Hmm, wat is jong?
XBXG schreef:Matthijs2006 schreef:Ik vraag me af hoeveel van die jonge gasten hier met een BX over 3 jaar nog steeds BX rijden….
Ik zie trouwens zelden jonge mensen in BX’en rijden… Bijna altijd rijdt er iemand in die m’n vader had kunnen zijn…
Die jonge BX-eigenaren zitten volgens mij allemaal op dit leuke forum.
Ik bedoel ook die jonge lui van dit forum.
Hahaha lachen doe maar…
En dan de keuzes indelen per 2 jaar…
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik ben over een paar maanden 18 jaar, en dan word ik 200% zeker BX rijder!
Op mijn school was ook een jongen van 18, die een BX reed.. maar een half jaar alleen. een witte Cannes. T werd hem te deur qua onderhoud.. Hij had ook nog nooit van dit forum gehoord, was mischien wel handig geweest, hoewel het ook wel een barrel was..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
mssl schreef:Matthijs2006 schreef:Ik vraag me af hoeveel van die jonge gasten hier met een BX over 3 jaar nog steeds BX rijden….
Achja….als het goed is ik niet meer ! Dan zijn het waarschijnlijk oldtimers voor erbij…..en mogelijk is er dan wel een BX verkocht
Is het erg om te weten dat je mogelijk geen BX meer rijdt over een tijdje? Vind het ook niet echt de plek om daar over te oordelen
Ik vind het jammer dat er steeds minder BX, CX, XM is….ik hoef geen auto meer als ik niet meer zoiets kan rijden straks.
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hier ook een 18jarige bx rijder, en met plezier elke rit weer
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik zie mezelf over 20 jaar ook geen oude C5’s en C6’s rijdend houden….
Nee, na de XM (of CX, BX) is er vrijwel zeker geen Citro-leven meer voor me. Geen auto-leven.
Dat wordt een apocalyptisch moment, het moment dat je geen BX, CX of XM meer kunt rijden.
Een soort rapture wordt het, armageddon….
Na de oude Citroëns is er alleen een zwart gat…
Ik ga wel verder in het Café...
hier rond Antwerpen zie je nog heel vaak BX’en, denk hier in het dorp stuk of 4-5
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Matthijs2006 schreef:Ik zie mezelf over 20 jaar ook geen oude C5’s en C6’s rijdend houden….
Haha, voor een habbekrats een afgetrapte C6 V6 HDI op de kop tikken om er 3 weken mee op vakantie te gaan en dan in de gracht laten rollen.
mpostma schreef:Haha, voor een habbekrats een afgetrapte C6 V6 HDI op de kop tikken om er 3 weken mee op vakantie te gaan en dan in de gracht laten rollen.
LOL
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Matthijs2006 schreef:Ik vraag me af hoeveel van die jonge gasten hier met een BX over 3 jaar nog steeds BX rijden….
Ik weet niet of ik dan nog geen BX rijdt, wanneer ik genoeg verdien om XM te rijden denk ik dat er zo’n apparaat gaat komen, dat is toch nog een stuk fijner
Bram schreef:Timo-BX schreef:Ik moet je eerlijk zeggen, ik zie vaker een CX dan een BX
Het is mij ook al een tijdje opgevallen ......op donderdag en vrijdag zit ik soms zomaar 13 uur op de weg in NL en soms Belgie…..ik schreef dat ook al in een ander draadje, dat ik soms op zo’n dag geen één BX tegenkom….dat was tot een paar jaar geleden wel anders.
Worden ze soms ook al verkocht aan Polen of zo ?
Kan het mij wel voorstellen v.w.b. de diesels natuurlijk.Nou ja…hoe dan ook, we kunnen dan wel met een brede grijns achter het stuur zitten WANT we rijden nu met een zeldzame auto
Ik denk dat de tijd dat BX-en naar Polen gaan al voorbij is, die richten zich nu op auto’s uit de jaren 90 (midden). De BX Cannes die m’n ouders zo’n 9 jaar geleden ingeruild hebben zal denk ik destijds al ge-exporteerd zijn, hebben haar nooit meer zien rijden en ze bracht ook niet meer denderend veel op.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En toch zal die tijd ook wel komen. Of dat net zo leuk zal worden als nu, betwijfel ik wel.
Tot die tijd moeten we maar zuinig zijn op onze BX-jes en hopen dat er niet zoveel van die gekken rond lopen die ze slopen voor goedkope onderdelen. ops: