2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lekkage vraagjes?
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 25 mei 2007 04:28 PM
  [ # 16 ]

vooral vette APK afkeur Evil or Very Mad

.komma

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 mei 2007 05:40 PM
  [ # 17 ]
Mr. Smith schreef:

Leuke topic,bijna vergeten dat die hoezen regelmatig dient te checken.
Loopt het stuurhuis ‘gevaar’ als de hoezen stuk zijn ?
Ik bedoel hiermee, als er vuil in komt enzo ?
Thanks

Ja. gaan je keerringen stuk en komt er vuil in je hydraulische systeem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 06 juni 2007 09:26 PM
  [ # 18 ]

Effe een update voor de helpers en geinteresseerden…. Nu de voorschermen er toch afliggen ben ik meteen maar aan de slag gegaan, met al het andere achterstallige werk.
Zo ben nu bezig met het checken en repareren van de kabel boom en het solderen van alle stekkertjes. Ik had nooit gehoord van Vulkanische tape maar dat is dus geweldig voor het afwerken en zo zie je maar dat je elke keer wat leert!
Een tropen radiator is inmiddels aangeschaft (dus wie de oude wil doe een pb). Ik heb gekeken of je de oude olie koeler kunt ombouwen naar een universele “grote"die je voor de radiator kan plaatsen, maar dit wordt erg duur en moeilijk….Maar suggesties zijn welkom blijf namenlijk graag scheuren in de bergen.
Er is een van der laan cx pomp besteld en alle koelslangen zijn vervangen. De hydro slangen bestudeer ik op barstjes. de kachel is moeilijk instelbaar het word erg warm in de auto nu moet ik zien uit te vinden wat daar de oorzaak van is.
En dan nog kleppen stellen en dan moet ik klaar zijn voor dit jaar. Ik heb zo juist wat klein plaatwerk opgehaald bij een poedercoat bedrijf en dat ziet er werkelijk super uit! had ik veel eerder moeten doen met dit soort onderdelen. 

Waarschijnlijk horen jullie nog van me als ik iets niet snap of begrijp, mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 juni 2007 12:08 AM
  [ # 19 ]
lopezdijkstra schreef:

Effe een update voor de helpers en geinteresseerden…. Nu de voorschermen er toch afliggen ben ik meteen maar aan de slag gegaan, met al het andere achterstallige werk.
Zo ben nu bezig met het checken en repareren van de kabel boom en het solderen van alle stekkertjes. Ik had nooit gehoord van Vulkanische tape maar dat is dus geweldig voor het afwerken en zo zie je maar dat je elke keer wat leert!
Een tropen radiator is inmiddels aangeschaft (dus wie de oude wil doe een pb). Ik heb gekeken of je de oude olie koeler kunt ombouwen naar een universele “grote"die je voor de radiator kan plaatsen, maar dit wordt erg duur en moeilijk….Maar suggesties zijn welkom blijf namenlijk graag scheuren in de bergen.
Er is een van der laan cx pomp besteld en alle koelslangen zijn vervangen. De hydro slangen bestudeer ik op barstjes. de kachel is moeilijk instelbaar het word erg warm in de auto nu moet ik zien uit te vinden wat daar de oorzaak van is.
En dan nog kleppen stellen en dan moet ik klaar zijn voor dit jaar. Ik heb zo juist wat klein plaatwerk opgehaald bij een poedercoat bedrijf en dat ziet er werkelijk super uit! had ik veel eerder moeten doen met dit soort onderdelen. 

Waarschijnlijk horen jullie nog van me als ik iets niet snap of begrijp, mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag…

Hey lopezdijkstra,
kan je ook een foto posten van waar je oliekoeler zit op uwe 21 IE?
ik ga binnenkort een groot onderhoud doen bij mijn DS 21 IE, en wil ook inspecteren of die niet dicht zit,dan reinig ik hem met coilcleaner en water!dan ziet hij er weer als nieuw uit. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2007 01:15 PM
  [ # 20 ]

Ik wil je niet ontmoedigen maar vulkaniserend tape werkt maar een tijdje. Het wordt uiteindelijk hard en bros…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 07 juni 2007 01:54 PM
  [ # 21 ]

Als je toch zover bent, en je hebt een half automaat, trek dan even de ontkoppelingscilinder eruit. Kun je mooi openmaken, en even kijken of ie nog goed is. nu kun je er makkelijk bij, als de boel weer dicht is niet…..
Vergeet ook niet even de keienbak schoon te maken, en delen waar nodig en bereikbaar van anti-roest middelen zoals Owatrol te voorzien. Ik weet uit ervaring heovele ej tegen kunt komen als de boel openligt, maak er misbruik van, ook al betekent het dat je geplande klus zo erg kan uitlopen. Het is een tijdsinvestering die zichzelf snel terug verdient!

Suc6,

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 07 juni 2007 04:52 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

Ik wil je niet ontmoedigen maar vulkaniserend tape werkt maar een tijdje. Het wordt uiteindelijk hard en bros…

Wat zou je zelf als alternatief gebruiken? Want bijv krimkous is moeilijk overal om heen te krijgen.

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 07 juni 2007 04:53 PM
  [ # 23 ]
superpetur schreef:

Als je toch zover bent, en je hebt een half automaat, trek dan even de ontkoppelingscilinder eruit. Kun je mooi openmaken, en even kijken of ie nog goed is. nu kun je er makkelijk bij, als de boel weer dicht is niet…..
Vergeet ook niet even de keienbak schoon te maken, en delen waar nodig en bereikbaar van anti-roest middelen zoals Owatrol te voorzien. Ik weet uit ervaring heovele ej tegen kunt komen als de boel openligt, maak er misbruik van, ook al betekent het dat je geplande klus zo erg kan uitlopen. Het is een tijdsinvestering die zichzelf snel terug verdient!

Suc6,

MVG, Peter

Hoi peter,

Met dit soort reacties kan ik aan de slag! Thanks!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2007 04:56 PM
  [ # 24 ]

Je kan de originele tape weer kopen in almere. Dat blijft mooi flexibel en is heel bestendig!
Zelf gebruik ik het veel goedkopere standaard isolatie tape. Moet die originele toch eens aanschaffen..

Ook krimpkous wordt hard en kan je daarna niet meer goed buigen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 07 juni 2007 05:21 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:

Je kan de originele tape weer kopen in almere. Dat blijft mooi flexibel en is heel bestendig!
Zelf gebruik ik het veel goedkopere standaard isolatie tape. Moet die originele toch eens aanschaffen..

Ook krimpkous wordt hard en kan je daarna niet meer goed buigen…

Met bestendig bedoel je daar de tands des tijds mee of tegen warmte van de motor?
Want ik vroeg me namenlijk nog af of ik voor de draden die “door” de motor heen lopen, ik zo’n zwarte flexibele buis kan gebruiken? Dit vindt ik aldaar niet storen omdat je het nauwlijks ziet en het schermt goed af tegen de hitte? of is dit overbodig als ik in bezit ben van de tape uit almere?

En kun je de vulkanische tape wel goed gebruiken voor de Injectie stekkertjes? Want het afdek rubbertje is vergaan en wil ik daar een nieuw hoesje overheen trekken dan moet ik het draad door knippen.  En dat lijkt me niets zo’n strak plan!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2007 05:25 PM
  [ # 26 ]

Beide!

Vulcanisch tape wordt vroeger of later hard en brokkelig!

Je kan de binnenwerkjes van die stekkertjes eruit halen en eventueel later nieuwe op sloderen. Zo kan je die rubberren hoesjes vervangen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 07 juni 2007 08:18 PM
  [ # 27 ]

[Hey lopezdijkstra,
kan je ook een foto posten van waar je oliekoeler zit op uwe 21 IE?
ik ga binnenkort een groot onderhoud doen bij mijn DS 21 IE, en wil ook inspecteren of die niet dicht zit,dan reinig ik hem met coilcleaner en water!dan ziet hij er weer als nieuw uit. Wink

 

Hopenlijk kun je met deze foto’s uit de voeten. Als je het befaamde werkplaats handboek leest dan lijkt het omslachtig om zoveel te moeten doen om zo’n “klein” ding te verwijderen. Ik moet bekennen ik heb geen beter manier gevonden dan wat aldaar beschreven staat. Op foto 2 zie je een rem leiding! niet te verwarren me het sensor draadje. volg je hogedruk leiding van boven op je remklauw dan kom je daar terecht.




Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook