anti-roest:
Het is natuurlijk heel makkelijk om af te geven op het werk van anderen: ik heb kort geleden een break van onderen bekeken die in friesland een dinitrol-behandeling gehad had. De man met de spuit had ook maar even de remschijven en wiellagerblokken meegepakt, en ach, ook maar een beetje meegepakt in de motorruimte…gevolg: remmen door en door vet, en wiellagers… en dannog al die fijne dinitrol in je motorruimte…
Nee, het werk staat of valt met de man die het doet, en dit werk is niet leuk, maar je kunt het wel zelf, iedere amateur/hobbyist met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen, mits hij tijd en ruinte heeft, kan dit heel goed zelf: de meeste tijd gaat in de voorbereidingen zitten, het schoon en vetvrij maken, dit geeft je heel goed zicht op de staat waarin je auto verkeert en wat je er op termijn van kan verwachten.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ID66 schreef:ID66 schreef:Meerdere mensen denken met het rode boekje “De Bijbel” voor een prikkie te kopen. Op dit moment wordt op marktplaats.nl €22.50 geboden voor een 2e-hands exemplaar. Nieuw zijn ze goedkoper.
En inmiddels:
60 Euro voor een boekje wat voor 10 Euro nieuw via de ID/DS Club te verkrijgen is!
PeTeR
hahaha, ik dank dat ik hem ook maar eens op marktplaats zet!!
Aerdvark schreef:
Vooralsnog even een laatste punt, niet geheel onbelangrijk, als ik rechtuit rijd en stuur iets naar links / rechts dan voer je een soort dode punt. Alsof ie daar tegenaanhangt. Iemand een idee? Ik heb zelf zo’n voorgevoel dat dat iets wordt voor een gevorderd stadium dus voorlopig laat ik dat maar even. Misschien wordt het me ooit nog eens duidelijk wat het is.
Ik heb vandaag iets gevonden: voor de kilometerteller, dat kastje waar de stuurstang in gaat en waar de knipperlichthandle en zo aan zit “stuurkolom (?)” ... die had ik geopend. Daar zie je de stuurstang verdwijnen naar het vooonder. Net voor ie uit het zicht gaat zit een rond ding om de as, lijkt wel lager maar dat is het niet volgns mij. Dat geheel zit in een metalen frame met 3 schroeven vast. Deze waren bij mij los. Dit heb ik vastgedraaid…. en toen kraakte het. Weer los gedraaid, iets onder spanning gezet (met een knie) en toen opnieuw vastgezet. Nu stuurt het een stuk lichter (haast aangenaam licht) en kraakt er niks meer.
Dat dode punt is er nog wel maar ook een stuk minder. Wellicht nog even met het appeltje prutsen en dat het nog beter wordt. Ik heb het vermoeden dat de stuurstang er onder een hoek in zit. Ik denk dat de kenner weet wat ik bedoel. Dit laat ik eerdaags checken want ik laat een lekzak vervangen.
Tot zover deze zitting….