Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hallo allen,
Er is al heel wat geschreven over LHM-verlies, maar ik waag er een vraag op: wat als je 9 van de 10 keer geen drup verliest bij het dalen van de auto, en de 10e keer zeikt het er eruit? Let wel, het totaalverlies is niet eens zo veel, alleen net even die ene keer op zoveel…
Het fenomeen doet zich rechtsachter en linksvoor af en toe voor. Opstijgtijd en pompcyclus lijken niet buiten normale parameters, de auto stuurt, remt en zweeft verder prima, maar af en toe is daar ineens die plas groen. Territorium uitzetten is best, maar nu krijg ik er klachten over
Kan dat liggen aan ondeugdelijk gemonteerde lekzakken? Zou ik mijn retourleidingen moeten verdenken van vervuiling of slijtage?? Andere suggesties?
Of heeft iemand het hier al over gehad en mis ik dat even ??
Ben benieuwd….
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je noemt zelf al 2 hele plausibele oorzaken, dus die zou ik eerst maar een checken.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een achterlekzak is idd zo gechecked!
Voorkant is ietsje lastiger..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Een achterlekzak is idd zo gechecked!
Voorkant is ietsje lastiger..
zit misschien gewoon een retourleiding los op één van de lekzakken!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kijk eens aan: dan leer ik kennelijk sneller dan ik zelf dacht
Wel, zodra het apparaat op de brug staat zal ik eerst maar eens kijken naar die lekzakjes en leidingen. Zakjes checken is idd een eitje: ze moeten gewoon dicht zijn, punt. Toestand retourleidingen is ook wel na te gaan… Leidingen die los zitten, lekken die dan niet constant Blooper?? Idem met afgescheurde retoureindjes van de zakjes zelf, lijkt me…
Dank alvast voor alle tips & geduld in deze check-and-try sessie
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Penny Lane schreef:Kijk eens aan: dan leer ik kennelijk sneller dan ik zelf dacht
Wel, zodra het apparaat op de brug staat zal ik eerst maar eens kijken naar die lekzakjes en leidingen. Zakjes checken is idd een eitje: ze moeten gewoon dicht zijn, punt. Toestand retourleidingen is ook wel na te gaan… Leidingen die los zitten, lekken die dan niet constant Blooper?? Idem met afgescheurde retoureindjes van de zakjes zelf, lijkt me…
Dank alvast voor alle tips & geduld in deze check-and-try sessie
Derk
Ik had nog niet zo lang geleden een lekzak op de SM stuk! overal waar ik parkeerde,lag een drupje ter grootte van een 10 cent stuk en ik maar loeren onder de wagen en niets te bespeuren!! een tijdje later,stond er in mij garage een plasje achteraan van de grootte van een emmer onderkant,en toen ik toen onder de wagen ging kijken hing er een mnuscuul drupje aan de linker achterlekzak,maar er zat bij nader kijken,toch een scheur in van om en bij de 2 cm!
Wat retourleidingen betrefd,hangt er van af hoevel interne lekkage er is bij de LHM componenten!als er niets te erg lekt (intern)zal er ook niet veel olie terugstromen door de retourleidingen
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat retourleidingen betrefd,hangt er van af hoevel interne lekkage er is bij de LHM componenten!als er niets te erg lekt (intern)zal er ook niet veel olie terugstromen door de retourleidingen
Dat is dan meteen de volgende check - je zal trouwens zien dat er intern een on/off lekkage is én een gaar lekzakje (want met klassiekers geldt: “it never rains but it pours” ), maar dat zien we dán wel weer.
Zijn de trouwens voorste lekzakken op een brug nog wel een beetje fatsoenlijk te checken??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Wat retourleidingen betrefd,hangt er van af hoevel interne lekkage er is bij de LHM componenten!als er niets te erg lekt (intern)zal er ook niet veel olie terugstromen door de retourleidingen
Dat is dan meteen de volgende check - je zal trouwens zien dat er intern een on/off lekkage is én een gaar lekzakje (want met klassiekers geldt: “it never rains but it pours” ), maar dat zien we dán wel weer.
Zijn de trouwens voorste lekzakken op een brug nog wel een beetje fatsoenlijk te checken??
Derk
derk,
ff schermpje weghalen in de wielkast..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja en dat schild kan er NIET af met het spatbord erop….
Dus spatbord eraf, Alu schild weghalen en kijken! (niet op de brug)!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ja en dat schild kan er NIET af met het spatbord erop….
Dus spatbord eraf, Alu schild weghalen en kijken! (niet op de brug)!
Idd, bedrading eventueel noteren en loskoppelen van de vleugel, die op haar beurt vastzit met 2 bouten alsk mij nie vergis..
Dan kan je er goed bij!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Valt mee dus. Ik hoop dat mijn spatbordranden het optillen van het scherm lief vinden. Het is een Franse auto, dussehm…
Maar dan doen we dat gewoon voorzichtig of maken er 1 klus van met herstelwerk aan de spatborden
Thnx, zo kan ik weer een eindje verder…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!