Bram schreef:mpostma schreef:Weer even wat leven in dit topic.
Heeft iemand ervaring met de Mitec Mio 701 smartphone ?
Ben wel benieuwd hoe zo’n ding nu in de praktijk functioneert in de auto en als je er gewoon mee wilt bellen.
Ik navigeer nog steeds met de MIO 168 (het is trouwens MITAC)...heb ruim een jaar geleden een smartphone gehad van Nokia, maar was daar toch niet zo gelukkig mee…de andere kant kon tijdens het bellen meeluisteren naar de stem van Tomtom.
Hier kun je meer ervaringen lezen : http://www.kieskeurig.nl/review/4A04ADE4509E6AEAC1257123004423AD.htm
Kieskeurig had ik al geraadpleegd. Voornaamste minpunt dat je daar leest is toch wel de levensduur van de batterij.
GPs functionaliteit spreekt mij wel aan. Ik zou em dan bijv. ook willen gebruiken tijdens het skaten, skieen of fietsen om de afstand en snelheid in de gaten te houden.
PDA achtige functionaliteit (organizer, enzo) lijkt me ook wel handig.
Zo’n telefoon zal wel niet zo hufterproof zijn als een nokia 1100 die ik nu heb…
mpostma schreef:Kieskeurig had ik al geraadpleegd.
Ah, dan weet je ook wel waar de site is van de fabriek ?
Bram schreef:mpostma schreef:Kieskeurig had ik al geraadpleegd.
Ja. Ik heb echter nauwelijks tot geen gebruikerservaring met dit soort producten. Vandaar mijn vraag naar gebruikerservaringen.
mpostma schreef:Bram schreef:mpostma schreef:Kieskeurig had ik al geraadpleegd.
Ja.
Waar is die dan….heb je ook een link ?
Bram schreef:Ik navigeer nog steeds met de MIO 168 (het is trouwens MITAC)...heb ruim een jaar geleden een smartphone gehad van Nokia, maar was daar toch niet zo gelukkig mee…de andere kant kon tijdens het bellen meeluisteren naar de stem van Tomtom.
Dat dacht ik al, zo een smartphone met een klein schermpje leek me al niks voor jouw
Ik ben overigens nog steeds zeer tevreden over mijn MIO 269 met de originele software
ZX1.4i schreef:Dat dacht ik al, zo een smartphone met een klein schermpje leek me al niks voor jouw
Ik meende dat het beter zou zijn om alles in 1 apparaat te hebben, maar dat was niet handig, achteraf bezien.
Toen (en nu ook weer) moest ik elke keer bij het in en uitstappen (tijdens koerierwerk) zowel mijn mobieltje als de MIO 168 uit de auto halen…laadstekkers losmaken, dus een heel gedoe.
(voor je het weet slaan ze je raam in, ze zijn erg gewild bij het dievengilde)
Maar met die Nokia was het helemaal niks, al had die nog wel een losse GPS muis waar je ook 2 stekkertjes (Bluetooth-GPS en laadstroom) in en uit moest halen…een hoop draden en zo.
Dat zal bij de nieuwe MIO waar Marten het over heeft dus eentje minder zijn omdat de GPS daar ook ingebouwd zit…maar vraag me wel af hoe dat gaat als er gebeld word tijdens het navigeren.
Volgens iemand op Kieskeurig wordt die automatisch ge-mute’d.
En inderdaad….dat kleine scherm is een minpunt t.o.v. een PDA…alhoewel ik tijdens het rijden vooral LUISTER naar Eva en maar een korte tijd kijk op het schermpje, alleen bij rotonde’s met 4 of meer zijstraten moet je wel even kijken want TomTom heeft nogal eens de neiging er eentje teveel of te weinig aan te geven….zit je #%$% alsnog op de verkeerde route
Gelukkig hoor je dan al vrij snel…KEER OM
Over een paar maanden zit ik weer aan de verlenging van mijn 2-jarig contract….dus wie weet wat ze me zullen aanbieden.
(meestal gratis toestel)
Ik heb al een paar keer er over na zitten denken…(ook met Rene via MSN)...of je kiest voor een PDA met ingebouwde GPS en telefoon, maar dan zit je met zo’n allejezus groot ding aan je oor….OF zo’n Smartphone. ops:
Voordeel PDA: lekker groot scherm….betere mogelijkheid om het adres in te typen en ook duidelijker geluidskwaliteit…of kiezen voor alles in 1 maar dan wel klein.
Ben er nog steeds niet uit na een jaar nadenken.
Bram schreef:
Dat zal bij de nieuwe MIO waar Marten het over heeft dus eentje minder zijn omdat de GPS daar ook ingebouwd zit…maar vraag me wel af hoe dat gaat als er gebeld word tijdens het navigeren.
Volgens iemand op Kieskeurig wordt die automatisch ge-mute’d.En inderdaad….dat kleine scherm is een minpunt t.o.v. een
Sja, ik heb nu een uitermate simpel toestel (nokia 1100) dat wel Marten-proof is gebleken (overtreffende trap van hufterproof), maar een foontje met wat meer mogelijkheden lijkt me wel handig.
Daarbij komt dat je zo’n foontje met GPS ook kan gebruiken met outdoor sporten als skaten of skieën. Dat zie ik best wel zitten. Routenavigatie vind ik op de langere trajecten redelijk nutteloos, maar om iets in de stad te vinden is het wel erg handig. Het feit dat de batterijlading maar kort meegaat, vind ik trouwens wel een heel vervelend nadeel.
Verder vraag ik me nog af hoe zo’n ding in de auto combineert. Met zo’n phone als routenavigator is een extra luidspreker wellicht geen overbodige luxe. Valt zoiets met een autoradio te combineren (dat ie via de speakers gaat van de autoradio) en kun je dan ook gelijk handsfree telefoneren?
HEt lijkt me trouwens vreselijk irritant als de basisfunctie “bellen” en SMS-en ineens heel gecompliceerd wordt door het “smartphone” principe. Ik ben dus wel wat huiverig en sceptisch om zoiets aan te schaffen. Overigens is ie in combinatie met een abo dat me niet eens zo gek veel extra kost wel ineens heel goedkoop
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:ZX1.4i schreef:Dat dacht ik al, zo een smartphone met een klein schermpje leek me al niks voor jouw
Ik meende dat het beter zou zijn om alles in 1 apparaat te hebben, maar dat was niet handig, achteraf bezien.
Toen (en nu ook weer) moest ik elke keer bij het in en uitstappen (tijdens koerierwerk) zowel mijn mobieltje als de MIO 168 uit de auto halen…laadstekkers losmaken, dus een heel gedoe.
(voor je het weet slaan ze je raam in, ze zijn erg gewild bij het dievengilde)Maar met die Nokia was het helemaal niks, al had die nog wel een losse GPS muis waar je ook 2 stekkertjes (Bluetooth-GPS en laadstroom) in en uit moest halen…een hoop draden en zo.
Volgens iemand op Kieskeurig wordt die automatisch ge-mute’d.En inderdaad….dat kleine scherm is een minpunt t.o.v. een PDA…alhoewel ik tijdens het rijden vooral LUISTER naar Eva en maar een korte tijd kijk op het schermpje, alleen bij rotonde’s met 4 of meer zijstraten moet je wel even kijken want TomTom heeft nogal eens de neiging er eentje teveel of te weinig aan te geven….zit je #%$% alsnog op de verkeerde route
Gelukkig hoor je dan al vrij snel…KEER OMOver een paar maanden zit ik weer aan de verlenging van mijn 2-jarig contract….dus wie weet wat ze me zullen aanbieden.
(meestal gratis toestel)Ik heb al een paar keer er over na zitten denken…(ook met Rene via MSN)...of je kiest voor een PDA met ingebouwde GPS en telefoon, maar dan zit je met zo’n allejezus groot ding aan je oor….OF zo’n Smartphone. ops:
Voordeel PDA: lekker groot scherm….betere mogelijkheid om het adres in te typen en ook duidelijker geluidskwaliteit…of kiezen voor alles in 1 maar dan wel klein.Ben er nog steeds niet uit na een jaar nadenken.
ik ben over mijn combi eigenlijk ook wel tevreden
ik heb een Nokia 6230 die op een orginele Nokia BT (bluetooth) carcit automatisch verbinding maakt zodra ik instap.
dus nooit gekloot met stekker en dingen, waar je geen zin in heb op korte ritjes en toch altijd handsfree kunnen bellen.
voor navigatie heb ik een HP iPaq 2210, met groot scherm dus
hiervoor heb ik een houder aan me raam hangen en dan heb je dus ook weinig gedoe met snoeren. gewoon PDA in de houder zetten.
voor telefoon’s heb ik evt. ook een houder zodat ik nog kan opladen onderweg zodra dat nodig is. beide telefoons kan ik met 1 beweging in en en uit de houder doen
ZX1.4i schreef:Bram schreef:Ik navigeer nog steeds met de MIO 168 (het is trouwens MITAC)...heb ruim een jaar geleden een smartphone gehad van Nokia, maar was daar toch niet zo gelukkig mee…de andere kant kon tijdens het bellen meeluisteren naar de stem van Tomtom.
Dat dacht ik al, zo een smartphone met een klein schermpje leek me al niks voor jouw
Ik ben overigens nog steeds zeer tevreden over mijn MIO 269 met de originele software
Heb je die V2 er dan nog niet opgezet?
Daffodil31LE schreef:Heb je die V2 er dan nog niet opgezet?
Jawel, V2 zat er meteen op toen ik de DVD van je kreeg, dat bedoelde ik ook met de originele software.
Je kan dat ding hacken (volwaardige Pocket-PC) en er dan TT opzetten, maar TT beviel me niet zo.
Naar ‘t schijnt komt er dit najaar V3 uit. Zou handig zijn, want ik heb gemerkt dat veel straten er nog niet opstaan. Vooral in Frankrijk en Spanje.
En dan zou er automatisch al de flitspalen-database opzitten, zodat je niet meer afhankelijk bent van POI Warner.
ZX1.4i schreef:.....maar TT beviel me niet zo.
Oh ?
Wat is daar mis mee dan ?
Ik zweer bij TT….alhoewel ik soms weer straten of rotondes ga missen, maar ja, het is tenslotte TT5, dus van 2005.
Maar ik zou het v.w.b. het koerierswerk niet meer willen (en kunnen) missen.
Je zou eens naast me moeten zitten als ik bij een Rotonde kom en Eva zegt : sla links af (niet wetende dat er inmiddels een rotonde ligt)....gelukkig zegt zij niks terug (NEE TRUT….K%^%kop)
Zelfs heb ik het meegemaakt (weet niet meer waar dat was) dat ik op TT een rotonde zag staan, maar die was blijkbaar OF weggehaald..OF die is er nooit geweest…SLA bij de 4e weg linksaf op de rotonde.
Nog sterker is het volgende : als je van Amsterdam naar Haarlem gaat rijden via de A’damsevaart (langs Halfweg) dan kom je langs het beruchte Rottepolderplein…..TT5 zegt dan…Neem de afslag….en dan laat ze je bovenaan de halve rotonde nemen en dan weer de weg vervolgen.
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:ZX1.4i schreef:.....maar TT beviel me niet zo.
Oh ?
Ik zweer bij TT….alhoewel ik soms weer straten of rotondes ga missen, maar ja, het is tenslotte TT5, dus van 2005.
Maar ik zou het v.w.b. het koerierswerk niet meer willen (en kunnen) missen.
bevalt hier ook prima
Bram schreef:ZX1.4i schreef:.....maar TT beviel me niet zo.
Oh ?
Is niets mis mee, maar TT bevalt me persoonlijk niet zo, vind de MIO software prettiger om mee te werken.
Zal wel komen omdat ik de Mio software al gewend was toen ik TT ging uitproberen.
@Daffodil31LE, bij de software upgrade had het programma wel mogen waarschuwen dat de opgeslagen adressen verloren gaan. Gelukkig had ik niet zoveel adressen instaan en wat er in stond had ik nog op mijn PC staan.
Sinds kort stuur ik in een C4 met NaviDrive. Prima apparaat zolang je het bij de audio/telefoon/computerfuncties houdt.
Het navigatiegedeelte is van een ontstellende treurigheid. Ik heb het uitgeprobeerd op bekend terrein, Utrecht, en vergeleken met mijn TT Go 700 die ik heb overgehouden uit mijn vorige auto. Als het niet zo bedroevend was zou je er hartelijk om kunnen lachen.
Waar TT in 9 van de tien gevallen een route kiest die ik als geboren en getogen Utrechter ook zou nemen, heeft het NavTeq rt3 systeem me kilometers laten omrijden en me bovendien door straten gestuurd waar je als automobilist absoluut niet wilt komen! Het leek er sterk op dat de drukste straten en kruispunten gekozen werden die er in de wijde omtrek te vinden waren!
Let wel; niet omdat de kaart verouderd is o.i.d. Ik heb bewust gekozen voor trajecten die al jaren onveranderd zijn (was moeilijk in Utrecht, maar is wel gelukt). Mijn conclusie is dan ook dat TT gewoon beter en slimmer is bij het berekenen van een traject.
Ook mis ik bij de NaviDrive de mogelijkheden om snelwegen te vermijden, een route via een bepaalde plaats of POI te plannen, POI’s te selecteren om naar toe te rijden, route’s vooraf te bekijken en eventuele alternatieven te berekenen, enz, enz.
Gelukkig blijkt de ontvangst van de TT in de C4 goed te zijn, ondanks de alarmerende berichten i.v.m. de warmtewerende vorruit, en het oorspronkelijke voornemen om een familielid blij te maken met de TT gaat mooi niet door.
Ik heb laatst nieuwste kaarten gedownload en geïnstalleerd in de TT(niet legaal maar wel lekker goedkoop moet ik tot mijn schande bekennen [removed]emoticon(’:oops:’) Embarassed), en de NaviDrive wordt vanaf nu enkel nog gebruikt voor de funties die wél goed werken!
Daarmee ben ik dan verlost van die vervelende computerstem die me om de haveklap de verkeerde kant op stuurt, en bovendien kan ik dan weer MP3’tjes spelen omdat die kaart-CD er niet langer in hoeft te zitten.
Charles Korver, Citrofiel.