Veerpoten uitwisselbaar?
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 04 juni 2007 03:03 PM

Medezwevers,
Wie kan me hier iets over vertellen? Ik moet mijn veerpoten vervangen, van één kant is de schotel echt slecht en ik merk bij wat op en neer gymen(heb er spoelolie inzitten, vandaar wat meer gegym dan normaal Wink ) dat ze niet mooi doorzakt, maar het voelt aan of er een rand ingesleten is waar ze even op blijft hangen.
Nu kan ik een complete set kopen, met remschijven en ABS sensor. Nu zijn mijn schijven ook niet meer wat ze zijn moeten dus zou ik graag twee vliegen in één klap slaan, maar ik weet niet of dit gaat.
De poten zijn namelijk afkomstig van een V6, en ik heb een D12 Turbo.
Zijn de poten onderling uitwisselbaar en of zoniet, wat is dan bepalend, bouwjaar of motorisering?
Ik kan er niet echt uitkomen als ik eerdere draadjes hier volg of probeer via onderdeellijsten de nummers te krijgen. Please wat info, dit zou me een hoop geld kunnen gaan schelen als het wel kan, eventueel met wat kleine aanpassingen? Ik hoor graag van jullie.

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 juni 2007 03:41 PM
  [ # 1 ]

bouwjaar vermelden van de beide XMs is wellicht ook belangrijk?

als de Fransen slim zijn geweest hebben ze alle veerpoten hetzelfde gemaakt, ik weet er echter het fijne niet van.

Profiel  

Maxxems
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 04 juni 2007 05:20 PM
  [ # 2 ]

Van belang is ook het Orga-nummer. Er is een modificatie geweest vanaf Orga 5439. Als je een complete set van veerpoot en schotel vervangt maakt dat weer niet uit trouwens. Oude veerpoten mogen niet in de nieuwe schotels, nieuwe veerpoten echter wel in de oude schotels. Als je een complete set hebt kun je die zo door het gat steken. (zonder de bol er zelfs vanaf te halen)

Let op, links en rechts zijn wel verchillend.

Mark

Profiel  

Ronker
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juni 2007 12:59 AM
  [ # 3 ]

Probleem van het geven van een bouwjaar is dat ik alleen die van mijn dame weet, da’s van oktober 93, van de donor V6 weet ik niets, maar zal de eigenaar van de poten eens een belletje geven, misschien kan hij nog iets achterhalen.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 05 juni 2007 02:16 AM
  [ # 4 ]
Ronker schreef:

Probleem van het geven van een bouwjaar is dat ik alleen die van mijn dame weet, da’s van oktober 93, van de donor V6 weet ik niets, maar zal de eigenaar van de poten eens een belletje geven, misschien kan hij nog iets achterhalen.

afkomstig van een v6 1990 automaat Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Ronker
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juni 2007 02:21 PM
  [ # 5 ]

Thanks Roy, je was me voor, haha!  Smile
Maareh, dit wetende, en afgaande op het antwoord van Maxxems zou het dus moeten kunnen aangezien het over de complete poot gaat, met alles erop, behalve de bollen dan. Is ook niet echt nodig, die van mij heb ik nog geen jaar geleden bij Cypharce laten vervangen dus die zullen nog wel goed zijn.
Klinkt te makkelijk eigenlijk Confused , hoef ik geen rekening te houden met asdiktes en dat soort dingen, de constructie bij een XM is me totaal onbekend(nog wel tenminste) dus misschien vandaar die wat dom klinkende vraag?  Surprisedops:
Ik hoor het graag!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook