Mijn ZX loopt niet altijd even lekker, ben nog goed aan het kijken wat dat zou kunnen zijn. Maar nu wil ik best wel eens weten wat een normaal verbruik voor mijn 1.8i zou kunnen zijn.
Nu loopt hij ongeveer 1:11 / 1:12, maar ik heb het idee dat het toch zuiniger zou moeten zijn. Wel heb ik een tijdje terug in Duitseland gereden, waar ik de 160 zo veel mogelijk aanhield, daar was ik dan ook blij verast toen ik er achter kwam dat ik 1:14 gereden had met die snelheid (was overigens een rit van 1100 Km)
Wie weet er ongeveer wat een normaal gebruik is? (bij normaal gebruik van de auto overigens, mijn rechter voet is niet zo zwaar)
Groet
Orvan
1:14 op zijn minst, als je voet niet zwaar is dan haal je waarschijnlijk wel 1:15/16
ik herinner me dat de ZX (ik had ook een furio) 1:14 tot 1:15 kon halen.
Ik haal 1:14 gemiddeld in Nederland met uitschieters naar 1:15. Bijna alleen maar 80km wegen en bebouwde kom.
Niet lekker lopen kan natuurlijk van alles zijn: kapotte lambda sonde, bougie/bougiekabel die niet jofel is, bobine die niet altijd vonkt.
Ik zou hem bij een garage eens laten uitlezen. Dat hoeft niet perse een Citroën garage te zijn, ook algemene garages hebben vaak de apparatuur ervoor.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Bougies en bougiekabels heb ik gisteren vervangen, die waren niet jofel meer (het porselein van 2 bougies was zelgs gebarsten).
Misschien dat hij nu dan wel iets zuiniger rijdt, maar we zullen zien, ik ben laatst bij de citroën dealer geweest en daar kregen ze hem niet uitgelezen. Denk dat ik het zelf eens ga proberen, want ook dat moet mogelijk zijn las ik laatst.
Groet,
Orvan
Orvan schreef:Bougies en bougiekabels heb ik gisteren vervangen, die waren niet jofel meer (het porselein van 2 bougies was zelgs gebarsten).
Gebarsten? Te vast aangedraaid zou ik dan zeggen.
Misschien dat hij nu dan wel iets zuiniger rijdt, maar we zullen zien, ik ben laatst bij de citroën dealer geweest en daar kregen ze hem niet uitgelezen. Denk dat ik het zelf eens ga proberen, want ook dat moet mogelijk zijn las ik laatst.
Niet uitgelezen of was er geen storing te vinden? Niet uit kunnen lezen vind ik een gek verhaal. Simpelweg de diagnosecomputer op de diagnosestekker aansteken en uitlezen.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Lijkt mij ook, maar ze hebben meerdere stekkertjes geprobeed. Misschien is mijn boordcomputer dan wel kapot, dat zou ook nog kunnen misschien.
Ik wacht nog wel even een beetje af en kijk wel hoe het verder gaat.
Dat klopt ook wel met mijn ervaringen. En zo’n looien poot heb ik dan ook weer niet.
Jos van der Voort
Lekker op de snelweg, niet harder dan 120 kun je de 1 op 15 ook wel halen hoor!
Jos van der Voort
Eerst dan maar zorgen dat-ie goed gaat lopen weer. Misschien scheelt dat ook wel in je verbruik….
Jos van der Voort
Hoe is het met de voiture?
Jos van der Voort
Michiel85 schreef:Ligt dus niet aan mij dat het geen hele zuinige auto is…
1:15 gehaald op mn laatste tank, redelijk zuinige auto want ik trek em vaak stevig door
ZX-Enschede schreef:Lekker op de snelweg, niet harder dan 120 kun je de 1 op 15 ook wel halen hoor!
rij vaak tegen de 130 aan en dan haal ik nog 1:15
(maakt ie wel vrij veel lawaai )
Nee dat is niet vreemd
ik heb een 1.6i. Op de snelweg 1 op 14/15 (en dan hoef je niet rustig aan te doen) In stadsverkeer en ritten korter dan 20 km verbruikt 1 op 9/10.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005