2 van de 2
 < Vorige 1 2

Beugeltje voor TomTom
remind
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 05 juni 2007 11:03 PM
  [ # 16 ]

Op zich klopte de opmerking van de dealer “met een wigje"ruimte maken tussen het dashboard en het rooster en dan met beleid eruit trekken.

Profiel  

Quatz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 06 juni 2007 12:28 AM
  [ # 17 ]

Yes!!
Ik heb van een stukje kunsstof 2 wigjes gemaakt en die tussen het rooster en het dashboard gestoken. Zo kon ik net voldoende ruimte maken om het beugeltje ertussen te krijgen. Wigjes weg en het beugeltje zit als een huis!!
In feite hoeft dus dat hele rooster noch de radio verwijderd te worden…

Nu de volgende vraag, waar haal ik het beste de stroom vandaan?
Ik zat er aan te denken om de draad die aan de 12V adapter zit, los te knippen en via het luchtrooster aan een 12V draad van de radio (met een zekering ertussen) vast te maken.
Is dat slim of is er een betere optie? En hoe krijg je dan een gaatje in de ruimte achter het rooster om de draad door te voeren?

Profiel  

remind
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 12:40 AM
  [ # 18 ]

Waarom denk je dat het luchtrooster eruit moet ? Draadje erdoor ? v.w.b.t. de 12 volt. Ik heb de 12 volt gehaald van de 12 volt naast de cigarettenaansteker (die moet er dus ook helemaal uit).

Profiel  

Quatz
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 01:26 AM
  [ # 19 ]

ja ok, maar ik wil geen draad door de auto hebben. Die draad wil ik gelijk achter de tomtom door het rooster laten verdwijnen en daar op 12v aansluiten.

Profiel  

remind
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 02:39 AM
  [ # 20 ]

Dat bedoel ik ook. Het luchtrooster moet er echt uit om de voedingsdraad aan te sluiten Op die manier kun je je 12 volt ergens weghalen (je ontkomt er niet aan om een gaatje te maken in de “slurf” achter het luchtrooster. Daar voer je dan de 12 volt doorheen. Overigens heb ik de normale adapter gebruikt en een female contra plug aangesloten. Ik ben er namelijk niet zeker van dat de tomtom “zomaar” rechtstreeks op een 12 volt aangesloten kan worden.

Profiel  

rombout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 94

Gepost: 06 juni 2007 11:54 AM
  [ # 21 ]
remind schreef:

Dat bedoel ik ook. Het luchtrooster moet er echt uit om de voedingsdraad aan te sluiten Op die manier kun je je 12 volt ergens weghalen (je ontkomt er niet aan om een gaatje te maken in de “slurf” achter het luchtrooster. Daar voer je dan de 12 volt doorheen. Overigens heb ik de normale adapter gebruikt en een female contra plug aangesloten. Ik ben er namelijk niet zeker van dat de tomtom “zomaar” rechtstreeks op een 12 volt aangesloten kan worden.

Je kan de TomTom niet zomaar (zonder zijn eigen stekker) op de 12V aansluiten. Dat gaat helemaal fout.
Ik heb een extra 12V aansluiting laten maken in het kastje op het dashboard boven het stuur. Op die manier maar een klein stukje kabel (5 cm.) zichtbaar.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  

KAarts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66

Gepost: 06 juni 2007 12:53 PM
  [ # 22 ]
c4grand-p schreef:
martinq schreef:

zou eens kijken op de site van http://www.brodit.com daar hebben ze spulletjes voor zoiets dat je niets moet los draaien

mooi spul!

zoek maar eens in de foto’s bij de LB op dit forum

Ik heb mijn Asus PDA die ik ook voor navigatie gebruik, via een Brodit proclip vastzitten over het linker middenventilatierooster. Hierdoor kan ik tegelijkertijd op het display van de C4P kijken en op dat van de PDA. De proclip kan worden bevestigd zonder schroef- en trekwerk. Dit is niet alleen een praktische maar ook een mooie oplossing.

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  

Quatz
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 01:57 PM
  [ # 23 ]
remind schreef:

Ik heb het lampje in het kastje onder het rooster verwijderd. Via dat gat een gaatje gemaakt in de onderkant van de “slurf”.
Hm de extra 12 volt aansluiting die jij hebt gebruikt, zit op de vloer. Dus das voor mij geen optie, ik zal wat anders moeten zoeken. Wellicht toch
maar (met zon contraplug) op de radio…

Profiel  

rombout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2007 04:13 PM
  [ # 24 ]
C4Picasso schreef:

wat kost dat? zo’n stekker bij laten maken?

Ik heb de rekening nog niet ontvangen van mijn dealer, maar ik verwacht zo rond de 50 euro

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 juni 2007 04:33 PM
  [ # 25 ]
rombout schreef:
C4Picasso schreef:

Ik heb de rekening nog niet ontvangen van mijn dealer, maar ik verwacht zo rond de 50 euro

Ik heb bij de dealer mijn Tomtom volledig laten inbouwen, incl. voeding etc. voor 80,-.  (was je misschien makkelijker af geweest)  Wink

Profiel  

rombout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 juni 2007 11:06 AM
  [ # 26 ]
tilanus schreef:
rombout schreef:
C4Picasso schreef:

Ik heb bij de dealer mijn Tomtom volledig laten inbouwen, incl. voeding etc. voor 80,-.  (was je misschien makkelijker af geweest)  Wink

Ja dat heb ik overwogen, alleen gebruik ik de TomTom ook nog wel eens in een andere auto en dan is het handiger om alleen de zuignap los te halen en in de andere auto te plakken.

Elk voordeel heeft z’n nadeel (en anders om ...)  Smile

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 09 juni 2007 05:28 PM
  [ # 27 ]

De stekker van de TomTom vormt de 12 volt om naar circa 5,1 volt. Rechtstreeks aansluiten zonder de omvormer is dus geen goed idee.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook