kalkema schreef:Heu… ik rijd dus meer dan 20.000km per jaar en de wagen moet wat langer dan vier jaar blijven…...... daarom ook het idee.
Klaas
Meer dan 20.000 km p/j in een C1 ?
Ik wil niks kwaads zeggen hoor over een C1, maar is dat wel vol te houden….vooral op de snelweg, met een 1000cc motortje ?
makkie, flikte het ook met een ax en visaatje; heb een xantia gehad voor de c1 maar dat werd te kostbaar(en stond steeds stil…..)
Klaas
We zitten nu op 15.500 km na een half jaar bevalt nog steeds perfect…. onderhoudsbeurt gehad vandaag was helemaal niks aan de hand, dus is uitstekend vol te houden in een c1!! hiervoor ook een xantia maarja kreeg wat kuurtjes en waarom niet goedkoper als het goedkoper kan en ook prima voldoet?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
kalkema schreef:Heu… ik rijd dus meer dan 20.000km per jaar en de wagen moet wat langer dan vier jaar blijven…...... daarom ook het idee.
Klaas
Waarom heb je dan in hemelsnaam niet de diesel-c1 gekocht…?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Heb je het prijsverschil gezien?
Is niet echt een optie in nederland…...
Ik heb destijds hier in Enschede bij Ruesink ook geinformeerd naar G3 in een C1.
maar volgens mij moet het gewoon kunnen. Je moet alleen even een inbouwer vinden. De C1 voldoet aan de emissie-eisen en de installatie zal er ook aan voldoen.
Ben je trouwens niet goedkoper uit dan EUR2000 omdat je een driecilinder hebt?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
EW schreef:Ik heb destijds hier in Enschede bij Ruesink ook geinformeerd naar G3 in een C1.
maar volgens mij moet het gewoon kunnen. Je moet alleen even een inbouwer vinden. De C1 voldoet aan de emissie-eisen en de installatie zal er ook aan voldoen.
Ben je trouwens niet goedkoper uit dan EUR2000 omdat je een driecilinder hebt?
Uiteraard kan hij op LPG, alleen wil je er geen extra belasting voor betalen natuurlijk. Dus zal de installatie moeten worden erkend als zijnde G3 installatie. En daar zit hem het probleem, want dat kost centjes….
Ik denk trouwens dat die ene “missende” cilinder weinig uit zal maken. Het lijkt mij een verschrikkelijke klus om in zo’n klein wagentje LPG te bouwen. Dus qua tijd zal het niet uitmaken. (denk ik…)
Maar ik had begrepen dat ze een tijdje terug de keuring voor G3 versimpeld hadden. en dat het nu heel simpel is: voldoet de auto op papier? voldoet de installatie op papier? Tweemaal ja? Dan G3.
Zo hebben nu ook een aantal mensen hun Xantia V6 op G3 gezet (terwijl dat vroeger absoluut niet mogelijk was).
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
speed schreef:
Grappig is dat ik overal allerlei mensen de gekste argumenten zie zoeken om niet met zo’n auto te gaan rijden.
Geen extra wegenbelasting en 1 op 15-16 rijden op LPG is niet leuk dus lijkt het.
Tja, dat zul je altijd zien. Zo word ik ook voor gek aangezien als ik zeg dat er LPG in mijn 2CV komt. Een goed argument tegen zo’n installatie heb ik nog niet mogen ontvangen.
Nee, dit is een pracht combinatie, zo’n C1 op LPG. Goedkoper rijden kan bijna niet!
Voor wat betreft de G3 keuringsvoorwaarden, ik ga dat uitzoeken! Ik vind dat erg interessant.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kan je ook iets vertellen over de prijs? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar. En ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de meerprijs van het Flash-lube systeem, waarvan ik de werkelijke werking (eigenlijk niet aantoonbaar) vrij dubieus van vind.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In eerste instantie reclameerden de heren van Flash-lube enkel in de oldtimerwereld. Omdat hun verhaal natuurlijk fantastisch klinkt, habben ze daar vast wel wat omgezet. Zou die markt nu verzadigt zijn waardoor men ineens LPG-specialisten weet te strikken dit systeem standaard in hun offertes mee te rekenen? Ik heb dit eerder gezien en vind het eigenlijk een beetje stinken. Maar goed, de marges zullen wel vet genoeg zijn dus…
Hoe dan ook, de meeste blokjes (uitzonderingen daar gelaten) lopen zo 3 ton + op LPG, de meeste benzineblokken liggen vaak voerdien al op de sloop omdat de carroserie brak is. Dus waar praten we over?
Wij hebben onze c1 nog geen 6 maanden en zijn ook al over de 10.000km: al googlend kom ik ook mee bemoeien in dit topic:)
Ik ben ook wel erg benieuwd wat dat zou kosten: gas inbouwen in een c1!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met zo’n kilometrage valt er zomaar rond de €1000,- te “verdienen” op LPG. (grofweg uitgegaan van 1 op 17 en €0,80 goedkopere brandstof) Je kunt een beetje goedkope installatie dus in 2 jaar + een beetje terugverdienen.
Klinkt niet verkeerd!
Oei, ik heb toch wat mensen aan het werk gezet lees ik.
Ik ben er nog mee bezig en heb inmiddels twee offertes aangevraagd voor lpg in me C1. Als de installatie zo’n 1800 zou kosten heb ik dat met 2 jaar terugverdient. GasFX levert niet, Vialle heeft niet ontwikkeld voor deze auto. Nu ff prins afwachten!
Ik heb ook begrepen dat als een rdw erkend bedrijf inbouwd dat ik geen gerommel krijg met rdw en het kentekenbewijs dan gewoon aangepast wordt. Ik begrijp eigenlijk niet wat citroen me dan vertelde van een typegoedkeuring?
Maar goed…..... ik wacht af. Ben benieuwd!
Klaas
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
speed schreef:Hallo Kalkema. Al jaren is het zo dat alleen RDW-erkende LPG-inbouwers LPG mogen inbouwen. Deze inbouwers verzorgen ook de hele kenteken aanpassing-rimram. Vandaar dat inbouw-beunhazen niet meer bestaan want die kunnen geen kenteken-aanpassing verzorgen. Heel simpele materie dus.
Borrelpraat! Je mocht en mag nog steeds zelf de volledige inbouw verzorgen, mits deze aan de eisen van de RDW voldoet.
Na inbouw kun je naar een RDW-keuringsstation gaan, waarna je bij goedkeuring, na een aantal weken keurig een aangepast kentekenbewijs toegezonden krijgt.
Daarnaast zou ik niet snel met de term “inbouw-beunhazen” gaan smijten. Dit doet te kort aan de niet erkende specialisten welke al of niet hobbymatig en met veel kennis van zaken keurige installaties afleveren, zonder qua prijs te profiteren van bakerpraatjes zoals de jouwe welke veelal zeer geloofwaardig overkomen.
Uit ervaring weet ik dat er vele specialistische werkjes niet meer worden gedaan door zgn. erkende specialisten. Een verdamper reviseren? Vroeger de normaalste zaak van de wereld! Nee, die worden enkel nog vervangen. Daar zit namelijk meer marge op. Klantvriendelijk? Tjsa, als je niet beter weet….