Beste Citrofielen,
Heeft iemand ervaring cq. verstand van het vervangen vaan de versnellingsbaklager? Bijn mijn XM, type 2, 2.0 16v uit ‘95 is die heelaas naar de eeuwige jachtvelden en moet dus vervangen worden. De koppelingsplaten en druklager zijn ook aan vernieuweing toe dus dat wil ik meteen laten doen.
Misschien is het verstandiger om er een andere bak in te laten zetten???
Graag jullie ideeen.
Groetjes,
Hans
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
Re: Versnellingsbaklager
kalmah01 schreef:Beste Citrofielen,
Heeft iemand ervaring cq. verstand van het vervangen vaan de versnellingsbaklager? Bijn mijn XM, type 2, 2.0 16v uit ‘95 is die heelaas naar de eeuwige jachtvelden en moet dus vervangen worden. De koppelingsplaten en druklager zijn ook aan vernieuweing toe dus dat wil ik meteen laten doen.
Misschien is het verstandiger om er een andere bak in te laten zetten???
Graag jullie ideeen.Groetjes,
Hans
Ik ben wel benieuwd welk lager je bedoelt. Er zitten alleen al voor de primaire en secundaire as en het differentieel 6 lagers in. En dan heb je nog de glijlagers van de tandwielen op de assen (5 stuks).
Dat komt snel neer op een bakrevisie. Als je het op zijn voordeligst kan doen (wanneer alleen die lagers van de secundaire as vervangen hoeven te worden) dan moet ook de bak uit elkaar (reken maar een uur of 4 aan werkloon vanaf het moment dat de bak er al uit is). Voordeel is dan wel dat je daarna er zeker van bent dat de bak wer weer een tijdje tegen kan.
Kan ik er dan niet beter een ruilbak in laten zetten?
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
kalmah01 schreef:Kan ik er dan niet beter een ruilbak in laten zetten?
Natuurlijk kan dat ook.