Daan88 schreef:Vandaag zag ik een plas LHM olie onder de bx liggen, dus dat leek me niet zo goed, en dus ook het pijl veels te laag.
Dus had ik hem meteen even op de brug geparkeerd, maar had weinig tijd, het komt boven het subframe vandaan rechtsvoor. schuin boven de motorrubber zeg maar, maar wat er presies lekt is niet goed te zien tussen alle olie enzo.
Weet iemand het of zijn er tips? Bvd…
90% kans dat je octopus last heeft van een afgebroken slangetje….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Daan88 schreef:Vandaag zag ik een plas LHM olie onder de bx liggen, dus dat leek me niet zo goed, en dus ook het pijl veels te laag.
Dus had ik hem meteen even op de brug geparkeerd, maar had weinig tijd, het komt boven het subframe vandaan rechtsvoor. schuin boven de motorrubber zeg maar, maar wat er presies lekt is niet goed te zien tussen alle olie enzo.
Weet iemand het of zijn er tips? Bvd…
Daar loopt je oktopus, misschien is dat de boosdoener. Wel kut voor je, ga je het zelf repareren?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dank voor de reacties,
en ben wel van plan het te repareren ja, de octopus, wat hoort daar presies bij? slangen naar het vat enzo? want ik zie ook een verdeelblokje hangen?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:Dank voor de reacties,
en ben wel van plan het te repareren ja, de octopus, wat hoort daar presies bij? slangen naar het vat enzo? want ik zie ook een verdeelblokje hangen?
De octopus is 1 geheel van rubber. Als je het goed wilt doen is het enige wat er op zit de hele octo te vervangen. Wel een duur grapje, een nieuwe kost bij de dealer 112 euro dacht ik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ah oke!
ik zal eerst eens alles schoon maken en kijken wat er presies lekt, maar hij giet het er wel uit
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
D. Peters schreef:
Had ergens gelezen dat zo’n ding bij Hegru (Veldhoven) 47,50 ex btw kost. Octopus + montage kost er zo’n 120 euro.
Oei, dat klinkt niet zo goed Daan. Maar inderdaad even goed kijken en als je het voor bovenstaand prijsje kunt krijgen en zelf monteert valt het nog mee.
B_iks schreef:D. Peters schreef:
Had ergens gelezen dat zo’n ding bij Hegru (Veldhoven) 47,50 ex btw kost. Octopus + montage kost er zo’n 120 euro.
Oei, dat klinkt niet zo goed Daan. Maar inderdaad even goed kijken en als je het voor bovenstaand prijsje kunt krijgen en zelf monteert valt het nog mee.
ik ging lekker naar hegru voor die prijs
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:B_iks schreef:D. Peters schreef:
Had ergens gelezen dat zo’n ding bij Hegru (Veldhoven) 47,50 ex btw kost. Octopus + montage kost er zo’n 120 euro.
Oei, dat klinkt niet zo goed Daan. Maar inderdaad even goed kijken en als je het voor bovenstaand prijsje kunt krijgen en zelf monteert valt het nog mee.
ik ging lekker naar hegru voor die prijs
Als je van uitdagingen en sleutelen houdt (wat wel voor Daan geldt volgens mij) dan doe je het zelf, in alle andere gevallen breng je ‘m hiervoor naar de Hegru.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Staat dit bij bedrijven ook bekend als octopus, of heet het officieel anders?
En ik zie hier op het forum voorbij komen: grote en kleine? zijn dat gedeeltes of als ik een octupus koop is dat beide ofzo?
Bvd.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik heb een octopus vervangen bij m’n vorige bx. ding was ook lek bij het zwarte blokje. daar kon ik niks meer mee. was wel een takke klus, want ik heb het op straat gedaan. maar wel toe doen.
heb rond de 100 euro neergelegd voor een nieuwe.
in de zelfde omgeving zit echter ook je hoogteregelaar. daar zit een retourslang op. die wil ook nog wel eens breken omdat die in een soort bochtje loopt. als die breekt of lekt, ben je ook redelijk snel van je lhm af. die slang loopt uiteindelijk in de grote kluwe slangen naar boven, richting voorraadvat. m’n garage heeft een gedeelte van de slang vervangen, en het met een koperen tussenstukje gekoppeld aan de oude slang op een blek waar die nog niet gaar (uitgedroogd) was.
mssl schreef:hel1 schreef:B_iks schreef:D. Peters schreef:
Had ergens gelezen dat zo’n ding bij Hegru (Veldhoven) 47,50 ex btw kost. Octopus + montage kost er zo’n 120 euro.
Oei, dat klinkt niet zo goed Daan. Maar inderdaad even goed kijken en als je het voor bovenstaand prijsje kunt krijgen en zelf monteert valt het nog mee.
ik ging lekker naar hegru voor die prijs
Inderdaad! Geen geld voor zo’n pokke klus
Ja, als je de BTW & de garagezeep erbij telt gaat het al aardig die kant op…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Nou update,
Afgelopen vrijdag 2 retourbundels gekocht (vanaf lhm vat), want de ene grote was er lek, en de kleine zaten al scheurtjes in.
Zaterdag vervangen, dus de bx rijdt gewoon weer (vandaag dan ook naar nieuwegein gereden)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Goed dat het weer gefixt is! Hopelijk weer een zorgeloze reeks kilometers, al komt de APK ook weer in zicht?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
oktober dus dar valt mee en volgens mij is er niks mee aan de hand voor de apk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004