Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
ik was trouwens apetrots toen m’n pa en ma een 16trs uit 85 kochten (in 86 ofzo bij de de plaatselijke simca/talbot dealer). Het ding was echt retegaaf en voor mij als ds-fan was dit na de ford taunus break (die ik nu wel weer wil hebben maar toen liefkozend door mij en eigenlijk iedereen ‘turkenbak’ genoemd werd) een verademing.
Hij had een bruin interieur en was bronskleurig met brons getint glas
Daarna kwam er nog een type 2 14 in donkergrijs en toen was de lol er wel af voor mij (en niet veel later kocht ik m’n DS die zo’n 10 jaar later eens de weg op ging…..)
overigens hebben mijn pa en ma altijd wel smaak gehad, fiat 500/600, alfa julietta, landrover, vw bus, zo’n oranje station mini met een houtband over de zijkant…
edit: ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de actuele BX stand, mogen er nog wel visvergunningen afgegeven worden enzo.
Zou de gok van beerpeet kloppen?
op de snelweg zijn ze iig niet meer populair
woutersmits schreef:
edit: ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de actuele BX stand, mogen er nog wel visvergunningen afgegeven worden enzo.
op de snelweg zijn ze iig niet meer populair
Ik zie tegenwoordig meer DS-en dan BX-en
Okee, ze zijn wat opvallender, maar ik heb mijn oogjes toch echt wel open…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
mpostma schreef:Trouwens, toen die R14 naar de sloop moest werden er door mij (ik was toen 8 jaar) dikke tranen met tuiten gejankt! ops:
Daar hoef je je niet voor te schamen…. Dat had ik toen m’n vader zijn Ford Taunus 2.0 station verkocht werd… En ook ik verlang daar nog steeds naar terug… Totdat je er daadwerkelijk weer een keer instapt waarschijnlijk.
Gr Martijn
Robin schreef:woutersmits schreef:
op de snelweg zijn ze iig niet meer populairIk zie tegenwoordig meer DS-en dan BX-en
Okee, ze zijn wat opvallender, maar ik heb mijn oogjes toch echt wel open…
De aantallen liggen volgens mij dan ook dichter bij elkaar dan je zou verwachten. NL heeft sowie so de meeste DS-en ter wereld schijnt, als gevolg van de fanatieke import vanuit Frankrijk; net als ook in Zweden de oude Amazone’s en kattenruggen uiterst zeldzaam zijn geworden.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als ik de cijfers van de Bovag mag geloven dan waren er op 1 januari 2006 nog 10.281 BX-en in Nederland. Het aantal DS-en staat op 1.942.
EN over de GS wil ik het niet hebben, dat is niet goed voor mijn humeur, kijk zelf maar…
Ik heb nog ergens de oude sheets liggen van 2005 en 2004, alleen weet ik zo niet waar ze staan. Maar ik kan mij een aantal andere getallen herinneren eigenlijk. Het lijkt er op alsof er vreemde kronkels in de getallenlijn zijn ontstaan.
Maar goed, het gaat hier om de BX… ops:
patje74 schreef:Als ik de cijfers van de Bovag mag geloven dan waren er op 1 januari 2006 nog 10.281 BX-en in Nederland. Het aantal DS-en staat op 1.942.
EN over de GS wil ik het niet hebben, dat is niet goed voor mijn humeur, kijk zelf maar…Ik heb nog ergens de oude sheets liggen van 2005 en 2004, alleen weet ik zo niet waar ze staan. Maar ik kan mij een aantal andere getallen herinneren eigenlijk. Het lijkt er op alsof er vreemde kronkels in de getallenlijn zijn ontstaan.
Niet zo heel erg lang geleden waren er nog 6000 ds-en geloof ik. Zeker voor de overgang naar de Euro
Ich bin ein Breaker
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn server staat op dit moment al zijn schijven af te struinen,, het schiet niet op. Maar ik herinner mij iets van een 350 GS-en en 16.000 BX-en. Als jouw DS-getal klopt, dan maakt dat de horror compleet.
patje74 schreef:Als ik de cijfers van de Bovag mag geloven dan waren er op 1 januari 2006 nog 10.281 BX-en in Nederland. Het aantal DS-en staat op 1.942.
EN over de GS wil ik het niet hebben, dat is niet goed voor mijn humeur, kijk zelf maar…Ik heb nog ergens de oude sheets liggen van 2005 en 2004, alleen weet ik zo niet waar ze staan. Maar ik kan mij een aantal andere getallen herinneren eigenlijk. Het lijkt er op alsof er vreemde kronkels in de getallenlijn zijn ontstaan.
Heel vreemd dat er maar 1300 Evasions rondrijden en dat ik die nog dagelijks tegenkom itt de BX waarvan er 10x zoveel rondrijden. En waar zijn die overige 10.000 Evasions dan gebleven?
Ik ben geneigd deze getallen met een korreltje zout te nemen eerlijk gezegd; komt dit echt van de RDW af?
Ich bin ein Breaker
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb er eens een mailtje naatoe gedaan met o.a. de vraag wat de bron is en welke wagens meetellen. Dus staan hier ook de geschorsten op of alleen de wagens die werkelijk op de weg zijn.
Ik heb geen antwoord gekregen….
Maar ik krijg inderdaad de neiging om dit niet te geloven. Dat het aantal naar beneden gaat is logisch, maar ik kan mij niet voorstellen dat er vorig jaar grofweg 2/3 van de GS-en gesloopt zijn.
Ik dacht dat het meerendeel ondertussen wel bij liefhebbers aangekomen was.
patje74 schreef:maar ik kan mij niet voorstellen dat er vorig jaar grofweg 2/3 van de GS-en gesloopt zijn.
Er zijn absuluut meer dan 100 GSen in NL. Alleen de GS vereniging telt al krap 200 leden waarvan de meeste leden toch gemiddeld wel 1 GS of GSA hebben. Sommige die-hards 5 of meer, anderen zijn symbolisch lid. Ik vermoed dat ze de GSA vergeten zijn. 103 GSsen zou niet zo gek ver van de waarheid hoeven af te zitten, vermits het ook echt GSsen zijn (GSA’s apart gerekend en blijkbaar niet opgenomen in deze statistieken) EN ze bijna allemaal al opgenomen zijn in het bestand van de GS vereniging.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, ik heb cijfers van januari 2002 gevonden op het net.
Hierbij lijken de recentere cijfers vrij aannemelijk ten aanzien van de DS enzo. Maar de BX-stand is drievig! Ik schrok o.a. ook van de Dyane!
patje74 schreef:OK, ik heb cijfers van januari 2002 gevonden op het net.
Hierbij lijken de recentere cijfers vrij aannemelijk ten aanzien van de DS enzo. Maar de BX-stand is droevig! Ik schrok o.a. ook van de Dyane!
In 2002 nog ruim 41.000 BX’en volgens dat lijstje ?
Je bedoeld met ‘‘droevig’’ waarschijnlijk dat er 5 jaar later nog maar weinig van over is ?
Type op MP de BX in en je ziet wel veel 1.4’s te koop staan, maar de duurdere uitvoeringen en dan vooral in diesels, staan op dit moment in NL maar 3 HELE BX diesels te koop…die Tzd-turbo van Nico Wijnhoven, een kale TD en een TGD break…...het gaat bergafwaarts dus.
Een jaar of 1 a 2 geleden stonden er nog wel genoeg te koop, ik heb gezocht op MP onder TZD, TRD, TGD, TD en RD.
Dus zuinig zijn op je BX diesel
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bram schreef:patje74 schreef:OK, ik heb cijfers van januari 2002 gevonden op het net.
Hierbij lijken de recentere cijfers vrij aannemelijk ten aanzien van de DS enzo. Maar de BX-stand is droevig! Ik schrok o.a. ook van de Dyane!Je bedoeld met ‘‘droevig’’ waarschijnlijk dat er 5 jaar later nog maar weinig van over is ?
Ja, ik heb het dan inderdaad over de recentere cijfers.
Het is jammer dat er geen tabel voorhanden is waarin de types gespecificeerd zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar het aantal eerste type-BX-en. Ik krijg het idee dat het vooral ‘90 + is wat de klok slaat.
patje74 schreef:Bram schreef:patje74 schreef:OK, ik heb cijfers van januari 2002 gevonden op het net.
Hierbij lijken de recentere cijfers vrij aannemelijk ten aanzien van de DS enzo. Maar de BX-stand is droevig! Ik schrok o.a. ook van de Dyane!Je bedoeld met ‘‘droevig’’ waarschijnlijk dat er 5 jaar later nog maar weinig van over is ?
Ja, ik heb het dan inderdaad over de recentere cijfers.Het is jammer dat er geen tabel voorhanden is waarin de types gespecificeerd zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar het aantal eerste type-BX-en. Ik krijg het idee dat het vooral ‘90 + is wat de klok slaat.
Ook leuk is in dit verband een blik op de verkoopcijfers:
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=BX
Daaruit is o.a. te leren dat de Evasion geen 10.000 exemplaren in NL telt, dat is ergens een fout gegeven in een artikel. De 1300 die er nu rijden is ong. wat er totaal ooit verkocht is, minus wat sloop en export.
Ich bin ein Breaker
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even googelen op “mobiliteit in cijfers + jaar” leverde tot nog toe het volgende lijstje op;
2002 > 41.542
2003 > 31.065
2005 > 16.462
2006 > 10.281
En dan de vraag, hoe populair is de BX eigenlijk! Want als we zo door gaan zijn we er over 2 jaar klaar mee.