2 van de 2
 < Vorige 1 2

versnellingsbak
kalmah01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 22 mei 2007 03:55 PM
  [ # 16 ]

Het zou idd wel eens de drukgroep kunnen zijn. De koppeling is wel vrij zwaar. Het wiellager is het zeker niet. Dat geluid herken ik uit duizenden.(ben dan ook geluidstechnicus;-)). Als ik de koppeling intrap dan is het geluid weg maar bij stilstand in z’n vrij en dan gas geven dan hoor ik het niet!
Dan zou het dus niet de baklager zijn.

Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juni 2007 03:26 PM
  [ # 17 ]

Ik ben net bij Bart Ebben geweest voor een diagnose. Het is dus toch de baklager. Andere bak eronder dus. Bij hen is het te duur. Zou op € 1600,- komen incl. montage.
Bij deze dan ook de vraag of iemand een versnellingsbak heeft liggen voor mijn XM 2.0 16v uit ‘95 Type 2. Misschien is er ook iemand zo handig die uiteraard tegen betaling de bak eronder kan hangen.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 juni 2007 03:30 PM
  [ # 18 ]

Wat een boeven zijn het toch daar bij barthebben. Evil or Very Mad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3197

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 juni 2007 08:17 PM
  [ # 19 ]

Vraag het eens bij Totaalgarage in Hoogstraten ( Belgie )

http://www.totaalgarage.be/

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 06 juni 2007 02:47 AM
  [ # 20 ]
kalmah01 schreef:

Ik ben net bij Bart Ebben geweest voor een diagnose. Het is dus toch de baklager. Andere bak eronder dus. Bij hen is het te duur. Zou op € 1600,- komen incl. montage.
Bij deze dan ook de vraag of iemand een versnellingsbak heeft liggen voor mijn XM 2.0 16v uit ‘95 Type 2. Misschien is er ook iemand zo handig die uiteraard tegen betaling de bak eronder kan hangen.

als je de lagers wisselt onder de auto hoeft de bak er niet onder vandaan.
beide zijn vanachter de 5e gang te bereiken.

waarom mensen soms bakken wisselen vanwege 1 lager is me een raadsel…

mvgr wupke: Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 juni 2007 03:10 AM
  [ # 21 ]
kreazyV8wuppo schreef:
kalmah01 schreef:

als je de lagers wisselt onder de auto hoeft de bak er niet onder vandaan.
beide zijn vanachter de 5e gang te bereiken.

waarom mensen soms bakken wisselen vanwege 1 lager is me een raadsel…

mvgr wupke: Wink

Sja… het kan nog tijden goed gaan.  Ik zou actie gaan ondernemen als het rammelen van het lager ineens erger begint te worden.

Je kan trouwens echt niet de lagers in de bak verwisselen zonder de bak te demonteren.

OF je moet de bak onder de auto splitsen. Maar dat acht ik meer een theoretische optie. Leuk voor een BX 4x4 waarbij je 2 dagen aan het sleutelen bent om de bak/motor te demonteren. NIet voor een XM waarbij je de bak wel in een uur of 3 naast de auto op de werkbank hebt staan.

Als het kapje van de 5 eraf is krijg je de lagers nooit van de assen geperst.

De assen moeten er toch echt uit om de lagers (2 per stuk) van de assen te persen).

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 04:01 PM
  [ # 22 ]

Tja, het geluid is inmiddels zo erg geworden dat een spoedige actie nodig is. Ik ga nu naar Wil Wijnhoven in Boxmeer om ernaar te laten kijken. Renard in Beneden-Leeuwen wil het voor € 1150,- doen(bakwissel, koppeling, drukgroep en wat keerringen en bakolie). Is dus al een stuk beter dan Bart (H)ebben. Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 juni 2007 04:06 PM
  [ # 23 ]
kalmah01 schreef:

Tja, het geluid is inmiddels zo erg geworden dat een spoedige actie nodig is. Ik ga nu naar Wil Wijnhoven in Boxmeer om ernaar te laten kijken. Renard in Beneden-Leeuwen wil het voor € 1150,- doen(bakwissel, koppeling, drukgroep en wat keerringen en bakolie). Is dus al een stuk beter dan Bart (H)ebben. Smile

Is die 1150 incl. or excl. bak? Ik neem aan in dat geval van een goeie tweedehandse

Profiel  

xsaracoupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 06 juni 2007 04:17 PM
  [ # 24 ]

En een revisie?

Heb ik voor mijn Xsara ook laten doen en was minder kwijt dan een 2e hands bak,heb gelijk drukgroep en koppeling mee laten nemen..

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 08:13 PM
  [ # 25 ]

Ik ben nu net bij Wil Wijnhoven geweest. Hij gaat mijn bak reviseren+vervangen van frictie voor € 900,-. Meteen maar voor volgende week een afspraak gemaakt.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 06 juni 2007 08:20 PM
  [ # 26 ]
kalmah01 schreef:

Snap je het al wat beter….?
Laughing

Nee, zonder gein, dat is een goeie prijs.

Gr Martijn

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 juni 2007 03:00 AM
  [ # 27 ]
kalmah01 schreef:

Ik ben nu net bij Wil Wijnhoven geweest. Hij gaat mijn bak reviseren+vervangen van frictie voor € 900,-. Meteen maar voor volgende week een afspraak gemaakt.

Ik was er vanmiddag ook toffe vent, heeft zonder afspraak het schakelstangetje van de XM V6 van matthijs2006 gefikst, echt top. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 juni 2007 01:52 AM
  [ # 28 ]

Nou, vandaag is mijn dame bij Wil Wijnhoven geweest. Het bleek een lager te zijn die tussen de bak en het diffrentieel zit. Door deze reparatie was het vrij eenvoudig om ook meteen de frictie te vervangen. Alles klaar voor € 980,- nicl. De bak zag er uit als nieuw en schakelt nu ook weer als nieuw dus het is idd. beter om je bak te laten maken i.p.v. een ruilbak. Dat is duurder en je weet niet wat je er voor terug krijgt.
Chapo dus voor Wil halelujah

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 juni 2007 08:43 PM
  [ # 29 ]
kalmah01 schreef:

Nou, vandaag is mijn dame bij Wil Wijnhoven geweest. Het bleek een lager te zijn die tussen de bak en het diffrentieel zit. Door deze reparatie was het vrij eenvoudig om ook meteen de frictie te vervangen. Alles klaar voor € 980,- nicl. De bak zag er uit als nieuw en schakelt nu ook weer als nieuw dus het is idd. beter om je bak te laten maken i.p.v. een ruilbak. Dat is duurder en je weet niet wat je er voor terug krijgt.

Aha. Dan is me wel duidelijk welk lager eruit lag. In elk geval mooi dat het zo weer gefixed is. Het is idd zeer geruststellend om te weten vat voor vlees je in de kuip hebt nu de bakk is geinspecteerd en verder goed bevonden. Het kost wel een paar centenn, maar dan heb je ook wat. En met een ruilbak zit je ook altijd weer met het risico dat je niet de exacte staat weet. Dat blijft ook een gok.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 juni 2007 08:43 PM
  [ # 30 ]
kalmah01 schreef:

Aha. Dan is me wel duidelijk welk lager eruit lag. In elk geval mooi dat het zo weer gefixed is. Het is idd zeer geruststellend om te weten vat voor vlees je in de kuip hebt nu de bakk is geinspecteerd en verder goed bevonden. Het kost wel een paar centenn, maar dan heb je ook wat. En met een ruilbak zit je ook altijd weer met het risico dat je niet de exacte staat weet. Dat blijft ook een gok.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook