1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
reactiestangen
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 03:49 PM

even checken voor de zekerheid, maar als ik over een hobbel rji en geknok hoor in het vooronder, zijn dat bijna zeker de reactiestangen toch? De verticale jetsers evenwijdig aan de veerpoot?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juni 2007 03:52 PM
  [ # 1 ]

Re: reactiestangen

malle pietje schreef:

even checken voor de zekerheid, maar als ik over een hobbel rji en geknok hoor in het vooronder, zijn dat bijna zeker de reactiestangen toch? De verticale jetsers evenwijdig aan de veerpoot?

ja Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 04:01 PM
  [ # 2 ]

En dat vervangen is peanuts toch? Geen geperste dingen maar gewoon 2 moeren los toch? En het is niet duur toch, 30e per stuk toch?  Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juni 2007 04:07 PM
  [ # 3 ]
malle pietje schreef:

En dat vervangen is peanuts toch? Geen geperste dingen maar gewoon 2 moeren los toch? En het is niet duur toch, 30e per stuk toch?  Wink

Ik geloof dat ze inderdaad rond de 30 euro kosten. Hoe ze precies bij een XM zitten weet ik niet, maar meestal is het inderdaad een kwestie van 2 moeren. Wel is het vaak zo dat als je de moeren los gaat draaien het draad meedraait, dus dat kan wel even pielen zijn. Maar echt moeilijk is het niet.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 04:37 PM
  [ # 4 ]

Nou, dat kan er ook nog wel bij deze maand….. Crying or Very sad  Confused

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 06 juni 2007 04:59 PM
  [ # 5 ]
knäckor schreef:
malle pietje schreef:

En dat vervangen is peanuts toch? Geen geperste dingen maar gewoon 2 moeren los toch? En het is niet duur toch, 30e per stuk toch?  Wink

Ik geloof dat ze inderdaad rond de 30 euro kosten. Hoe ze precies bij een XM zitten weet ik niet, maar meestal is het inderdaad een kwestie van 2 moeren. Wel is het vaak zo dat als je de moeren los gaat draaien het draad meedraait, dus dat kan wel even pielen zijn. Maar echt moeilijk is het niet.

De bovenste moer ik meen nr.17 kan niet meedraaien omdat deze “geborgd"is.Het meedraaien doet zich voor bij de onderste moer en   het beste kan je een waterpomptang gebruiken om de as in het rubber vast te houden,dan komt de moer zeker los.Daarna ff de stab.stang iets naar onderen duwen en voila de reactiestang is los!
Succes.Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 09:02 PM
  [ # 6 ]

Top! Als ik zaterdag tijd heb vervang ik ze even!

Nu nog even de theorie erachter;
hoe kan het eigenlijk dat het geknok daar vandaan komt?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juni 2007 09:09 PM
  [ # 7 ]
malle pietje schreef:

Top! Als ik zaterdag tijd heb vervang ik ze even!

Nu nog even de theorie erachter;
hoe kan het eigenlijk dat het geknok daar vandaan komt?

De veerpoten staan, via de reactiestangetjes en de stabilisatorstang met elkaar in verbinding. Als je over ongelijk wegdek rijdt en één van de wielen veert in terwijl het andere dat niet doet hoor je het kogeltje in het gewricht (daar zit de speling op) van de ene kant tegen de andere slaan, het hoeft maar 0,1 mm te zijn en dat klinkt al of je auto gaar is Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 09:09 PM
  [ # 8 ]

a ha…. Cool

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 06 juni 2007 09:15 PM
  [ # 9 ]
malle pietje schreef:

Top! Als ik zaterdag tijd heb vervang ik ze even!

Nu nog even de theorie erachter;
hoe kan het eigenlijk dat het geknok daar vandaan komt?

15 min.per stang.het wiel hoeft er niet vanaf,wel naar Rechts draaien om erbij te komen!
groetjes,Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 juni 2007 09:23 PM
  [ # 10 ]

Voorzie voor alle zekerheid maar vier nieuwe moeren .

Voor het geval dat de schroefdraad beschadigd is of je ze moet afslijpen wegens niet los te krijgen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 10:16 PM
  [ # 11 ]

Ik slijp de onderste moeren gewoon los met een flex, scheelt een hoop gekloot. Gewoon net zover losdraaien tot de stang gaat meedraaien en dan de tol ertussen. De 4 moeren moet je sowieso vervangen, want dit zijn borgmoeren waarvan het nylon kapot gaat als je ze los draait.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 juni 2007 02:54 AM
  [ # 12 ]

Als het goed is zit er een imbusgat boven en onder in de stang, imbustangetje er in en draaien maar. Wel wd40 er op jetsen!!. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 juni 2007 03:19 AM
  [ # 13 ]

Neem wel de oude mee, want er zijn verschillende maten!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 juni 2007 12:08 PM
  [ # 14 ]

Hmm, het lijkt me dat die bouten toch gewoon bij een nieuwe meegeleverd worden?

En voor een dergelijke ingreep ga ik niet naar de doe-hjet-zelf garage dus een slijptol heb ik dan weer niet bij de hand…..Oh, en met een ijzerzaag gaat ook niet meer, die heb ik bot gemaakt op het stuk uitlaat dat de pijpensnijder niet meenam… Rolling Eyes

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 07 juni 2007 12:29 PM
  [ # 15 ]

Hoe lang gaan die stangen mee? Bij mijn XM met slechts 39000 km hoor ik ook steeds knok-knok Sad

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook