2 van de 2
 < Vorige 1 2

Goede accu bewaren
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 juni 2007 03:14 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:
knäckor schreef:
bogaard77 schreef:

Heeft met vorst te maken. Accu mag niet bevriezen!
Bewaar je accu binnen! onder je bed of zo. En inderdaad af en toe ontladen met een koplamp tot 50% en dan rustig opladen.

Accu onder je bed bewaren?  Shocked  Nooit een accu mee in huis nemen. .

Gossie wat zijn we weer serieus!  Laughing

Oh gelukkig, het was een grapje. Ik had je al bijna nooit meer serieus genomen Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 05 juni 2007 07:11 PM
  [ # 17 ]
B_iks schreef:

Ik ga deze week dus maar even een goedkope druppellader halen, iemand tips wat en waar? Of maakt het allemaal niet zo uit?

Deze heb ik pas gekocht, op aanraden van KreazyV8wuppo:

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2333

Prima winkel. Gewoon online bestellen, geld overboeken en 2 dagen later per pakketpost in huis.

En het zonnepaneeltje is zeer strak. Goede lader.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 12 juni 2007 02:35 AM
  [ # 18 ]
HobbyBob schreef:

In tegenstelling tot oplaadbare batterijen is het voor een loodaccu het beste als hij constant zo vol mogelijk gehouden wordt, dus het beste is alleen gebruik te maken van een druppellader.
Ook het 50% ontladen is eigenlijk niet de juiste manier…..
Verder, zoals al genoemd, beschermen tegen vorst.

Is je reinste kolder.

Een (auto)accu is speciaal gemaakt daar waar hij voor bedoeld is. Met een klap 20% ofzo ontladen, en dan gelijk beginnen met rustig opladen. Zoals het dus in een auto gebeurt, starten, en wegrijden.

Andere accu’s voor andere toepassingen, en dat kunnen best ook loodaccu’s zijn, kunnen weer beter op een andere manier langdurig in leven gehouden worden.
Dit is in de Accu “in te stellen” door het aantal platen, en het aantal en de grote van de gaatjes.
Een autoaccu heeft heel veel kleine gaatjes in de platen waardoor de energie die hij kan leveren heel groot is, maar niet al te lang. Daarna moet hij weer rustig, en het liefst lekker lang weer helemaal opgeladen worden.

deze manier van joggen is het beste voor (auto)accdu’s

Test

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook