4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Waarom was de BX zo populair?
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 05 juni 2007 02:47 PM
  [ # 46 ]
patje74 schreef:

En dan de vraag, hoe populair is de BX eigenlijk!  Laughing Want als we zo door gaan zijn we er over 2 jaar klaar mee.

Dan liggen ze allemaal in stukjes in het BX club magazijn Laughing  Laughing

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juni 2007 04:45 PM
  [ # 47 ]
bartus schreef:

shit,, dat gaat hard achteruit Shocked worden ze ook duur denken jullie over een aantal jaar?

En bij de jeugd is hij niet populair want iedereen verklaard me voor gek dat ik zo’n ‘‘krakbak’’ mooi vind Rolling Eyes

Ach, dat heb ik ook tijden gehad Laughing nog steeds trouwens….. tot ik ze de stuipen op het lijf jaag met de 16V, dan vinden ze hem nog steeds lelijk….. maar ze hebben er wel wat meer respect voor Laughing

Ze worden zeker meer waard (maar hoeveel Rolling Eyes paar euro’s ofzo Laughing)
de tijd dat je ze massaal voor 50 euro op MP zag staan ligt in ieder geval al een tijdje achter ons…... de goedkoopste beginnen meestal bij een euro of 300, de exoten daargelaten natuurlijk.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 juni 2007 06:51 PM
  [ # 48 ]

er wordt toch onderling al wel gezwaaid zeker?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 juni 2007 06:55 PM
  [ # 49 ]
garagestmarien schreef:

er wordt toch onderling al wel gezwaaid zeker?

Bewaar me. Net als die motorrijders zeker, die zó hard aan het groeten zijn dat ze vergeten op te trekken of ergens tegenaan rijden. Niet zo goed voor de BX-stand…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 juni 2007 06:56 PM
  [ # 50 ]

worden ze sneller NOG meer waard

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 05 juni 2007 06:57 PM
  [ # 51 ]
bartus schreef:

shit,, dat gaat hard achteruit Shocked worden ze ook duur denken jullie over een aantal jaar?

En bij de jeugd is hij niet populair want iedereen verklaard me voor gek dat ik zo’n ‘‘krakbak’’ mooi vind Rolling Eyes

Bij de jeugd is ie juist wel populair!! Heel veel BX-rijders hier zijn tussen 18 en 30.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 juni 2007 07:29 PM
  [ # 52 ]
Matthijs2006 schreef:
bartus schreef:

Bij de jeugd is ie juist wel populair!! Heel veel BX-rijders hier zijn tussen 18 en 30.

Helaas zijn dat vaak studenten die er minder zuinig mee omgaan. De BX wordt in zo’n geval echt als tijdelijk vervoermiddel gezien, wat beter gedumpt kan worden wanneer ze niet meer nodig is. Gelukkig bewijzen o.a. een aantal studenten hier dat het ook anders kan.

Het cijfer voor 2004 aan BX-en is trouwens zo’n 22.000. Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in die RDW getallen aangezien er 2006 nog maar 1 Renault 14 in stond. Laatst was er op een Renault meeting al 1 aanwezig en ik meen dat er ook nog wel een aantal in schuurtjes verstopt staan. Misschien dan wel geschorst, maar ze bestaan nog wel Smile

Nu weer even terugkomend op de originele vraag aan het begin van het topic. M’n ouders hebben zo’n 10 jaar BX gereden, zo’n 6 jaar Cannes en 3,5 jaar Progress. Het was de eerste auto die ze voor een tweede keer kochten. Mijn zus en ik waren basis/middelbare scholieren en gingen nog braaf mee met de ouders op vakantie. De BX was hier werkelijk ideaal voor. Je kunt er een berg bagage ingooien, zonder dat het ten koste gaat van het comfort of de ruimte voor de inzittenden. Daarbij reed m’n moeder er zo’n 15.000 woon-werkkilometers per jaar mee en vond ze het gewoon erg prettig rijden.
Jammer dat hun Progress destijds een motorbrandje heeft gekregen waardoor we ‘m weg moesten doen Sad Dat is trouwens wel hersteld en de auto heeft de afgelopen 5 jaar er nog zo’n 100.000 km bijgekregen en staat nu zo rond de 230.000 schat ik.

Veel mensen vonden en vinden de BX inderdaad een lelijk hok, maar wanneer ze er in een keer in (mee)gereden hebben zijn ze eigenlijk altijd verkocht!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 juni 2007 07:41 PM
  [ # 53 ]
garagestmarien schreef:

worden ze sneller NOG meer waard

Dat zal vast niet astronomisch worden. Kijk maar eens naar zijn voorganger, de GSA. En die is in vele opzichten zijn voorganger.

Matthijs2006 schreef:

Ah… vandaar…  Very Happy

Poekoek schreef:

Veel mensen vonden en vinden de BX inderdaad een lelijk hok, maar wanneer ze er in een keer in (mee)gereden hebben zijn ze eigenlijk altijd verkocht!

Mijn passagiers durven niets anders te zeggen in mijn buurt!  Wink

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2007 07:43 PM
  [ # 54 ]
patje74 schreef:
Matthijs2006 schreef:

Ah… vandaar…  Very Happy

Vandaar wat…?  Confused:

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 05 juni 2007 07:44 PM
  [ # 55 ]

Mijn indoctrinatie wat betreft de BX ligt ook behoorlijk hoog, ik heb een ** Golf rijdende ex-collega van me eens laten weten hoe stoelen en comfort in een auto horen te zijn. Hij was het met me eens dat het echt heel fijn reed en zat, alleen dat uiterlijk… Ach ja, ik koop geen auto voor m’n buurman denk ik dan maar!

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 juni 2007 07:48 PM
  [ # 56 ]
Poekoek schreef:

. Hij was het met me eens dat het echt heel fijn reed en zat, alleen dat uiterlijk…

Ik snap niet wat mensen soms kunnen zeiken om het uiterlijk van Citroëns…  Confused  Wat is er mis mee…?

Nee een Golf dan….dan val je niet op in de massa…

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 05 juni 2007 07:52 PM
  [ # 57 ]

Tja, het is denk te spannend voor gros voor de mensen, bang om wat anders te doen dan de grijze massa.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 05 juni 2007 08:02 PM
  [ # 58 ]
Poekoek schreef:

Mijn indoctrinatie wat betreft de BX ligt ook behoorlijk hoog, ik heb een ** Golf rijdende ex-collega van me eens laten weten hoe stoelen en comfort in een auto horen te zijn. Hij was het met me eens dat het echt heel fijn reed en zat, alleen dat uiterlijk…

Ach ja, ik koop geen auto voor m’n buurman denk ik dan maar!

Mooi gezegd. Cool

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 juni 2007 08:04 PM
  [ # 59 ]
ferryvdijk schreef:

Om eerlijk te zijn VOND ik het uiterlijk ook niks toen ik zo’n ding kocht. Ik heb hem gekocht om gewoon te rijden en voor de rest zou die het zelf maar moeten uitzoeken…maarrrr…het is geen rijdend object meer voor mij (ondanks dat ik 19 ben Wink ) Ik vind het een mooie wagen, en ‘t rijd fantastisch ondanks dat mijn 1e bx dat niet was. Toen hij wegmoest moest en zou ik weer een bx hebben. Nu is het voor mij iets om trots op te zijn. Een fantastisch uitziende auto, met comfort wat in heel veel auto’s niet te vinden is. Ik zou er bijna verliefd op kunnen worden! Voor mij voorlopig niet anders meer dan een BX, ik probeer hem zo lang mogelijk in stand te houden Cool

Fantastisch, dit soort verhalen…  bravo halelujah

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 juni 2007 08:09 PM
  [ # 60 ]

Ach ja… ze zijn wel leuk, die BX-en. Maar het blijft voor mij het beste alternatief voor verschillende wagens die veel leuker zijn.
En ze hadden het wat mij betreft bij het eerste type kunnen laten.  Wink

Profiel  

4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook