knäckor schreef:http://members.chello.nl/~r.wage/citroenforum/verneukte bx.jpg
Vreselijk
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
knäckor schreef:
Die ruitenwisser is ook niet standaard.. wat een lang ding!
Maarja.. ik ben benieuwd wat er nog wel standaard is..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mijn smaak is het ook niet echt, maar ik heb er toch wel altijd respect voor als iemand op een dergelijke manier moeite, tijd en liefde in zijn auto (en zeker een BX) steekt, zal toch wel wat centjes en uurtjes in zitten, en het is ook geen half werk deze verkrachting…..... neigt een beetje naar de Franse film “irrevesible” dat was ook geen half werk
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Een BX is dan net zo exotisch en duur geworden als een GS
Er worden toch regelmatig goede GS-sen aangeboden van zo rond de €3000.
Gezien de kwaliteit van de BX toch een stuk beter is als van een GS denk ik dat het wel mee gaat vallen.
Begrijp dat de liefhebbers van de BX deze graag in het rijtje DS, SM, CX zien, maar denk dat dit nooit het geval zal worden
Jeroen
BX leuke ruime comfortable hydraulisch geveerde auto voor maar fl. 19.900,—
Uniek dus!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
toniclight schreef:Een BX is dan net zo exotisch en duur geworden als een GS
Er worden toch regelmatig goede GS-sen aangeboden van zo rond de €3000.
Gezien de kwaliteit van de BX toch een stuk beter is als van een GS denk ik dat het wel mee gaat vallen.
Begrijp dat de liefhebbers van de BX deze graag in het rijtje DS, SM, CX zien, maar denk dat dit nooit het geval zal wordenJeroen
Ik vind 3000 euro een hoop geld, een goede BX koop je nu voor 1000 euro. Nogal een verschil, en de meeste kosten bij een GS zitten in het onderhoud, dat is ook waar ik het over heb.
En wat maakt een GS zoveel unieker dan een BX? Kijk, een DS was de eerste auto met HP-vering en was zijn tijd ver vooruit. Wat er uniek is aan een SM snap je zelf ook wel. De GS was gewoon een auto, net zoals de BX. Vandaar dat ik de BX ook daarmee vergelijk
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:toniclight schreef:Een BX is dan net zo exotisch en duur geworden als een GS
Er worden toch regelmatig goede GS-sen aangeboden van zo rond de €3000.
Gezien de kwaliteit van de BX toch een stuk beter is als van een GS denk ik dat het wel mee gaat vallen.
Begrijp dat de liefhebbers van de BX deze graag in het rijtje DS, SM, CX zien, maar denk dat dit nooit het geval zal wordenJeroen
Ik vind 3000 euro een hoop geld, een goede BX koop je nu voor 1000 euro. Nogal een verschil, en de meeste kosten bij een GS zitten in het onderhoud, dat is ook waar ik het over heb.
En wat maakt een GS zoveel unieker dan een BX? Kijk, een DS was de eerste auto met HP-vering en was zijn tijd ver vooruit. Wat er uniek is aan een SM snap je zelf ook wel. De GS was gewoon een auto, net zoals de BX. Vandaar dat ik de BX ook daarmee vergelijk
voor een doorsnee bx is het een hoop geld maar voor de aparte bx mag je vaak dieper in de budel steken
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:knäckor schreef:toniclight schreef:Een BX is dan net zo exotisch en duur geworden als een GS
Er worden toch regelmatig goede GS-sen aangeboden van zo rond de €3000.
Gezien de kwaliteit van de BX toch een stuk beter is als van een GS denk ik dat het wel mee gaat vallen.
Begrijp dat de liefhebbers van de BX deze graag in het rijtje DS, SM, CX zien, maar denk dat dit nooit het geval zal wordenJeroen
Ik vind 3000 euro een hoop geld, een goede BX koop je nu voor 1000 euro. Nogal een verschil, en de meeste kosten bij een GS zitten in het onderhoud, dat is ook waar ik het over heb.
En wat maakt een GS zoveel unieker dan een BX? Kijk, een DS was de eerste auto met HP-vering en was zijn tijd ver vooruit. Wat er uniek is aan een SM snap je zelf ook wel. De GS was gewoon een auto, net zoals de BX. Vandaar dat ik de BX ook daarmee vergelijk
voor een doorsnee bx is het een hoop geld maar voor de aparte bx mag je vaak dieper in de budel steken
Dat klopt, maar je moet het wel lezen in de context waarin het bericht geschreven was
Eveneens ben ik tevens ook.
garagestmarien schreef:Timo-BX schreef:Nee hoor..
This photo is unavailable
staat er
vreemd, bij mij doet-ie het wel, of ben ik bevoorrecht?
Hee, da’s bekend terrein!!!! De foto met 3x een type 1 in Boussac is genomen bij de parkeerplaats van de Champion.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
knäckor schreef:En wat maakt een GS zoveel unieker dan een BX? Kijk, een DS was de eerste auto met HP-vering en was zijn tijd ver vooruit. Wat er uniek is aan een SM snap je zelf ook wel. De GS was gewoon een auto, net zoals de BX. Vandaar dat ik de BX ook daarmee vergelijk
Oei, blijkbaar nog nooit in een GS gereden?
Een DS is een sublieme auto, en mijns inziens nog altijd de mooiste auto ooit gebouwd. Maar voor mij persoonlijk blijft het nog steeds onbereikbaar.
Een GS is echter de op 1 na mooiste Citroën als je het mij vraagt. Het rijgedrag vind ik echt leuker en fijner dan van welke BX dan ook.
Toen ik in mijn GS reed, had ik daar dubbel en dwars het bewijs wat een BX nooit zal kunnen halen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik zie iedereen steeds schrijven dat er na de BX een Xantia of XM moet komen. Voor mij niet hoor, eerder een GS of DS. Of gewoon weer een 2CV, maar dan wel volledig opnieuw opgebouwd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Precies, het moet eindigen op een X, S of V, en niet op een A of M (nee, ook niet zo’n Maserati )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
oudelut schreef:Precies, het moet eindigen op een X, S of V, en niet op een A of M (nee, ook niet zo’n Maserati )
Iets mis met een GSA dan?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
XBXG schreef:Een GS is echter de op 1 na mooiste Citroën als je het mij vraagt. Het rijgedrag vind ik echt leuker en fijner dan van welke BX dan ook.
Toen ik in mijn GS reed, had ik daar dubbel en dwars het bewijs wat een BX nooit zal kunnen halen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Een GS rijdt echt fucking brilliant! Toch mis ik een GS een sterke (stille) motor en de lange wielbasis die het comfort pas echt subliem maakt. Eigenlijk is de CX daarin het meest volmaakt. Een DS vind ik qua styling toch het mooist, maar de CX staat bij mij hoger vanwege het totaalplaatje.
Praktisch voor alledag is een BX veel handiger. Ik ken het ding zo onderhand van haver tot gort, hij is niet roestgevoelig, zit makkelijk in elkaar, is (voor mij dan relatief) sleutelvriendelijk en is comfortabel en snel genoeg. Comfortabeler en mooier kan altijd, maar de nadelen daarvan wegen niet tegen de voordelen op. Voor mij is de BX dus ook een praktisch haalbaar compromis: maar toch wel een verdomd aangenaam compromis!
Mocht de BX echt niet meer te doen zijn omdat de koetsen op zijn of iets dergelijks, dan zou ik neigen naar iets vergelijkbaars qua grootte. Wellicht een goed uitgeruste Xsara. XM vind ik eigenlijk te log en de Xantia te saai.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de BX; een beter compromis tussen zeer veel ruimte, super confort en onderhoudsvriendelijkheid is er bijna niet!
Wat betreft de GS: als je in een GS rijdt, moet je geen dikke diesel of 2.0 16V willen wensen, want dan rijd je gewoon in de verkeer auto. Juist bij een GS/GSA of 2CV is het motorgeluid heerlijk. Boxermotoren roeleren.
Als je vindt dat een GS of 2CV te veel herrie maakt, had je daar eerder bij na moeten denken en maar een Golf/Astra moeten kopen.
Er is zoiets als charme, en dat wordt (wat mij betreft dan, want het blijft altijd een kwestie van smaak) mede bepaald door het motorgeluid.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XM te log?
Laatst in een XM2.1TD Break van een vriend gereden, en ik had echt niet het idee dat ik in zo’n slagschip reed.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm