3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Vervangen koppelingsregelaar 23 IE H
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2007 04:13 PM
  [ # 31 ]

Die leiding MOET spanningsVRIJ worden vastgezet. Anders scheurt ie geheid. Een miniem haarscheurtje lijkt door de grote druk al snel een grote lekkage…  Als het geen originele leiding is die je hebt gemonteerd maar een chyparse immitatie weet ik het al….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 04 juni 2007 04:20 PM
  [ # 32 ]

boogaard bedoelt:

de 6,35 mm hogedrukleiding nikkel/koperlegering die momenteel geleverd wordt kan de hoge druk niet aan, daardoor scheuren ze. let hier ook op bij de andere leidingen die je van deze dikte vindt.
de 4,5 mm leidingen hebben hier geen last van…

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 juni 2007 04:40 PM
  [ # 33 ]

Hoi Joris,

Zo te zien is ie wel spanningsvrij.
Of het imitatie is of niet kan ik zo niet zien. Uit het onderdlenboek van Chyparse haal ik leiding pomp drukregelaar, DX39456A, met een prijs van rond de 23 euri. De bno van de garagist heeft het over een hogere prijsklassen, en wel rond de 45 euri exc. BTW.
Echter….. Ik weet niet waar hij de leiding vandaan heeft, en of de toeleverancier wel het goede spul heeft geleverd…..
Hij klonk sowieso al niet blij, omdat ie hier net zo van baalt als ikzelf…
Een nieuw rubber is besteld, die fröbel ik er wel op. Als de zaak lekvrij is en blijft, prima, lekt de zaak ondanks het nieuwe rubber toch, jammer maar helaas, zal er een nieuwe leiding onder moeten…. Vreemd, maar daar verheug ik me nou helemaal niet op….
Evengoed Joris bedankt voor de waarschuwing…...

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 juni 2007 05:18 PM
  [ # 34 ]

Op de kleur afgaand, een nikkel/koper legering…..
In overleg met de garagist, bij Citrotech een hardstalen versie gaan bestellen….....
Dit is nu net een leiding waarmee ik geen risico wil lopen. De vorige was naar vermoedelijk 30 jaar trouwe dienst ook op, lekte door een piepklein haarscheurtje…. maar het gevolg was wel dat er een oliespoor liep vanaf het keuringsstation naar de garagist…....

Wordt in het weekend weer vervolgd….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2007 05:21 PM
  [ # 35 ]

Check, die van Citrotech zou wel eens een stuk degelijker kunnen zijn. Zorg er ook voor dat de leiding alle bedoelde houdertjes heeft die er vroeger ook op zaten. Het is het trillen wat em nekt…

En nee. Het is geen grappige doe ik in een uurtje tussendoor klus…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 juni 2007 05:52 PM
  [ # 36 ]

Okeeeee
Kan zaterdag de spulletjes ophalen.
De leiding aan de HD pomp is zo wel te zien, maar waar die naar toe gaat dus niet….. Zal wel weer tunnel uitbouwen worden en dan maar eens kijken of ik er van voren bij kan. Een voordeel van de IE, de regelaar zit onder de radiateur en de ontlastschreof daar kan ik ook altijd bij.
Het plan is dan als volgt: Rubbertje vervangen, en controleren op lekkage. Geen lekkage is mooi, de boel netjes opruimen, rem reinigen, afspraak maken voor montage nieuwe leiding zsm. Wel lekkage is gevalletje jammer dan, overleg met garagist (zelf sleutelen op oprit of dame op laten halen) en van daar uit maar verder kijken.
Intussen probeert de garagist de herkomst van de leiding te achterhalen. Hij heeft um niet zelf direct bij Chyparse vandaan gehaald in 2005, maar als de toeleverancier dat wel heeft gedaan….. Het zou niet de eerste bok zijn die die gasten op DS vlak schieten…... Helaas….
Tips mbt montage van het geheel zijn voor deze klusser welkom….
Wat betreft de leidinghouders… dat weet ik dus helemaal niet, ik heb de leiding indertijd niet zelf vervangen, maar ik ga er van uit dat dat wel is gebeurd.
Het is ook door het trillen van het blok (wat nu minder is door 123) en de positie van de leiding dat ik vermoed dat de leiding in de nippel een breuk zou kunnen hebben. Het metaal is daar “bewerkt” net als in de bochten, en dat zijn de zwakke plekken. Komt bij dat de HD pomp stevig vastzit, maar de HD leiding zelf ook stevig vastzit aan de HDregelaar en de pomp. De beweging aan de pomp is dan het grootst, dus dan zal ie wel in die omgeving de geest kunnen geven…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2007 06:38 PM
  [ # 37 ]
superpetur schreef:

. Een voordeel van de IE, de regelaar zit onder de radiateur en de ontlastschreof daar kan ik ook altijd bij.

MVG, Peter

Oja..  Surprisedops: Dan kan het wel eens lekker meevallen!!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 07 juni 2007 08:38 PM
  [ # 38 ]

Hoi Joris en anderen,

Meevallen?...... forget it Surprisedops:
Voor een 23ie is de hardstalen HD leiding tussen HD pomp en drukregelaar niet te verkrijgen, , niet via Citrotech. dit ivm de te geringe vraag, en erger nog, ze kunnen niet met hand gemaakt worden.
ik denk dat dit komt doordat de IE een kortere versie zal hebben ivm kleinere afstand HD pomp-drukregelaar.
Een alternatief, ook als is het dan maar een ietwat gammeler leiding, was ook nog niet traceerbaar. indien zo’n leiding er wel is, wil ik er 2, en zal er standaard altijd eentje aan boord van de dame moeten zijn. Just in case…...  Mijn garagist heeft bijkans nog meer de smoor in als ikzelf…. hij weet wat het is die leiding er bij een IE onderuit knalt….. Geen versnelling, geen vering, geen stuurbekrachtiging en remmen totdat de rem-accu leeg is…...
En dan tegenvaalr 2, De rubbertjes heeft de garagist wel gekregen maar niet in de juiste maat…... Kortom, het sleutelen voor komende zaterdag is volkomen zinloos op dit moment. Jammer…

Tot zover deze update….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juni 2007 12:14 PM
  [ # 39 ]

Wim van der laan heeft voor mn SM een Rubber HD leining gemaakt met verloop nippels zodat een standaard leiding past. Die leiding is 15 cm lang maar moet probleemloos veel langer te produceren zijn. Verder kan Chyparse jouw leiding in het minder sterke legering maken op elke gewenste lengte. Zij hebben ook de rubbers. 

Vraag serge even op hij nag langs almere komt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 08 juni 2007 12:54 PM
  [ # 40 ]

Hoi,

Ik heb nog een IE H staan voor demontage/afbraak, daar zou die leiding nog op moeten zitten. als je wil mag je’m er komen afprutsen. dan heb je alvast een reserve op voorraad.

Mvgr,
Vik

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 08 juni 2007 01:12 PM
  [ # 41 ]

Hoi joris en Vik,

Bedankt voor de reacties.
Ik zou graag die leiding bij jou Vik eraf willen prutsen, als het een tikje in de buurt is. Ik zal daarvover later vandaag wel ff een pbtje sturen.
Het idee van jou joris houd ik even in het achterhoofd, dat zal ik met mijn garagist overleggen. Kan best zijn die hij met dezelfde oplossing komt.
Achteraf gezien, hadden we misschien nooit de oude HD leiding in de oud ijzer bak moeten kieperen….. Aan de andere kant, die was ook echt lek en dit soort lekken plak je niet dicht als een fietsbandje…. helaas…

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juni 2007 01:13 PM
  [ # 42 ]

Woont vik niet in belgie?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 08 juni 2007 04:48 PM
  [ # 43 ]

Yup, België

Nabij antwerpen.
Als dit echt te ver voor je is, kan ik ze wel met de post versturen mits een kleine vergoeding natuurlijk Wink

Heb dan nog wel effe geduld want ik sta op punt om op vakantie te vertrekken..
Als ik goed gelezen heb, heb je de leiding nodig die van de hydro. pomp naar het lijf dijocteur loopt nodig, toch?

Groeten
Vik

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 09 juni 2007 01:43 PM
  [ # 44 ]

De hulp van Vikingo is op afstand geregeld.
Net even de dame ivm noodzakelijk verhuizen op de garagezolder even de oprit opgereden…....
Direct een spoor LHM vanuit de garage de oprit op, en op de plek waar de dame even heeft gestaan vrijwel direct een olievlek ter grootte ven een soepbord…....
Bijkomend nadeel, de vorige week zo mooi bij wamre motor afgestelde halfautomaat had nu moeite om vooruit te komen, ondanks de hoge buitentemepratuur. Zo te zien startte de dame ook niet op 4 cilinders, dus de bougies zullen er ook nog een keertje uit moeten om eens te zien welke cilinder niet mee doet. Ik vermoed 1 of 2…....
De koppelingsregelaar zelf dan, ff on topic blijven, die lekt ook nog op het pakkingsplaatje…..
Dat wordt weer klussen de komende weken….

MVG,. Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 09 juni 2007 04:34 PM
  [ # 45 ]
superpetur schreef:

De hulp van Vikingo is op afstand geregeld.
Net even de dame ivm noodzakelijk verhuizen op de garagezolder even de oprit opgereden…....
Direct een spoor LHM vanuit de garage de oprit op, en op de plek waar de dame even heeft gestaan vrijwel direct een olievlek ter grootte ven een soepbord…....
Bijkomend nadeel, de vorige week zo mooi bij wamre motor afgestelde halfautomaat had nu moeite om vooruit te komen, ondanks de hoge buitentemepratuur. Zo te zien startte de dame ook niet op 4 cilinders, dus de bougies zullen er ook nog een keertje uit moeten om eens te zien welke cilinder niet mee doet. Ik vermoed 1 of 2…....
De koppelingsregelaar zelf dan, ff on topic blijven, die lekt ook nog op het pakkingsplaatje…..
Dat wordt weer klussen de komende weken….

MVG,. Peter

zo te horen kan vikingo beter het complete blok met de post sturen.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook