Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat vinden jullie van de eventuele nieuwe 2CV? Mag hij van jullie wel op de markt komen, of zeg je van laat maar zitten?
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/02/citroen-2cv-komt-terug
Ik ben zeer nieuwschierig naar jullie mening! Ik zelf ben er niet zo kapot van van die nieuwe 2CV..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Not! Laat maar zitten van mij. Een nieuwe 2CV op basis van de C3, en nog duurder dan de C3 ook. Dat heeft helemaal niets meer te maken met het fenomeen 2CV. Er zal niets zijn dat de 2CV/Dyane/Méhari/Ami/etc ooit zal overtreffen wat mij betreft.
Wil je je haren laten wapperen, koop dan een Pluriel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Not! Laat maar zitten van mij. Een nieuwe 2CV op basis van de C3, en nog duurder dan de C3 ook. Dat heeft helemaal niets meer te maken met het fenomeen 2CV. Er zal niets zijn dat de 2CV/Dyane/Méhari/Ami/etc ooit zal overtreffen wat mij betreft.
of een 205 cabrio!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
XBXG schreef:Not! Laat maar zitten van mij. Een nieuwe 2CV op basis van de C3, en nog duurder dan de C3 ook. Dat heeft helemaal niets meer te maken met het fenomeen 2CV. Er zal niets zijn dat de 2CV/Dyane/Méhari/Ami/etc ooit zal overtreffen wat mij betreft.
Even offtopic.. een verhaaltje over die puriel..
Mijn buurman is ook altijd al citroën freak geweest.. na een xantia kocht die die puriel.. heeft die maar een week van kunnen genieten.. hardaanval.. Hij was er ZO zuinig op.. hij deed zijn schoenen uit als die instapte enzo.. Nu heeft zijn zoon hem
Maar ik las juist vandaag in de autoweek dat die 2CV gebaseerd is op de C4, maar op de autoweek kon ik dit bericht nergens vinden. Maar bijv. die nieuwe fiat 500 is wel weer grappig dat die komt, maar die citroen valt me vies tegen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik moet je bekennen dat ik een groot Fiat-fan ben.
Mijn ouders zijn getrouwd in hun eigen knalgele 500 uit 1972 en we hebben daarna nog 3 (!) Uno’s, een Tipo en 2 Brava’s gehad.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Fiat heeft naar mijn mening perfect de uitstraling van de 500 weten te behouden, en in dat C3/C4-hok zie ik dat absoluut niet terug. Bij een eend hoor te schakelen in verkeerde richtingen met een pook die uit het dashboard komt, waar je met het dak open (en ook met het dak dicht) kunt genieten van een schitterend 2-cylinder boxergeluid.
Dat kon je ook in de Kever (afgezien van dak open dak dan), en als je nu in een Beatle rijdt… ....met 2,5 liter TD; dat heeft toch niks meer met een Kever te maken?
Ami 8 Club (1970)
Lijkt nerrgens op.
en al helemaal niet op een eend.
NOT dus.
Zal net als de nieuwe kever wel een
bekakte yuppenbak worden.
Gert
Hoop echt dat ze dit vooral niet op de markt gaan brengen… Op z´n zachts gezegd niet zo heel erg fraai. Lijkt me ook een beetje mosterd na de maaltijd na de New Mini, New Beatle, New 500. De 500 is wel de meest geslaagde nieuwe oude.
Ik vind een c1 een beetje de eend van dit moment. OK, zeker geen ´echte´ Citroën, maar wel betaalbaar, betrouwbaar en best aardig om te zien.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het voordeel wat de C1 heeft, is dat heeeerlijke geluid van die 3-cylindermotor. Dat deed me echt denken aan het echte boxergeluid uit de 2CV.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
‘k Wil niet l*llig doen, maar dit is al een paar keer voorbij gekomen:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180069
en
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180209
En deze Link is ook leuk