Superdave schreef:
Kijk… jij begrijpt hem.. voor 1000euro gaat hij echt niet weg!
Ik moet je helaas toch echt teleurstellen….neem die TZD-turbo maar van Nico Wijnhoven, met ABS (defecte) Airco…en noem maar op.
Begon ook met 2000, toen 1775….en zo staat hij al weken op MP.
http://auto.marktplaats.nl/citroen/92562253-bx-tzd-turbo-met-leer-abs-enz.html?
Echt….al wat je eraan gedaan hebt krijg je helaas niet terug in de prijs, ik heb daar na 38 jaar en zo’n 80 2e hands auto’s verder, wel ervaring mee.
Het blijft een meer dan 14 jaar oude BX…..net als die van mij nu, ook al heb ik daar zo onderhand voor 1000 euro aan laten repareren en mankeert er op dit moment vrijwel niks aan….toch mag ik blij zijn als ik er 900 euro voor vang.
Maar je hebt natuurlijk het volste recht om hem dan niet weg te doen en hem dan gewoon zelf te houden.
Overigens zeg je tegen Stan dat hij het wel begrijpt….maar het is hetgeen jij graag wilt horen.
Bram Geplaatst: 03 Jun 2007 15:17 Onderwerp:
Overigens zeg je tegen Stan dat hij het wel begrijpt….maar het is hetgeen jij graag wilt horen.
deze opmerking vind ik niet gepast!!!!
ik heb zelf een zx 2.0 16v gehad die ik net als superdave voor een godsvermogen heb opgeknapt en waar ik ook erg lang mee te koop heb gelopen omdat ik ook gewoon de waarde van de wagen wilde hebben en dat wil niet zeggen dat ik er alles van terug wilde hebben maar ik vind dat je er wel een stukje op gecompenseerd mag worden.
hoeveel forumers kopen een auto voor weinig en besteden er vervolgen voor vele honderden is het geen duizende euro’s aan om zo de auto te optimaliseren?
nou die van dave is geoptimaliseerd en als je een mooi compromi kan bereiken met de prijs is toch iedereen tevreden? Maar dat willen de meeste niet iedereen wil alles hebben voor nop en mensen zoals dave ik en vast nog een aantal anderen worden daar dus echt niet vrolijk van want daar zit je als liefhebber toch niet op te wachten.
Ik moet je helaas toch echt teleurstellen….neem die TZD-turbo maar van Nico Wijnhoven, met ABS (defecte) Airco…en noem maar op.
Begon ook met 2000, toen 1775….en zo staat hij al weken op MP
een niet werkende airco is zoaizo al moordend voor een verkoop en wat is hier aan geoptimaliseerd?? xenon? lm velgen? gereviseerd blok met perfecte turbo? perfect uitziende wagen? kijk als die wagen ook in een dergelijke staat verkeerd dat ben ik van mening dat ie zo verkocht zo kunnen worden als iemand zoiets zoekt.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:een niet werkende airco is zowizo al moordend voor een verkoop en wat is hier aan geoptimaliseerd?? xenon? lm velgen? gereviseerd blok met perfecte turbo? perfect uitziende wagen? kijk als die wagen ook in een dergelijke staat verkeerd dat ben ik van mening dat ie zo verkocht zo kunnen worden als iemand zoiets zoekt.
Ehh… :
BX Turbo diesel van 1990 met 252.700,
voorzien van:
ABS (werkend)
Lederen bekleding (erg mooie staat)
Wortelnoten dashboard
CV met originele afst.bed.
Elektrische ramen
Elektrische spiegels
Linker spiegel verwarmd
LM velgen met goede banden en slotbouten.
Trekhaak met nieuw stopcontact, geschikt voor aanhanger met mistlamp
Getint glas
BX CHIC/16v stuurtje
16v pookknopje
Chrome sierstrips van BX CHIC in de bumpers
Originele bx Mistlampen (waarvan één nieuw)
Er is veel aangedaan:
Zo’n 2 maanden geleden voorzien van NIEUWE:
distributieriem,
oliefilter,
brandstoffilter,
hydraulische retourbundel (spin),
nokkenas keeringen,
krukas keerring,
keerring stuurbekrachtiging
uitlaat/inlaatpakking
kleppendekselpakking
thermostaat
gloeibougies
vrij nieuwe koppeling.
Tevens zijn is tijdens deze opfris beurt ALLE vloeistoffen, en als ALLE bedrading van de hele auto vervangen.
Vorige week is de voorraadbol vervangen door een NIEUW exemplaar.
Eerder vervangen: draagarmen (bij 230.000)
Draagarmrubbers vóór (bij 215.000) NIEUW
Veerpoten bij (215.000)
Rechterfusee (230.000)Ook zijn de leidingen van voor naar achter van het nieuwe type.
Technisch en interieur erg goed, carrosserie heeft wat gebruikssporen.
Kan nog jaren mee. Ideale bx voor iemand die niet veel naar de garage wil.Deze auto heeft tevens in het verleden een dinitrol behandeling ondergaan en is
mede daardoor roestvrij.
Tja Stan, je hebt domweg te maken met een redelijk uitzonderlijke smaak… De auto’s die wij verbeteren, zijn auto’s die nog maar weinig marktwaarde (vraag & aanbod) kennen. Daarom kiest 99% boven een bepaald bedrag voor een andere auto, ook al is de BX/ZX nog zo goed en het alternatief mogelijk twijfelachtig.
Je kunt er wel veel van vinden, maar zo werkt de markt nou eenmaal. Tenslotte kun je ook veel investeren in de auto omdat hij zo betaalbaar/goedkoop is?! En de liefhebber die er wel van houdt, ziet ook vaak juist de sport om een auto zelf te verbeteren?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
stan schreef:Bram Geplaatst: 03 Jun 2007 15:17 Onderwerp:
Overigens zeg je tegen Stan dat hij het wel begrijpt….maar het is hetgeen jij graag wilt horen.
deze opmerking vind ik niet gepast!!!!ik heb zelf een zx 2.0 16v gehad die ik net als superdave voor een godsvermogen heb opgeknapt en waar ik ook erg lang mee te koop heb gelopen omdat ik ook gewoon de waarde van de wagen wilde hebben en dat wil niet zeggen dat ik er alles van terug wilde hebben maar ik vind dat je er wel een stukje op gecompenseerd mag worden.
hoeveel forumers kopen een auto voor weinig en besteden er vervolgen voor vele honderden is het geen duizende euro’s aan om zo de auto te optimaliseren?
nou die van dave is geoptimaliseerd en als je een mooi compromi kan bereiken met de prijs is toch iedereen tevreden? Maar dat willen de meeste niet iedereen wil alles hebben voor nop en mensen zoals dave ik en vast nog een aantal anderen worden daar dus echt niet vrolijk van want daar zit je als liefhebber toch niet op te wachten.Ik moet je helaas toch echt teleurstellen….neem die TZD-turbo maar van Nico Wijnhoven, met ABS (defecte) Airco…en noem maar op.
Begon ook met 2000, toen 1775….en zo staat hij al weken op MPeen niet werkende airco is zoaizo al moordend voor een verkoop en wat is hier aan geoptimaliseerd?? xenon? lm velgen? gereviseerd blok met perfecte turbo? perfect uitziende wagen? kijk als die wagen ook in een dergelijke staat verkeerd dat ben ik van mening dat ie zo verkocht zo kunnen worden als iemand zoiets zoekt.
Ik denk zelfs dat 99% van de bx-rijders geen 2000 euro heeft liggen (of over hebben voor een bx). Je hebt wel fans die veel geld over hebben voor hun auto’s waaronder bijvoorbeeld stan, prutsyLJ, mssls en superdave.
In het segment van BX zijn dit de dure auto’s, logisch dat het wat langer duurt. Meeste kunnen voor die prijs ook een modernere auto kopen.
nou ik denk dat we er nooit uit zullen komen vanwege het feit dat iereen een andere mening heeft .(en die ook gewoon moet kunnen uiten zonder dat er “boze” reacties komen)
de twee auto’s waar we nu inmiddels over praten vind ik persoonlijk het geld waard en ik hoop dat ze het er ook voor krijgen.
De aanhouder zal winnen is mijn mening.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:nou ik denk dat we er nooit uit zullen komen vanwege het feit dat iereen een andere mening heeft .(en die ook gewoon moet kunnen uiten zonder dat er “boze” reacties komen)
de twee auto’s waar we nu inmiddels over praten vind ik persoonlijk het geld waard en ik hoop dat ze het er ook voor krijgen.
De aanhouder zal winnen is mijn mening.
Geloof me, ik hoop van harte dat Dave hem voor dat bedrag kwijtraakt hoor ....ik zou ook graag willen dat ik 1700 euro voor mijn TZD krijg (als ik hem te koop zou zetten), maar helaas is de realiteit anders.
Bram Geplaatst: 03 Jun 2007 18:13 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
nou ik denk dat we er nooit uit zullen komen vanwege het feit dat iereen een andere mening heeft .(en die ook gewoon moet kunnen uiten zonder dat er “boze” reacties komen)de twee auto’s waar we nu inmiddels over praten vind ik persoonlijk het geld waard en ik hoop dat ze het er ook voor krijgen.
De aanhouder zal winnen is mijn mening.
Geloof me, ik hoop van harte dat Dave hem voor dat bedrag kwijtraakt hoor ....ik zou ook graag willen dat ik 1700 euro voor mijn TZD krijg (als ik hem te koop zou zetten), maar helaas is de realiteit anders.
Ik denk dat elke liewfhebber die veel investeert in zijn/haar auto er wel wat extra voor terug wil zien, en onhoud wel dat goede luxe bx-en schaars aan het worden zijn.
op mp een gti (belgische) met ik geloof 45.000km 3000 euro veel geld maar in mijn ogen de moeite waard :maar nu ga ik wel erg off topic sorry dave ops: .
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Bram schreef:stan schreef:nou ik denk dat we er nooit uit zullen komen vanwege het feit dat iereen een andere mening heeft .(en die ook gewoon moet kunnen uiten zonder dat er “boze” reacties komen)
de twee auto’s waar we nu inmiddels over praten vind ik persoonlijk het geld waard en ik hoop dat ze het er ook voor krijgen.
De aanhouder zal winnen is mijn mening.Geloof me, ik hoop van harte dat Dave hem voor dat bedrag kwijtraakt hoor ....ik zou ook graag willen dat ik 1700 euro voor mijn TZD krijg (als ik hem te koop zou zetten), maar helaas is de realiteit anders.
Wat is er zo bijzonder aan jou tzd dan?
Lastig. Ik denk toch niet dat je er heel veel meer voor vangt dan pakweg 1500 EUR. Mensen stellen eisen: ook bij BXen. Voor 1000/1500E verwacht men particulier een toppertje. Je hebt een fraaie kleur (subjectief), een (voor zover ik kan beoordelen) redelijk onberispelijke koets en de motor is geheel nagekeken. Het motorverhaal lijk met niet zo’n ontzettend probleem. Omkeuren is praktisch gezien een formaliteit in dit geval.
Eigenlijk is investeren in een BX met het oog op verkoopwaarde volstrekt kansloos. Je moet het gewoon doen indien je nog lang wilt kunnen genieten van een fraaie en probleemloze auto. Als je hem moet verkopen (al dan niet door omstandigheden gedwongen) dan kun je weinig anders doen dan je verlies te slikken. Dessalniettemin is het een mooie bak. Eigenlijk is het doodzonde om em weg te doen. Je had al een perfecte basis en nou met turbodieselmotor erin die helemaal op de schop is geweest is het helemaal mooi. Je weet prima wat je eraan hebt. Maar goed… je zult er zelf al wel uitgebreid over nagedacht hebben. Het blijft een kwestie van geluk hebben met liefhebbersauto’s. Je moet maar net de juiste gek tegenkomen.
stan schreef:de twee auto’s waar we nu inmiddels over praten vind ik persoonlijk het geld waard en ik hoop dat ze het er ook voor krijgen.
De aanhouder zal winnen is mijn mening.
Aan de ene kant heb je daar op zich wel gelijk in; aan de andere kant weet iedereen in NL dat je wegenbelasting en verzekering betaalt en dat je daardoor toch altijd wel enige haast hebt met verkopen ook al zeg je die niet te hebben. Als je een auto een jaar te koop laat staan ben je toch zomaar 750 eur aan wb+verz armer; dus of het nou bijster zinvol is om een jaar met een auto te gaan leuren om er 2000 eur voor te krijgen ipv nú met een veel lager bedrag genoegen te nemen?
De praktijk wijst helaas uit dat ook zeer goed onderhouden BX-en in zeer goede staat geen hoge prijs opbrengen bij verkoop. Ik wil maar even de witte TZD Turbo van Cornelis genoemd hebben; het bedrag wat hij er uiteindelijk voor kreeg (500 of 750 eur?) was vlgs mij minder dan de laatste garagerekening, en dan heb ik de rekeningen daarvoor nog niet genoemd. Een betere auto was er denk ik niet te koop, en dan bracht deze toch maar zo’n fooi op. Een bedrag als 2000 eur lijkt me daarom niet erg realistisch, hoe hard ik ook voor Dave hoop dat iemand het hem biedt. Je mag allang blij zijn als het in de buurt van de 1000 eur komt, getuige het voorafgaande. Dat jij en ik dat eigenlijk veels te weinig vinden, tja.
Ich bin ein Breaker
Voor WB en verz. ben ik al (met 80 % noclaim) 650 + 300 kwijt = 950 euro.
(voor een tzd-turbo dan…een gewone tzd is iets goedkoper in verz, scheelt een paar euro.)
Luistert;
Mijn BX gaat langzamerhand gewoon te koop staan, tenminste staan zal die niet, want ik blijf er gewoon voorlopig in rijden.. Maar als er een goed bod komt gaat hij gewoon weg, zo niet; gaat hij de stalling in en gaat me zusje er volgend jaar in rijden;
Maargoed even een kleine opsomming maken van de “bijzonderheden” van mijn auto;
Originele C3 velgen, onbeschadigd met NIEUWE michelin banden.
Xenon verlichting
Een zeer goed lopend blok, volledig nagekeken en waarnodig vervangen
Distributie dus ook volledig nieuw incl waterpomp en de 2 spanrollen.
Goed werkende turbo
Nieuwe octopus
Nieuwe veerbollen
Nieuwe multi en v snaar
Nieuwe ADALS
Gerevisieerde HD pomp
Komt goed omhoog en omlaag (en snel)
Nieuwe Nummerplaten met dikke letters (klinkt raar maar kosten ook 40euri )
Nieuwe uitlaat
Ziet er goed uit (aparte kleur)
En ik zal vast nog wel wat dingen vergeten..
Maargoed.. goed bod gevraagd dus (per Mail of PB)
Overigens, de auto mag wel voor minder weg, maar dan gaan de velgen en de Xenon eraf!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Bram schreef:stan schreef:een niet werkende airco is zowizo al moordend voor een verkoop en wat is hier aan geoptimaliseerd?? xenon? lm velgen? gereviseerd blok met perfecte turbo? perfect uitziende wagen? kijk als die wagen ook in een dergelijke staat verkeerd dat ben ik van mening dat ie zo verkocht zo kunnen worden als iemand zoiets zoekt.
Ehh… :
BX Turbo diesel van 1990 met 252.700,
voorzien van:
ABS (werkend) Handig, geef ik toe
Lederen bekleding (erg mooie staat) Zal vast mooi zijn
Wortelnoten dashboard Nee plastic plakstrips
CV met originele afst.bed. Ik heb alarm met CV op RF
Elektrische ramen Hebben de meeste
Elektrische spiegels Hebben de meeste
Linker spiegel verwarmd handig.. volgens mij gebruik je meestal de rechtse
LM velgen met goede banden en slotbouten. Mijne zijn nieuwer
Trekhaak met nieuw stopcontact, geschikt voor aanhanger met mistlamp Mijne ook
Getint glas Hebben de meeste
BX CHIC/16v stuurtje Net wat je lekker / mooi vind
16v pookknopje Nice
Chrome sierstrips van BX CHIC in de bumpers Heb ik ook, en op me deuren/motorkap
Originele bx Mistlampen (waarvan één nieuw) Geen originele maar wel nieuw
Er is veel aangedaan:
Zo’n 2 maanden geleden voorzien van NIEUWE:
distributieriem, Ik ook, en de 2 spanrollen en waterpomp incl de rest van de riemen
oliefilter, Ook
brandstoffilter, Ook
hydraulische retourbundel (spin), Was nog zgan
nokkenas keeringen, Ook gedaan
krukas keerring, Ik zelf niet gedaan, maar waren nog zeer goed
keerring stuurbekrachtiging Lekt niet bij mij
uitlaat/inlaatpakking Ook nieuw
kleppendekselpakking Ook nieuw
thermostaat Ook nieuw
gloeibougies Ook nieuw
vrij nieuwe koppeling. Bij mij helemaal nieuw incl drukgroep en lager
Tevens zijn is tijdens deze opfris beurt ALLE vloeistoffen, en als ALLE bedrading van de hele auto vervangen. Ook bij mij
Vorige week is de voorraadbol vervangen door een NIEUW exemplaar. Ook bij mij 2 maanden geleden
Eerder vervangen: draagarmen (bij 230.000) (bij mij afgelopen week vervangen)Draagarmrubbers vóór (bij 215.000) NIEUW (ook gedaan bij de APK)
Veerpoten bij (215.000) (zijn niet nodig)
Rechterfusee (230.000) (vorig jaar vervangen)Ook zijn de leidingen van voor naar achter van het nieuwe type.
Technisch en interieur erg goed, carrosserie heeft wat gebruikssporen.
Kan nog jaren mee. Ideale bx voor iemand die niet veel naar de garage wil.Deze auto heeft tevens in het verleden een dinitrol behandeling ondergaan en is
mede daardoor roestvrij.
Als we toch bezig zijn….. en ik ben nog wel een paar dingen vergeten, en misschien is het beter dat jij niet meer reageerd in dit topic Bram
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Kinders kinders, het blijft met alle auto’s hetzelfde. Het is wat de gek ervoor geeft en ik denk ook dat 1500,- een mooi bedrag is maar het staat Dave vrij om meer te vragen. Ik hoop ook van harte dat hij er dat voor kan krijgen. Laten we daar de discussie mee eindigen ajb.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!