7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s GS Club Break: mooi appeltjesgroen is niet lelijk
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 juni 2007 07:10 PM
  [ # 91 ]
voge schreef:

Daarom woont Marten ook alleen natuurlijk Wink  Laughing

Jajaja!! Wink

Gezien de matige staat va nde keienvanger heb ik ook maar even een straalbedrijf gebeld om te kijken wat het kost om het zaakje te laten stralen && ((in de primer zetten && spuiten) || poedercoaten) (wat is de RAL kleur voor AC537)/primeren/spuiten.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 04 juni 2007 07:16 PM
  [ # 92 ]

Ik heb werk van http://www.habrakenstraalbedrijf.nl/ gezien. Rond de 80,- per plaatwerkdeel voor ontlakken/stralen/ktl. En het resultaat zag er goed uit. Daarbij is Best ook te rijden voor je.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 juni 2007 07:25 PM
  [ # 93 ]
T(h)ijs schreef:

Ik heb werk van http://www.habrakenstraalbedrijf.nl/ gezien. Rond de 80,- per plaatwerkdeel voor ontlakken/stralen/ktl. En het resultaat zag er goed uit. Daarbij is Best ook te rijden voor je.

OK. Die heeft zelfs tarieven online staan. Ik heb nu geinformeerd bij vd Kerkhof in Veghel. Die heeft ettelijke referenties op andere fora en ervaring met het stralen van (delen van) oldtimers. Ik wacht op een reactie. Meja, als het niet meer dan 80 eur kost om het prof. te laten stralen en primeren dan ben je wel gek om dan zelf nog te gaan klooien.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 juni 2007 02:51 AM
  [ # 94 ]

Extra foto’s keienvanger:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GVKWFVKS

@Patje: nu wel weer…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 juni 2007 03:37 AM
  [ # 95 ]

Hij doet het niet Marten!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 juni 2007 12:03 AM
  [ # 96 ]
patje74 schreef:
Lelijke Eend schreef:

Open slijpen, laten stralen, dicht (laten) lassen, anti-roest-meuk er in gieten.

Er zitten weinig holle delen aan. Overspuiten is wel erg gaaf! Mijn kinnebak is door een van de vorige eigenaren in de tectyl gezet, erg zonde en lelijk. Een frisse kinnebak maakt het totaalplaatje van een GS echt helemaal af.

Elk holletje is een bron van roest. Vandaag een spatbord van een tractor gerestaureerd (metalen frame, kunststof spatbord, 0,0 klassiekerwaarde). Daar zaten 2 buizen in elkaar geschoven. Die buizen waren ooit gecoat, maar nu totaal verroest. 1 stuk was zelfs helemaal weg ! En wat niet weg was moest ik met een pers uit elkaar persen. En dat is dan relatief nieuw spul en dik staal ... ALs het mijn GS was, ging die keienbak dus open. Maar ik heb dan ook de beschikking over een goed lasapparaat Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 juni 2007 02:13 AM
  [ # 97 ]

Marten, d’r staat op de foto’s van Wouter (op GSNL) een kinnebak. Zou die strak zijn? OK, hij zit in de tectyl, maar dat kan je er wel af krijgen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 juni 2007 03:10 AM
  [ # 98 ]
patje74 schreef:

Marten, d’r staat op de foto’s van Wouter (op GSNL) een kinnebak. Zou die strak zijn? OK, hij zit in de tectyl, maar dat kan je er wel af krijgen.

Heb ik gelezen, maar waarom zou ik in vredesnaam voor een andere kinnebak gaan als ik een nagenoeg roestvrije heb staan?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 juni 2007 03:24 AM
  [ # 99 ]
mpostma schreef:

Heb ik gelezen, maar waarom zou ik in vredesnaam voor een andere kinnebak gaan als ik een nagenoeg roestvrije heb staan?

OK, ik dacht dat er nog wel een en ander moest gebeuren aan je eigen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 juni 2007 03:29 AM
  [ # 100 ]
patje74 schreef:
mpostma schreef:

Heb ik gelezen, maar waarom zou ik in vredesnaam voor een andere kinnebak gaan als ik een nagenoeg roestvrije heb staan?

OK, ik dacht dat er nog wel een en ander moest gebeuren aan je eigen.

Ja, stralen en spuiten. Maar dat moet met elke andere kinnebak ook, tenzij ik een strakke in de kleur vert reinette vind. Die kans lijkt me behoorlijk klein.

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 07 juni 2007 09:15 PM
  [ # 101 ]

En het grote voordeel is dat het plaatwerk van latere bouwjaren eerst in de menie werd gespoten wat bij jouw keienvanger goed te zien is aan de kleine lakbeschadigen dat scheelde enorm in het roesten Ahum Ahum Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 juni 2007 02:11 AM
  [ # 102 ]
citrospeeds schreef:

En het grote voordeel is dat het plaatwerk van latere bouwjaren eerst in de menie werd gespoten wat bij jouw keienvanger goed te zien is aan de kleine lakbeschadigen dat scheelde enorm in het roesten Ahum Ahum Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes

Haha, maar aan het subframe is het wel duidelijk te zien. Toch een beetje jammer dat mijn jaar (1978) een van de meest snel roestende GS sen te schijnt hebben voortgebracht.

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 08 juni 2007 11:38 PM
  [ # 103 ]

Ja dat komt omdat citroen na 1972 verschrot recyclestaal ging gebruiken Crying or Very sad 
dat roeste zo ontzettend snel dat ze op een gegeven moment (omstreeks)
77) het plaatwerk eerst in de menie werd gespoten in de hoop dat het roest bestendiger zou zijn maar helaas ook dat mocht niet veel baten. Shocked
Dus aan vervangend plaatwerk kan je ongeveer zien van welke tijd het is zwart plaatwerk kan van omstreeks 72 zijn en rood plaatwerk daarna. geloof alleen dat het plaat werk van een Gsa wel weer zwart was maar dat weet ik niet zeker

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 september 2007 11:45 PM
  [ # 104 ]

Even wat fotootjes.

Het monteren van de diffas keerringen in de bak is best lastig. Zodanig lastig dat ik het voor elkaar heb gekregen weer een keerring te mollen.  Evil or Very Mad Welja, tijd zat.. dus ik wacht wel weer op een nieuw exemplaar.

Nu ziet ie er zo uit (nog niet vastgezet in afwachting van een goede keerring:

De nieuw gespoten keienvanger ziet er trouwen zo uit:
De kleurechtheid is knap beroerd weergegeven met mijn telefoon als camera.

Bezig met assembleren

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 19 september 2007 12:27 AM
  [ # 105 ]

Tjee!!! dat ziet er mooi uit zeg nou dat gaat wel goed komen zo.
Leuk sleutelen zo he, sucses verder
Keerringetje mollen ach dat gebeurt wel eens kan gebeuren Mr. Green

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
 
7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook