Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hogervp schreef:Al blijft deze laatste blusser een perfecte motorbrandblusser.
Patrick
Klopt inderdaad wel, toen de fik erin sloeg bij het slopen van de ZX was het inderdaad zeer snel verholpen met poeder….... maar de troep die het achterlaat…....
hoe zit het met sproeischuim dan? laat dat zooi achter? of spoel je dat zo weg? Ik wil de auto blussen en zonodig repareren mocht ik ooit brand krijgen, met een poederblusser lukt dat never nooit niet, dan maar de lol van een stevig vuurwerk (nee lijkt me echt niet leuk!)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Nesto schreef:Net trouwens vergeten te vermelden dat de TRI nu ook een brandstofbypass heeft tegen het probleem van nadruppelende injectoren (had ie nog niet!). Echt veel beter zo.
Ik heb toevallig vandaag in IJsselmuiden nog onder de motorkap gekeken van een BX 16 TRI Break, die exact dezelfde modificatie heeft. De eigenaar wist mij te vertellen dat zowat alle TRI’s die modificatie al zeer kort na de verkoop hadden gekregen.
Indien je nog onderdelen zoekt; op sloperij Van der Dam in Oldeberkoop (Friesland) staat nog een mooie BX 19 TRD (RH-66-ZS) in Rouge Florentin. Zonder dieselmotor en de motorkap is behoorlijk beschadigd:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Nesto schreef:Net trouwens vergeten te vermelden dat de TRI nu ook een brandstofbypass heeft tegen het probleem van nadruppelende injectoren (had ie nog niet!). Echt veel beter zo.
Ik heb toevallig vandaag in IJsselmuiden nog onder de motorkap gekeken van een BX 16 TRI Break, die exact dezelfde modificatie heeft. De eigenaar wist mij te vertellen dat zowat alle TRI’s die modificatie al zeer kort na de verkoop hadden gekregen.
Indien je nog onderdelen zoekt; op sloperij Van der Dam in Oldeberkoop (Friesland) staat nog een mooie BX 19 TRD (RH-66-ZS) in Rouge Florentin. Zonder dieselmotor en de motorkap is behoorlijk beschadigd:
Tja, duidelijk geval van een ontwerpmissertje. Mijn TRI had al een nieuwe startmotor gekregen nog niet zo heel lang geleden. Dat kan ik me ook wel voorstellen met dat doorstarten om alle gelekte brandstof weg te malen. Maar na 19,5 jaar heeft mijn TRI ook eens die modificatie
Mooie spot op die sloop; ik zie al een paar onderdelen die ik goed kan gebruiken. Heb je ook een adres toevallig?
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Niet voor iedereen om de hoek, maar zeker de moeite waard!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
XBXG schreef:
Niet voor iedereen om de hoek, maar zeker de moeite waard!
verkoopt ook nog een BX!
http://rvm.vanderdam.nl/frame.php?produkt_id=348&pagid=64&id=12&rdr=n
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Wat is zo’n bruin interieur toch schitterend! Het is dat het niet staat bij mijn grijs, anders hing het er gister al in.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
D. Peters schreef:Waren er verschillende kleuren bruin of is het allemaal hetzelfde? Ik heb wel zo’n lichtbruin/beige intererieur. En zijn de voorstoelen van zo’n TRD beter dan die van een BX14 basis?
Ja, volgens mij wel. 1.4 stoelen zijn ook ‘budget’ stoelen, om het zo maar even te noemen. maar ik kan het fout hebben?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
D. Peters schreef:Waren er verschillende kleuren bruin of is het allemaal hetzelfde? Ik heb wel zo’n lichtbruin/beige intererieur. En zijn de voorstoelen van zo’n TRD beter dan die van een BX14 basis?
Mwah, het interieur van een TRD is wel iest beter dan dat van een 1.4. Het zijn wel zitzakstoelen maar ze zitten wel iets beter dan crisis-stoelen. Ik denk sowieso dat dit de beste stoelen zijn die je kunt vinden met bruin kunststof eromheen, TZx/GTi stoelen zijn er volgens mij niet in het bruin. Maar het is natuurlijk wel de vraag hoe fris dit interieur is als het al tijden open voor regen op de sloop staat
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb het niet goed bekeken, maar volgens mij staat het linker raam een stukje open. Dat stuur zag er 2 jaar geleden nog als nieuw uit! Indien dat stuur zo lelijk is geworden vanwege vocht, vrees ik voor de staat van de linker voorstoel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mechuccio schreef:hogervp schreef:Al blijft deze laatste blusser een perfecte motorbrandblusser.
PatrickKlopt inderdaad wel, toen de fik erin sloeg bij het slopen van de ZX was het inderdaad zeer snel verholpen met poeder….... maar de troep die het achterlaat…....
hoe zit het met sproeischuim dan? laat dat zooi achter? of spoel je dat zo weg? Ik wil de auto blussen en zonodig repareren mocht ik ooit brand krijgen, met een poederblusser lukt dat never nooit niet, dan maar de lol van een stevig vuurwerk (nee lijkt me echt niet leuk!)
Geen ervaring met zo’n autobrand, gelukkig niet. Maar wel ervaring met brandblussers (brandwacht opleiding gehad ivm BHV). Sproeischuimblussers laten schuim achter waarmee je de boel kan schoonmaken zelfs. Maar ik weet dus niet of ze verkrijgbaar zijn in kleine flessen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
D. Peters schreef:
Inderdaad.. zal vast niet zo mooi zijn als dat van mij. Mijn zitzakinterieur is in nieuwstaat! Ik vind het trouwens helemaal niet zo beroerd zitten, misschien komt het omdat ze na 60.000km nog niet zo heel erg doorgezakt zijn?
Ik zette in mijn zitzak-1400 de stoelen een stukje verder rechtop dan nu, maar dan kon je op zo’n zitzak-stoel ook lang comfortabel blijven zitten.
*Stoft topic af*
So far so good met de TRI. Echter gisteravond is een ladder, die door een huisgenoot niet echt strategisch geplaatst was, door de wind omgevallen en op de BX terechtgekomen. Bovenop het spatbord RV.
Vandaag voortvarend aan de slag geweest om het spatbord te demonteren. Alleen de bumper werkt nog tegen. Die drie schroeven aan de bovenkant zijn totaal verroest en er is geen beweging in te krijgen. Iemand tips om toch nog de bumper op een fatsoenlijke manier eraf te halen?
Ben nu dus op zoek naar een gaaf spatbord in Rouge Florentin. Ga sowieso nog even langs die sloop in Oldeberkoop, eerder genoemd in het topic.
Op de planning staat verder nog het vervangen van de remmen voor en achter, spoelen van de hydrauliek en het vervangen van de lampjes in het klokkenspel.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik geloof niet dat ik daar een spatbord in jouw kleur heb gezien… Succes in ieder geval!
patje74 schreef:Ik geloof niet dat ik daar een spatbord in jouw kleur heb gezien… Succes in ieder geval!
Ik wel—> klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Je nieuwe remwerk ligt iig al in Deventer
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005