Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Mijn verdeler van de LHM ,voorop de motor net boven de mainbol, lekt LHM tussen de pijp en de schroefplug(gen).
In deze pluggen zit kennelijk rubberren hoesjes o.i.d.
Zijn deze te vervangen en is de lekkage hiermee over?
Want om nu iedere maand 1 lt.LHM te kopen loopt ook in de papieren.
Of kan ik beter een gebruikte verdeler halen?
Wat is de volgorde van het reviseren van bovenstaand en het drukloos maken van het systeem,indien nodig?
Bedankt voor jullie hulp.
Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Hoi Regino ,
Inderdaad zitten hier een soort korte ventielslangetjes in .
Ze zijn makkelijk te vervangen ;systeem drukloos maken ( boutje sleutel 13 naast je voorraadbol) ,voorzichtig wartel losdraaien , dan voorzichtig RECHT omhoog of omlaag trekken , net waar ìe zit .
Er zit een verdikking aan `t eind van je leiding waar je `em uittrekt , daarom zal `ie vrij plotseling loskomen . Denk om je leidingen !
Ouwe rubbertje er af , nieuwe er op , beetje LHM er eerst op voor `t glijden , wartel vast en klaar !
Bij mij hielp het afdoende tegen de lekkage die ik had , beetje zweten doet `ie nog wel , maar dat is niet erg .
Succes ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Je kunt ook kijken of ie nog een slagje vaster kan, dan kan het voorlopig ook weer verholpen zijn.
Animal triste post coitum
het is sleutel 12 bij de weg….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
OK , draai je`m om !
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Dirk de Pirk schreef:Hoi Regino ,
Inderdaad zitten hier een soort korte ventielslangetjes in .
Ze zijn makkelijk te vervangen ;systeem drukloos maken ( boutje sleutel 13 naast je voorraadbol) ,voorzichtig wartel losdraaien , dan voorzichtig RECHT omhoog of omlaag trekken , net waar ìe zit .
Er zit een verdikking aan `t eind van je leiding waar je `em uittrekt , daarom zal `ie vrij plotseling loskomen . Denk om je leidingen !
Ouwe rubbertje er af , nieuwe er op , beetje LHM er eerst op voor `t glijden , wartel vast en klaar !
Bij mij hielp het afdoende tegen de lekkage die ik had , beetje zweten doet `ie nog wel , maar dat is niet erg .
Succes ,
Dirk
Hoi Dirk bedankt voor je uitleg.
Bij de citro-dealer zeiden ze tegen mij dat nieuwe rubbers geen zin hebben omdat de zijkanten van de verdeler nat zijn en betekent einde verdeler=nieuwe kopen a €445.=?
Na de montage van de nieuwe verdeler moet ik alle leidingwartels van rubbers voorzien zodat deze ook niet meer lekken.
Maar ruim 400 euris is mij met een WAO te gortig dus ga op zoek na een “niet lekkende"verdeler,misschien bij Roy of iemand anders….......?
laat het wel ff weten,bedankt zover.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Bij chyparse reviseren ze de debietregelaar of een gereviseerde kopen kost meen 70€, niet bij de dealert gaan buurten dat kost alleen maar.
Bij chyparse kunnen ze hem er ook voor je op zetten dan ben je meen ik 150€ kwijt. Geef ze eens een belletje!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Inderdaad , Chyparse reviseert die dingen .
Of anders een sloper proberen , kan nooit zo veel kosten.Of zet op dit forum een advertentie , er is vast wel iemand die zo`n ding nog heeft liggen .
Geluk ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Trouwens Regino, ik zie dat je ook een U9 hebt net als ik ; die XM van mij lekte ook aan de zijkant bij die grote bout tussen de verdeler en de bout zelf .
Andere verdeler van de sloop er op gezet , ging 2 maanden goed en toen weer hetzelfde ge-emmer , weer lek .
Nou schijnt er in die verdeler 1 plastiek ring te zitten die na verloop van jaren weleens gaat lekken .
Ik heb toen die grote bout er uit gedraaid , een grote platte ring met daarop een grote rubber afdichtring ( zitten bij de afvoer van de PVC leiding onder de gootsteen , ook los te koop ), bout er weer op,aandraaien en lekvrij die handel .
Chyparse moest er wel om lachen toen ik dat vertelde .
Je lost dus extern een intern probleem op .
Zit al jaren goed en lekt niet meer !!!
En lekker goedkoop !
Groeten en succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Ik heb hem zelf gereviseerd. Is een secuur werkje, kost een paar uur met de- en montage erbij, maar is te doen met een goede beschrijving.
Bij Chyparse heb ik een revisiesetje besteld, bestaande uit vijf O-ringen en vijf leidingrubbertjes. Inclusief BTW en verzending 22.91 euro, volgende dag in huis. Voordeel is dat je hem dan gelijk kunt schoonmaken, zodat ie weer als nieuw werkt. Voor dat geld krijg je er op de sloop geen, als je er al een vindt.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
JanO schreef:Ik heb hem zelf gereviseerd. Is een secuur werkje, kost een paar uur met de- en montage erbij, maar is te doen met een goede beschrijving.
Bij Chyparse heb ik een revisiesetje besteld, bestaande uit vijf O-ringen en vijf leidingrubbertjes. Inclusief BTW en verzending 22.91 euro, volgende dag in huis. Voordeel is dat je hem dan gelijk kunt schoonmaken, zodat ie weer als nieuw werkt. Voor dat geld krijg je er op de sloop geen, als je er al een vindt.groet, Jan
Dirk en Jan,dank voor jullie oplossingen.
Ik heb Roy een e-mail gestuurd met de vraag of hij nog zo’n ding heeft liggen die niet lekt,wacht zijn antwoord ff af.
En ik ga morgen Chyparse ook bellen om naar zo’n revisie set te bestellen of de “revisie/reparatie"die Dirk heeft uitgevoerd.
Zal i.i.g.de uitslag “bekendmaken”!
Groetjes , Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Jan O. , zit bij dat revisiesetje een beschrijving of wijst het de weg vanzelf ?
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:Jan O. , zit bij dat revisiesetje een beschrijving of wijst het de weg vanzelf ?
@ Regino, je woont nog geen 10 km bij me vandaan; ik wil je wel helpen met een eventuele revisie, doen we het samen. Bij het loshalen van de vier plunjers heb je meer dan twee handen nodig. Laat tezijnertijd maar even weten.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
JanO schreef:Dirk de Pirk schreef:Jan O. , zit bij dat revisiesetje een beschrijving of wijst het de weg vanzelf ?
@ Regino, je woont nog geen 10 km bij me vandaan; ik wil je wel helpen met een eventuele revisie, doen we het samen. Bij het loshalen van de vier plunjers heb je meer dan twee handen nodig. Laat tezijnertijd maar even weten.
groet, Jan
hallo Jan.
Bedankt voor je aanbod.
Lijkt me zinvol temeer omdat jij deze revisie al gedaan hebt.
Ik ga straks dat revisie-setje bestellen en als ik deze in huis heb dan stuur ik je een pb zodat we tel.nr’s kunnen uitwisselen en een afspraak kunnen maken.
Ik laat je het spoedig weten.
Met groeten, Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
TOF Jan !
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
JanO schreef:Ik heb hem zelf gereviseerd. Is een secuur werkje, kost een paar uur met de- en montage erbij, maar is te doen met een goede beschrijving.
Bij Chyparse heb ik een revisiesetje besteld, bestaande uit vijf O-ringen en vijf leidingrubbertjes. Inclusief BTW en verzending 22.91 euro, volgende dag in huis. Voordeel is dat je hem dan gelijk kunt schoonmaken, zodat ie weer als nieuw werkt. Voor dat geld krijg je er op de sloop geen, als je er al een vindt.groet, Jan
Heb Chyparse gebeld en een revisieset kost +/- € 30.=.
Doch men vertelde dat de zelf gereviseerde sets na korte tijd weer gaan lekken omdat men deze niet heb kunnen testen onder druk!
Je kon beter een gereviseerde debietregelaar kopen a € 84.= incl btw.want deze waren uitgebreid getest en incl.garantie!
Je moet dan wel €25 “statiegeld"betalen voor je eigen defecte debietregelaar dat geld komt weer retour als je de oude inlevert of ff langs rijden.
Dus heb een gereviseerde debietregelaar besteld incl.wartel-rubbers en zal misschien morgen met de post komen,hoop dat het weer iets koeler word anders is het mij te drukkend om het e.a. te vervangen.
Laat wel weten hoe het afloopt.
Jan in ieder geval voor je hulp en aanbod,we spreken elkaar wel !
Goed weekend,groetjes.
Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens