3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Na lang aarzelen….
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 juni 2007 02:51 AM
  [ # 31 ]

witte lichtjes zullen hier toen ook al verplicht geweest zijn denk ik dus die zijn er inderdaad op te zetten

de deuren, misschien zaten er lelijke deuken in Rolling Eyes

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 juni 2007 02:52 PM
  [ # 32 ]
waterman771 schreef:

[

De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.

Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!

Hier is hij dan   SB-SC-00SC0233

Pas terug van een prachtige maar vermoeiende SM meeting in York

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juni 2007 02:59 PM
  [ # 33 ]
wbogaerts schreef:
waterman771 schreef:

[

De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.

Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!

Hier is hij dan   SB-SC-00SC0233

Pas terug van een prachtige maar vermoeiende SM meeting in York

Walter

Ok, en was ‘t de moeite? Leuke tijd gehad? SM heel gebleven?

De auto van onze vriend is dus een zeer vroege injection, van eind 1972.
Ik vraag me dan ook af of ie origineel wel met losse portiersloten zou zijn uitgerust!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 juni 2007 03:06 PM
  [ # 34 ]
wbogaerts schreef:
waterman771 schreef:

[

De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.

Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!

Hier is hij dan   SB-SC-00SC0233

Pas terug van een prachtige maar vermoeiende SM meeting in York

Walter

SC! dan is het een echte injectie! zal zien of ik iets terugvind via het frans forum!! Allesinds,volgens chassisnummer,is ze gebouwd in juli en verkocht in oktober 1972!voor de rest,zoek ik verder!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 juni 2007 03:12 PM
  [ # 35 ]

Ja het was echt de moeite ,

was wel niet goedkoop , maar achteraf gezien best zijn geld waard .

Afdalingen en klimmen van 33 % op een ENKEL vaks baantje Laughing

Algoed dat mijn beestje in goede vorm was , met die luminition was ik nooit boven geraakt .

En dan dat zalig ” back-firen” als je in éértse de berg afdonderd banana

PS ik heb nog één kit voor de waterpomp modificatie over en heb nu ook LIVE gezien hoe het moet .

Gelijk nog drie setjes kleppen van Andrew Brodie gekocht .

Als er nog interesse is combineer ik wel de bestellingen want de transactie kosten voor een overschrijven naar Engelands zijn vreselijk duur .


Walter

Foto’s in een nieuw onderwerp

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 juni 2007 03:15 PM
  [ # 36 ]
waterman771 schreef:
wbogaerts schreef:
waterman771 schreef:

[

De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.

Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!

Hier is hij dan   SB-SC-00SC0233

Pas terug van een prachtige maar vermoeiende SM meeting in York

Walter

Ok, en was ‘t de moeite? Leuke tijd gehad? SM heel gebleven?

De auto van onze vriend is dus een zeer vroege injection, van eind 1972.
Ik vraag me dan ook af of ie origineel wel met losse portiersloten zou zijn uitgerust!

Het is vast en zeker en overgangsmodel! en wetende bij mijn DS,ook een overgangsmodel,namen de Fransen het niet zo nauw met de uitrusting!dus,waterman,wat jij aanhaalt klopt heel waarschijnlijk!!De wagen zal nog met overschot materiaal geleverd zijn,dus deuren met sloten in de klink!!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 juni 2007 07:39 PM
  [ # 37 ]

wow blijkbaar toch een eigenaardig beestje ! mijn sm

Tja het is dus goed mogelijk dat de deuren origineel zo waren.
Maar de 1ste eigenaar waar ik mee gebeld heb zei dat hij er wel degelijk 2 deuren voor had gekocht in 1978. Waarom tja dat zou ik hem eens moeten vragen maar hij was eigenaar van een citroëngarage die tot 2000 bestond dus tja ik vraag het me af…..

ook de enjoliveurs zijn volgens mij origineel maar heb ze nog nooit zo gezien… moest je nog iets weten van de geschiedenis blooper1963 laat het me zeker weten!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 05 juni 2007 07:23 PM
  [ # 38 ]

En blooper al iets meer gevonden over mjin wagen?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 juni 2007 01:18 AM
  [ # 39 ]
bxsport schreef:

En blooper al iets meer gevonden over mjin wagen?

Neen! er is nergens op die lijst iets terug te vinden over uwe SM.
enkel deze is er terug te vinden

SB-SC-00SC0234 en is oorspronkelijk in Frankrijk geleverd

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 juni 2007 04:28 PM
  [ # 40 ]

Zo walter had mijn klepjes bij en we gaan nu stilletjes denken om de motor der dus uit te nemen een vaste datum is nog te bepalen. maar ik vermoed dat het meeste de tand des tijds nog goed overleefd heeft na 98.000km.  De wagen had 2 weken niet meer gedraaid maar na 1 keer starten was ze weg… de stukken vallen al bij al ook wel mee en we gaan deze dan ook inneens bij de franse sm club halen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 01 juli 2007 12:09 AM
  [ # 41 ]

Update: SM

We zijn vandaag aan de ontmanteling van de motor begonnen, omdat het makkelijker was hebben we de zijspatborden er af gehaald en momenteel zijn de luchtfilters inlaatcollectoren, er al af. Even hebben we snel gekeken naar de kettingen deze zijn nog zeer goed opgespannen, en volgens mij en walter al eens vernieuwd; vermits we de motor er uit nemen zonder versnellingsbak zou dat ons in een dag moeten lukken….nokkenassen zijn volgens walter ook nog goed, alleen de zuigerveren zullen wel vervangen moeten worden,plus kettingen en kleppen voor alle veiligheid, as van de oliepomp en een alternator met interne regelaar van 100Am.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 juli 2007 04:38 PM
  [ # 42 ]
bxsport schreef:

Update: SM

We zijn vandaag aan de ontmanteling van de motor begonnen, omdat het makkelijker was hebben we de zijspatborden er af gehaald en momenteel zijn de luchtfilters inlaatcollectoren, er al af. Even hebben we snel gekeken naar de kettingen deze zijn nog zeer goed opgespannen, en volgens mij en walter al eens vernieuwd; vermits we de motor er uit nemen zonder versnellingsbak zou dat ons in een dag moeten lukken….nokkenassen zijn volgens walter ook nog goed, alleen de zuigerveren zullen wel vervangen moeten worden,plus kettingen en kleppen voor alle veiligheid, as van de oliepomp en een alternator met interne regelaar van 100Am.

ene van 70 AMP. is ruim voldoende

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 juli 2007 01:37 AM
  [ # 43 ]

Update SM

zo dit weekend is de motor dus uit te sm gehaald door ons professioneel team!!!

Een aantal vrienden van alle windstreken, is komen helpen. En over het algemeen ziet de motor er goed uit buiten dat de kettinggeleider van de primaire ketting was afgebroken…dit kan je alleen maar zien als de ketting zichtbaar is dus dit kan bij iedereen het geval zijn als deze niet verstevigd is….we steken nieuwe zuigervergen bussen worden lichtjes gehoond en alle modificaties worden uitgevoerd.

We hebben ook de motor er zonder versnellingsbak uitgehaald ...het is dus mogelijk.

en eigenlijk tameijk gemakkelijk.


Enkele fotos van het evenement:








afgebroken kettinggeleider van de primaire ketting

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 juli 2007 01:39 AM
  [ # 44 ]

ziet er goed uit veel suc6 met sleutelen Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2007 01:45 AM
  [ # 45 ]
bxsport schreef:

Een aantal vrienden van alle windstreken, is komen helpen.

Ach, zonder die Ollanders krijgen die Belgen ‘t anders niet voor elkaar hé Wink

Maar inderdaad, de motor is gezond, en vertoont slecht de normale 100.000 km slijtage. In principe was enkel het vervangen van kettingen, spanner en uitlaatkleppen voldoende geweest voor nog eens 100.000 km, maar omdat de motor er nu toch naast ligt gaan we die dus helemaal nieuw maken!

Een evenement om nooit te vergeten Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook