3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Nesto’s BX 16 TRI Rouge Florentin
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juni 2007 05:19 PM
  [ # 31 ]
hogervp schreef:

Al blijft deze laatste blusser een perfecte motorbrandblusser.
Patrick

Klopt inderdaad wel, toen de fik erin sloeg bij het slopen van de ZX was het inderdaad zeer snel verholpen met poeder….... maar de troep die het achterlaat….... Evil or Very Mad

hoe zit het met sproeischuim dan? laat dat zooi achter? of spoel je dat zo weg? Ik wil de auto blussen en zonodig repareren mocht ik ooit brand krijgen, met een poederblusser lukt dat never nooit niet, dan maar de lol van een stevig vuurwerk   Twisted Evil (nee lijkt me echt niet leuk!)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juni 2007 12:53 AM
  [ # 32 ]
Nesto schreef:

Net trouwens vergeten te vermelden dat de TRI nu ook een brandstofbypass heeft tegen het probleem van nadruppelende injectoren (had ie nog niet!). Echt veel beter zo.

Ik heb toevallig vandaag in IJsselmuiden nog onder de motorkap gekeken van een BX 16 TRI Break, die exact dezelfde modificatie heeft. De eigenaar wist mij te vertellen dat zowat alle TRI’s die modificatie al zeer kort na de verkoop hadden gekregen.  Rolling Eyes

Indien je nog onderdelen zoekt; op sloperij Van der Dam in Oldeberkoop (Friesland) staat nog een mooie BX 19 TRD (RH-66-ZS) in Rouge Florentin. Zonder dieselmotor en de motorkap is behoorlijk beschadigd:

Profiel  

Nesto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

- BX 16 TRI
Gepost: 06 juni 2007 01:10 AM
  [ # 33 ]
XBXG schreef:
Nesto schreef:

Net trouwens vergeten te vermelden dat de TRI nu ook een brandstofbypass heeft tegen het probleem van nadruppelende injectoren (had ie nog niet!). Echt veel beter zo.

Ik heb toevallig vandaag in IJsselmuiden nog onder de motorkap gekeken van een BX 16 TRI Break, die exact dezelfde modificatie heeft. De eigenaar wist mij te vertellen dat zowat alle TRI’s die modificatie al zeer kort na de verkoop hadden gekregen.  Rolling Eyes

Indien je nog onderdelen zoekt; op sloperij Van der Dam in Oldeberkoop (Friesland) staat nog een mooie BX 19 TRD (RH-66-ZS) in Rouge Florentin. Zonder dieselmotor en de motorkap is behoorlijk beschadigd:

Tja, duidelijk geval van een ontwerpmissertje. Mijn TRI had al een nieuwe startmotor gekregen nog niet zo heel lang geleden. Dat kan ik me ook wel voorstellen met dat doorstarten om alle gelekte brandstof weg te malen. Maar na 19,5 jaar heeft mijn TRI ook eens die modificatie Laughing

Mooie spot op die sloop; ik zie al een paar onderdelen die ik goed kan gebruiken. Heb je ook een adres toevallig?

Ernst

BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juni 2007 01:25 AM
  [ # 34 ]

Adres   Wink

Niet voor iedereen om de hoek, maar zeker de moeite waard!

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 juni 2007 02:01 AM
  [ # 35 ]
XBXG schreef:

Adres   Wink

Niet voor iedereen om de hoek, maar zeker de moeite waard!

verkoopt ook nog een BX!

http://rvm.vanderdam.nl/frame.php?produkt_id=348&pagid=64&id=12&rdr=n

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 06 juni 2007 02:48 AM
  [ # 36 ]

Wat is zo’n bruin interieur toch schitterend! Het is dat het niet staat bij mijn grijs, anders hing het er gister al in.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 juni 2007 12:45 PM
  [ # 37 ]
D. Peters schreef:

Waren er verschillende kleuren bruin of is het allemaal hetzelfde? Ik heb wel zo’n lichtbruin/beige intererieur. En zijn de voorstoelen van zo’n TRD beter dan die van een BX14 basis?

Ja, volgens mij wel. 1.4 stoelen zijn ook ‘budget’ stoelen, om het zo maar even te noemen. maar ik kan het fout hebben?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juni 2007 01:58 PM
  [ # 38 ]
D. Peters schreef:

Waren er verschillende kleuren bruin of is het allemaal hetzelfde? Ik heb wel zo’n lichtbruin/beige intererieur. En zijn de voorstoelen van zo’n TRD beter dan die van een BX14 basis?

Mwah, het interieur van een TRD is wel iest beter dan dat van een 1.4. Het zijn wel zitzakstoelen maar ze zitten wel iets beter dan crisis-stoelen. Ik denk sowieso dat dit de beste stoelen zijn die je kunt vinden met bruin kunststof eromheen, TZx/GTi stoelen zijn er volgens mij niet in het bruin. Maar het is natuurlijk wel de vraag hoe fris dit interieur is als het al tijden open voor regen op de sloop staat Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juni 2007 11:34 PM
  [ # 39 ]

Ik heb het niet goed bekeken, maar volgens mij staat het linker raam een stukje open. Dat stuur zag er 2 jaar geleden nog als nieuw uit! Indien dat stuur zo lelijk is geworden vanwege vocht, vrees ik voor de staat van de linker voorstoel.  Confused

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 juni 2007 11:57 PM
  [ # 40 ]
Mechuccio schreef:
hogervp schreef:

Al blijft deze laatste blusser een perfecte motorbrandblusser.
Patrick

Klopt inderdaad wel, toen de fik erin sloeg bij het slopen van de ZX was het inderdaad zeer snel verholpen met poeder….... maar de troep die het achterlaat….... Evil or Very Mad

hoe zit het met sproeischuim dan? laat dat zooi achter? of spoel je dat zo weg? Ik wil de auto blussen en zonodig repareren mocht ik ooit brand krijgen, met een poederblusser lukt dat never nooit niet, dan maar de lol van een stevig vuurwerk   Twisted Evil (nee lijkt me echt niet leuk!)

Geen ervaring met zo’n autobrand, gelukkig niet. Maar wel ervaring met brandblussers (brandwacht opleiding gehad ivm BHV). Sproeischuimblussers laten schuim achter waarmee je de boel kan schoonmaken zelfs. Maar ik weet dus niet of ze verkrijgbaar zijn in kleine flessen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 07 juni 2007 02:40 AM
  [ # 41 ]
D. Peters schreef:

Inderdaad.. zal vast niet zo mooi zijn als dat van mij. Mijn zitzakinterieur is in nieuwstaat! Ik vind het trouwens helemaal niet zo beroerd zitten, misschien komt het omdat ze na 60.000km nog niet zo heel erg doorgezakt zijn?

Ik zette in mijn zitzak-1400 de stoelen een stukje verder rechtop dan nu, maar dan kon je op zo’n zitzak-stoel ook lang comfortabel blijven zitten.

Profiel  

Nesto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

- BX 16 TRI
Gepost: 28 september 2007 08:36 PM
  [ # 42 ]

*Stoft topic af*

So far so good met de TRI. Echter gisteravond is een ladder, die door een huisgenoot niet echt strategisch geplaatst was, door de wind omgevallen en op de BX terechtgekomen. Bovenop het spatbord RV.

Vandaag voortvarend aan de slag geweest om het spatbord te demonteren. Alleen de bumper werkt nog tegen. Die drie schroeven aan de bovenkant zijn totaal verroest en er is geen beweging in te krijgen. Iemand tips om toch nog de bumper op een fatsoenlijke manier eraf te halen?

Ben nu dus op zoek naar een gaaf spatbord in Rouge Florentin. Ga sowieso nog even langs die sloop in Oldeberkoop, eerder genoemd in het topic.

Op de planning staat verder nog het vervangen van de remmen voor en achter, spoelen van de hydrauliek en het vervangen van de lampjes in het klokkenspel.

Ernst

BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 september 2007 08:39 PM
  [ # 43 ]

Ik geloof niet dat ik daar een spatbord in jouw kleur heb gezien… Succes in ieder geval!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 28 september 2007 10:35 PM
  [ # 44 ]
patje74 schreef:

Ik geloof niet dat ik daar een spatbord in jouw kleur heb gezien… Succes in ieder geval!

Ik wel—> klik! Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 september 2007 12:37 AM
  [ # 45 ]

Je nieuwe remwerk ligt iig al in Deventer Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook