en gelanceerd door je voorruit????
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Een kettingbotsing tot gevolg…
Emiel
stan schreef:en gelanceerd door je voorruit????
Het viel me tegen ops:
BX19trs schreef:Een kettingbotsing tot gevolg…
Emiel
Neehoor, ik die zoiets alleen als de weg leeg is.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:stan schreef:en gelanceerd door je voorruit????
Het viel me tegen ops:
BX19trs schreef:Een kettingbotsing tot gevolg…
Emiel
Neehoor, ik die zoiets alleen als de weg leeg is.
Dan moet je ‘m even stellen:in stilstand de rempedaal intrappen en de handrem helemaal hoog aantrekken.
Ich bin ein Breaker
maar ik zou van de handrem niet hetzelfde verwachten als van de “echte” remmen. het is maar een noodanker
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Verwacht ik ook niet Maar ik zal het spul eens afstellen.
Overigens piepen de remmen van m’n BX ook. Als ik NIET rem Zondag de wieltjes er maar eens af even kijken naar de remklauwtjes voor (achter heb ik ze er al af gehad).
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Verwacht ik ook niet Maar ik zal het spul eens afstellen.
Overigens piepen de remmen van m’n BX ook. Als ik NIET rem Zondag de wieltjes er maar eens af even kijken naar de remklauwtjes voor (achter heb ik ze er al af gehad).
In plm 73,45% van de gevallen duidt dit op niet goed vrijlopende handremkabels.
Ich bin ein Breaker
Gaat ik daar eens naar kijken ! Heb ik vanmiddag ook gedaan en het lijkt er op alsof 1 van de hefboompjes verder draait als je het spul op dee handrem zet als de andere. Ik heb er niets aan gedaan, dat doe ik liever samen met iemand die er al eerder naar gekeken heeft en het spul kent. Tevens moet het hele spul daarvoor verder omhoog en daar had ik even geen zin in.
Het plan voor vandaag was kijken naar dat gepiep (heb ik gedaan, maar heb het niet verholpen) en een deel van het dashboard er uit (alles wat onder de kachel knoppen zit zeg maar) omdat ik de temperatuur-regel-knop niet meer op het maximum kan krijgen (verre van). Daar ben ik niet aan toe gekomen, want ik merkte dat bij de lekzak rechts-achter het nu erger lekt. De slangenklem zat er ook wat los omheen en de lekzak zat ook niet heel erg vast. Dus slangenklem los, stukkie inkorten (verder ombuigen) en meteen maar even het boutje waarmee je die slangenklem vast zet om zeep geholpen. *zucht* Oplossing: ander M4 boutje gepakt en daar een dunner stukje aan geslepen met een slijpsteen. Helaas zat er tussen dat dunne stukje en de schroefdraad een ronding waardoor het stukje met schroefdraad zich mooi in het ringetje ploegde en de slangenklem niet strak trok. Dus met een vijl dit keer een langer dun stukje er aan vijlen en aangezien het ringetje om zeep was een staafje staal gepakt, de vijl er op gezet zodat je een soort halve cylindervorm krijgt, gaatje in dat half weggevijlde staafje geboord (2 mm diameter) en dat er maar in gezet op de plats van het ringetje. Gelukkig werkt dat Alleen duurt het allemaal vrij lang om voorelkaar te krijgen (langer dan je zou zeggen aan de hand van dit verhaal) dus kwam ik aan het dashboard niet meer toe. Is ook niet meteen een ramp, het is toch zomer
Overigens, om mijn (nu nog) nette stoelen die ik van Roel gekregen heb te beschermen wil ik er stoelhoezen overheen hangen. Ik denk dat zo’n beetje alles wel past, mar toch voor de zekerheid: is er een merk/type stoelhoes waarvan het bekend is dat die NIET om BX-stoelen past ? Ik heb stoelen waarbij de rugleuning versteld kan worden en waarbij je de gehele stoel ook nog eens naar voren en naar achteren kan kantelen. Tevens heb ik de hoofdsteunen op de hoogste stand gaan en ik was niet van plan dat te veranderen.
Schijt aan originaliteit.
LE, jij hebt altijd grote plannen met sleutelen en repareren, jij kan het ook prima zelf allemaal doen, maar mijn god wat kan jij jezelf het moeilijk maken en verzanden in details zeg, pfff, relax man!!!
Die handrem dat zit wel snor, je moet niet denken dat je bij 90 km/h zomaar de handrem kan aanrukken en ervan verwachten dat je recht remt en vervolgens stil komt te staan, de APK norm is een vertraging van 1,2 m/s2 dat haal je met een BX ruimschoots, het is een kwestie van de remklauwen goed invetten achter het hoesje voor de handremhevel en de remblokken goed in het kopervet te zetten op hun zadels!
Het piepen is dan waarschijnlijk over!
Emiel
Klopt, ik ben een ‘detailmuts’. Alles wat ik kan repareren/verbeteren zonder veel kosten (vandaag geen kosten gemaakt), repareer ik dan ook. En dat gepiep wordt zo langzamerhand steeds erger, dus daar moet ook iets aan gedaan worden. Maar ik denk dat ik voor alle zekerheid gewoon 2 oude remklauwtjes voor op de kop tik en die helemaal soepel maak. Dan kan ik ze zo overschroeven. En knapt er wat (zoals bij 1 remklauw achter) dan kan ik nog gewoon rijden. En de remklauwen die ik er dan af pluk reviseer ik ook en houd ik op reserve
Schijt aan originaliteit.
Ik heb je nog nooit zoveel en zulke lange stukken zien schrijven, dan in de tijd dat je Eend nog reed.
Blijkbaar vindt je de BX een mooi sleutelobject
BX rijdt elke dag weer. BX is rijden, sleutelen, rijden, sleutelen, rijden, sleutelen, rijden ... enzovoorts. Eend is sleutelen, sleutelen, sleutelen, sleutelen, sleutelen, sleutelen ... enzovoorts.
Maar alles is low-budget. Het geld is voor m’nm Eend, de tijd voor m’n BX (dat zal later wel veranderen, dan heb ik geen tijd meer voor de BX).
Schijt aan originaliteit.
Overigens, al het gesleutel vandaag was met assistentie van Alex. Die heeft ook wat foto’s gemaakt.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:BX rijdt elke dag weer.
Mooi dat je ook respect begint te krijgen voor de 1.9 D
Lelijke Eend schreef:
Maar alles is low-budget. Het geld is voor m’nm Eend, de tijd voor m’n BX (dat zal later wel veranderen, dan heb ik geen tijd meer voor de BX).
niks op tegen toch, dat heet prioriteiten stellen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017