voge schreef:
Daarom woont Marten ook alleen natuurlijk
Jajaja!!
Gezien de matige staat va nde keienvanger heb ik ook maar even een straalbedrijf gebeld om te kijken wat het kost om het zaakje te laten stralen && ((in de primer zetten && spuiten) || poedercoaten) (wat is de RAL kleur voor AC537)/primeren/spuiten.
Ik heb werk van http://www.habrakenstraalbedrijf.nl/ gezien. Rond de 80,- per plaatwerkdeel voor ontlakken/stralen/ktl. En het resultaat zag er goed uit. Daarbij is Best ook te rijden voor je.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ik heb werk van http://www.habrakenstraalbedrijf.nl/ gezien. Rond de 80,- per plaatwerkdeel voor ontlakken/stralen/ktl. En het resultaat zag er goed uit. Daarbij is Best ook te rijden voor je.
OK. Die heeft zelfs tarieven online staan. Ik heb nu geinformeerd bij vd Kerkhof in Veghel. Die heeft ettelijke referenties op andere fora en ervaring met het stralen van (delen van) oldtimers. Ik wacht op een reactie. Meja, als het niet meer dan 80 eur kost om het prof. te laten stralen en primeren dan ben je wel gek om dan zelf nog te gaan klooien.
Extra foto’s keienvanger:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GVKWFVKS
@Patje: nu wel weer…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hij doet het niet Marten!
patje74 schreef:Lelijke Eend schreef:Open slijpen, laten stralen, dicht (laten) lassen, anti-roest-meuk er in gieten.
Er zitten weinig holle delen aan. Overspuiten is wel erg gaaf! Mijn kinnebak is door een van de vorige eigenaren in de tectyl gezet, erg zonde en lelijk. Een frisse kinnebak maakt het totaalplaatje van een GS echt helemaal af.
Elk holletje is een bron van roest. Vandaag een spatbord van een tractor gerestaureerd (metalen frame, kunststof spatbord, 0,0 klassiekerwaarde). Daar zaten 2 buizen in elkaar geschoven. Die buizen waren ooit gecoat, maar nu totaal verroest. 1 stuk was zelfs helemaal weg ! En wat niet weg was moest ik met een pers uit elkaar persen. En dat is dan relatief nieuw spul en dik staal ... ALs het mijn GS was, ging die keienbak dus open. Maar ik heb dan ook de beschikking over een goed lasapparaat
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Marten, d’r staat op de foto’s van Wouter (op GSNL) een kinnebak. Zou die strak zijn? OK, hij zit in de tectyl, maar dat kan je er wel af krijgen.
patje74 schreef:Marten, d’r staat op de foto’s van Wouter (op GSNL) een kinnebak. Zou die strak zijn? OK, hij zit in de tectyl, maar dat kan je er wel af krijgen.
Heb ik gelezen, maar waarom zou ik in vredesnaam voor een andere kinnebak gaan als ik een nagenoeg roestvrije heb staan?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Heb ik gelezen, maar waarom zou ik in vredesnaam voor een andere kinnebak gaan als ik een nagenoeg roestvrije heb staan?
OK, ik dacht dat er nog wel een en ander moest gebeuren aan je eigen.
patje74 schreef:mpostma schreef:Heb ik gelezen, maar waarom zou ik in vredesnaam voor een andere kinnebak gaan als ik een nagenoeg roestvrije heb staan?
OK, ik dacht dat er nog wel een en ander moest gebeuren aan je eigen.
Ja, stralen en spuiten. Maar dat moet met elke andere kinnebak ook, tenzij ik een strakke in de kleur vert reinette vind. Die kans lijkt me behoorlijk klein.
En het grote voordeel is dat het plaatwerk van latere bouwjaren eerst in de menie werd gespoten wat bij jouw keienvanger goed te zien is aan de kleine lakbeschadigen dat scheelde enorm in het roesten Ahum Ahum
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:En het grote voordeel is dat het plaatwerk van latere bouwjaren eerst in de menie werd gespoten wat bij jouw keienvanger goed te zien is aan de kleine lakbeschadigen dat scheelde enorm in het roesten Ahum Ahum
Haha, maar aan het subframe is het wel duidelijk te zien. Toch een beetje jammer dat mijn jaar (1978) een van de meest snel roestende GS sen te schijnt hebben voortgebracht.
Ja dat komt omdat citroen na 1972 verschrot recyclestaal ging gebruiken
dat roeste zo ontzettend snel dat ze op een gegeven moment (omstreeks)
77) het plaatwerk eerst in de menie werd gespoten in de hoop dat het roest bestendiger zou zijn maar helaas ook dat mocht niet veel baten.
Dus aan vervangend plaatwerk kan je ongeveer zien van welke tijd het is zwart plaatwerk kan van omstreeks 72 zijn en rood plaatwerk daarna. geloof alleen dat het plaat werk van een Gsa wel weer zwart was maar dat weet ik niet zeker
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Even wat fotootjes.
Het monteren van de diffas keerringen in de bak is best lastig. Zodanig lastig dat ik het voor elkaar heb gekregen weer een keerring te mollen. Welja, tijd zat.. dus ik wacht wel weer op een nieuw exemplaar.
Nu ziet ie er zo uit (nog niet vastgezet in afwachting van een goede keerring:
De nieuw gespoten keienvanger ziet er trouwen zo uit:
De kleurechtheid is knap beroerd weergegeven met mijn telefoon als camera.
Bezig met assembleren
Tjee!!! dat ziet er mooi uit zeg nou dat gaat wel goed komen zo.
Leuk sleutelen zo he, sucses verder
Keerringetje mollen ach dat gebeurt wel eens kan gebeuren
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven