Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gisteren heb ik deze BX van dichtbij mogen zien en fraai is ze zeker, vooral vanwege het bruine interieur. Het meubilair verkeert ook in prima staat trouwens.
Klik voor het interieur.
Klik voor het exterieur.
Pracht BX heb je Nesto!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mssl schreef:Normaliter denk ik dat je bij een retourslang een stukje rubber er tussen kan zetten met slangklemmen .
Vandaag heb ik het in het echt gezien en het is echt op een k*t plek, net in de bocht. Het slimste lijkt me een heel stuk te vervangen, maar vast weten andere forum’mers het veel beter! Even wachten dus.Ben benieuwd wat de dealer rekent voor de slang en voor het monteren. Volgens mij is het best aardig zelf te doen, alleen de tijd etc. moet je natuurlijk ook hebben ! Ben benieuwd als je morgen even belt.
Dit is de (dure) kleine octopus, er zitten ook 2 zij-aftakkingen aan die naar de hoogteregelaars lopen. Het vervangen is geen vloek-en-zucht maar ook geen uren werk.
Er stroomt zoveel LHM door, dat als deze slang door gaat de hele BX in no-time doodbloedt. Dus maar beter snel een provisorische fix aanbrengen als je ermee wilt rijden voor je ‘m definitief laat repareren.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Dit is de (dure) kleine octopus, er zitten ook 2 zij-aftakkingen aan die naar de hoogteregelaars lopen. Het vervangen is geen vloek-en-zucht maar ook geen uren werk.
Er stroomt zoveel LHM door, dat als deze slang door gaat de hele BX in no-time doodbloedt. Dus maar beter snel een provisorische fix aanbrengen als je ermee wilt rijden voor je ‘m definitief laat repareren.
En doodbloeden deed ie zeker, bij draaiende motor. Ik ben met een stuk ducktape om de slang naar de dealer gereden, waarbij ie gelukkig druppelde i.p.v. spoot.
Zo heeft de dealer het opgelost:
Een nieuwe octopus, en de dunne slangetjes met een stukje tussenslang verbonden met de originele slangetjes.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
En straks knappen de slangetjes een stuk naar beneden.. Waarom heeft ie niet het complete stuk vervangen? Straks kun je nog een keer.. Die dunne slangetjes gaan meestal nog eerder dan die grote..
abxsport schreef:En straks knappen de slangetjes een stuk naar beneden.. Waarom heeft ie niet het complete stuk vervangen? Straks kun je nog een keer.. Die dunne slangetjes gaan meestal nog eerder dan die grote..
Ik stond er ook al van te kijken. Beetje dom idd dat ze niet gelijk de hele octo gedaan hebben
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
abxsport schreef:En straks knappen de slangetjes een stuk naar beneden.. Waarom heeft ie niet het complete stuk vervangen? Straks kun je nog een keer.. Die dunne slangetjes gaan meestal nog eerder dan die grote..
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat zeer goed kan zitten hoor.
De verbinding zit hier middenin de slangetjes, terwijl deze slangen vaak afbreken bij het punt waar ze in de dikke slang terecht komen.
Ik zou zonder problemen hiermee doorrijden, met vertrouwen dat alles gewoon netjes blijft zitten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
XBXG schreef:
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat zeer goed kan zitten hoor.
De verbinding zit hier middenin de slangetjes, terwijl deze slangen vaak afbreken bij het punt waar ze in de dikke slang terecht komen.Ik zou zonder problemen hiermee doorrijden, met vertrouwen dat alles gewoon netjes blijft zitten.
Daar sluit ik me geheel bij aan, Zo’n beetje iedere slang van de TRI is al op een dergelijke manier gerepareerd, en dat heeft altijd gehouden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
mssl schreef:Lekker suf zonder spoiler…
Ik weet dat ik een uitzondering ben (?) maar in mijn ogen is de BX zonder die spoiler 10x sierlijker (en dus mooier) dan mét zo’n proleten-picknicktafel.
Alhoewel ze ook niet getuigt van schoonheid vind ik dat Citroën bij de 16V in ieder geval al een betere poging heeft gedaan, maar zonder blijft toch het mooist (op de break na natuurlijk! ).
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Damned, wat is die BX toch mooi. ik heb haar tijdens de meenting in Anna P. ook van dichtbij mogen bewonderen. Enne Raoul, smaken verschillen, maar zonder (ver)spoilert is de BX toch echt veel mooier hoor. En ik ben het met oudelut eens, de break roeleert het zwaarst.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ohja er was ook nog een topic over mijn TRI ops:
Het gaat goed met de bix. Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ze niet zoveel kilometers maakt omdat ik elke dag op het fietsje naar m’n stage in Deventer ga.
Drie weken geleden zijn er vier nieuwe Michelins op gekomen (originele maat), is er een stabistokje rechtsvoor vervangen, een nieuwe distributieriem, en een verse APK. Dit alles bij Citroville.
Wel hoor ik af en toe bij vlotte bochten, of bij een andere gelegenheid dat er meer druk benodigd is in het veersysteem, de pomp of de drukregelaar even kort ratelen. Er zit al een nieuwe voorraadbol op, dus ik vermoed ergens een interne lekkage.
Verder zijn er nog wat kleine dingetjes waar ik me aan stoor / aandacht behoeven. Zoals die vreselijke aftermarket radioantenne, roest rond het tankvulgat, en een benzinelucht tijdens het rijden. Magoed, een BX is toch nooit af
Er staan nog wel een paar fotootjes op pagina 1 van Raouls 16V topic.
Groetjes,
Ernst
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Nesto schreef:Ohja er was ook nog een topic over mijn TRI ops:
Het gaat goed met de bix. Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ze niet zoveel kilometers maakt omdat ik elke dag op het fietsje naar m’n stage in Deventer ga.
Drie weken geleden zijn er vier nieuwe Michelins op gekomen (originele maat), is er een stabistokje rechtsvoor vervangen, een nieuwe distributieriem, en een verse APK. Dit alles bij Citroville.
Wel hoor ik af en toe bij vlotte bochten, of bij een andere gelegenheid dat er meer druk benodigd is in het veersysteem, de pomp of de drukregelaar even kort ratelen. Er zit al een nieuwe voorraadbol op, dus ik vermoed ergens een interne lekkage.
Op zich niet abnormaal als ie af en toe eens aanslaat. Is het systeem al gespoeld en zijn de overige bollen op druk?
Verder zijn er nog wat kleine dingetjes waar ik me aan stoor / aandacht behoeven. Zoals die vreselijke aftermarket radioantenne, roest rond het tankvulgat, en een benzinelucht tijdens het rijden. Magoed, een BX is toch nooit af
Er staan nog wel een paar fotootjes op pagina 1 van Raouls 16V topic.
Groetjes,
Ernst
Mmm, kijk uit met die benzinelucht; controleer met name de slangen die over het blok heen lopen (van/naar de injectierail) heel erg goed want lucht betekent meestal lek, en dat kan érg fout aflopen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
jep!
heb het zelf ook zo gehad, stonk wat naar benzine, en na een keertje kijken bleek dat ie vrolijk tegen het blok stond te pissen, dat wil je toch niet te lang hebben, zeker niet met een lichtontvlambaar karretje zoals de BX
Ik ben nog op zoek gegaan naar brandblussers, maar kan nergens een c02 blusser vinden en een poederblusser moet ik niet, dan laat ik mijn 16V nog liever afbranden!
iemand een idee trouwens waar je ze krijgen kunt?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
He Tonie!
Ik heb al een brandblusser, helaas wel zo’n ellendige van de poedersoort. Onder de motorkap lekt er iig niks, maar ik loop alle leidingen en slangen verder nog na.
Net trouwens vergeten te vermelden dat de TRI nu ook een brandstofbypass heeft tegen het probleem van nadruppelende injectoren (had ie nog niet!). Echt veel beter zo.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mechuccio schreef:jep!
heb het zelf ook zo gehad, stonk wat naar benzine, en na een keertje kijken bleek dat ie vrolijk tegen het blok stond te pissen, dat wil je toch niet te lang hebben, zeker niet met een lichtontvlambaar karretje zoals de BX
Ik ben nog op zoek gegaan naar brandblussers, maar kan nergens een c02 blusser vinden en een poederblusser moet ik niet, dan laat ik mijn 16V nog liever afbranden!
iemand een idee trouwens waar je ze krijgen kunt?
Een CO2 blusser heeft voor zover ik weet altijd zo’n grote spuitmond, da’s niet echt handig. Bovendien denk ik dat herontsteking van de brand snel kan optreden. CO2 berust op verstikking en in de open lucht heb je dan toch een probleem. Een sproeischuimblusser is dan een betere optie en laat veel minder schade na dan een poederblusser. Al blijft deze laatste blusser een perfecte motorbrandblusser.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Al blijft deze laatste blusser een perfecte motorbrandblusser.
Patrick
Ervaring??