Lease: Onderhandelingservaring
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 03 juni 2007 06:42 PM

C4 Picasso-vrienden,

Voordat ik bij de dealer ben binnengestapt, heb ik enkele lease-maatschappijen een offerte laten opmaken. Hieruit volgde slechts 1 uitspatting, de overige bedragen lagen binnen een kleine range.

Met deze info heb ik voor een eerste bezoekje gebracht bij mijn huidige dealer voor een C4GP Excl. met wat toeters en bellen. Deze gaf aan dat er helemaal GEEN marges meer zijn voor hen en alle “fratsen” een rekening voor mocht verwachten. Denk hierbij aan het overbouwen van handfree set…..

Ik weet best dat de lease-maatschappijen vrijwel alle winst van de dealers afsnoepen, maar voor het overbouwen van de handfree set offreerde men een bedrag, waarvoor ik bijna de BT-optie kan toevoegen.  SadEvil or Very Mad  Naar mijn visie is deze dealer even de weg een beetje kwijt.

Welke Citrofiel least nog meer zijn C4 Picasso en kan me aangeven of jouw dealer (of lease-maatschappij) toch nog enkele creatieve voorstellen/deals had ?

Alvast bedankt voor het meedenken,

R2FM (ik heb nog enkele maanden voor het besluit en dan nog de echte levertijd…..HOEZO lang wachten)

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  

DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 425

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 03 juni 2007 07:52 PM
  [ # 1 ]

Probeer het eens bij een andere dealer, misschien heb je daar meer succes? Zaken als overbouwen van radio, handsfree etc, verschillen van dealer tot dealer, sommige willens nog wel eens iets meer doen om een klant binnen te halen…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  

remind
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 03 juni 2007 08:43 PM
  [ # 2 ]

Mijn ervaring (rij al 15 jaar leas-wagens en we hebben er nu een kleine 300 rijden): Er blijft NIETS over voor de dealer. De dealer moet het hebben van het onderhoud. De marges zijn zo klein dat er achter de komma wordt gecalculeerd. Als je dus al een dealer hebt die uberhaupt nog iets wil doen….lucky you !!!!!

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 03 juni 2007 08:47 PM
  [ # 3 ]

Er zit inderdaad een flinterdunne marge op de aankoop. Wel vind ik dat een dealer iets verder moet kijken als alleen de aankoop.

Bij mij boeide het niet zoveel bij welke dealer ik langsging, bij geen enkele kon er nog iets vanaf.

Alleen bij bepaalde voorraadmodellen die ze graag willen dumpen is er meer mogelijk.

Wat ik zelf als tip zou willen geven: een sale and leaseback. Achteraf had ik dat ook moeten doen. Zoek een fulloption auto die aan jouw wensen voldoet en je kunt zonder wachttijd voor een lagere leaseprijs rijden.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

cor123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 03 juni 2007 09:05 PM
  [ # 4 ]

Op een trekhaak blijkt altijd wel wat te kunnen. Ik ben 4 dealers langs geweest en bij 1 was er niets te verkrijgen.

Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.

Profiel  

R2fm
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 juni 2007 10:09 PM
  [ # 5 ]
Simmetje schreef:

Er zit inderdaad een flinterdunne marge op de aankoop. Wel vind ik dat een dealer iets verder moet kijken als alleen de aankoop.

Bij mij boeide het niet zoveel bij welke dealer ik langsging, bij geen enkele kon er nog iets vanaf.

Alleen bij bepaalde voorraadmodellen die ze graag willen dumpen is er meer mogelijk.

Wat ik zelf als tip zou willen geven: een sale and leaseback. Achteraf had ik dat ook moeten doen. Zoek een fulloption auto die aan jouw wensen voldoet en je kunt zonder wachttijd voor een lagere leaseprijs rijden.

Ja, dat is inderdaad slim ‘Simmetje’. Dat ‘geluk’ heb ik met mijn huidige auto (eerste leasewagen) gehad. Stond helemaal klaar volgens mijn wensen. Omdat ik de aanstaande jaarwisseling voor een vervangende moet gaan, loop ik aan het eind een risico (zo’n auto is er niet, de kleur is om te huilen of niet met mijn opties). Dan zijn er ook nog maatschappijen die voor een dergelijk populiere auto helemaal geen korting inbrengen..
Ik neem je idee toch mee in mijn overwegingen.

THNX, ook voor de andere reakties die een stukje bijdragen.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 juni 2007 08:22 PM
  [ # 6 ]

Re: Lease: Onderhandelingservaring

R2fm schreef:

R2FM (ik heb nog enkele maanden voor het besluit en dan nog de echte levertijd…..HOEZO lang wachten)

Met andere woorden 4 maanden levertijd erbij en je rijdt in 2008.  Sad

Profiel  

R2fm
< 100 berichten
Rank

Gepost: 04 juni 2007 10:35 PM
  [ # 7 ]

Ja precies Peteryed,
Ik zal zo eind januari/begin februari mijn huidige C5 moeten inleveren. Dan is er 4 jaar voorbij en zijn we 140 Mm verder.

Ja dat duurt nog even en met de suggestie van Simmetje zou de nieuwe C5 toch nog een optie voor me kunnen zijn ??? Of de 1.6 Turbo benzine…
Soms is afwachten ook een kans .....

Je ziet: Ik hoef niet meer naar de cursus “Hoe kan ik negatieve informatie ombuigen tot iets positiefs”. Je kan het ook uitleggen als: Waarom is hij zo vroeg al aan het zoeken naar de volgende auto ?

Hou het er maar op dit de echte luxe is van een lease-auto. Gewoon al eerder op zoek, want je weet wanneer de nieuwe er weer aan komt. Voor het geld hoef je het niet echt te doen; met mijn zakelijke regeling kost het ongeveer hetzelfde als een prive-auto, maar dan zonder zorgen.

Aanvullende suggesties hoe ik de lease-maatschappijen kan overtuigen van een betere aanbieding, worden zeer op prijs gesteld.

Vanuit een zonnig thuis

Profiel  

eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 197

Gepost: 05 juni 2007 01:46 AM
  [ # 8 ]

Mijn ervaring bij 4 dealers was dat er idd bijna niks meer kan.
Vroegah was dat toch wel anders: trekhaak, audio niets was te gek.

Wat nog wel eens werkt (en voor jou hetzelfde effect heeft): LEEN een accesoire. Bij mijn vorige auto had ik de trekhaak geleend. Moest dus na afloop contract wel weer terug. Nu heb ik de dakdragers geleend. (ja ja ook hier wordt het minder)
Voor de trekhaak heb ik destijds (nog geen officiele prijslijst!) wel een goede deal kunnen maken.

BTW: Vaak is het al een luxe als je je eigen dealer mag kiezen. Vlak dadat mijn GC4P bij mijn dealer was besteld heeft mijn werkgever of leasemaatschappij een vaste dealer voor aflevering geselecteerd. En dan kan er helemaal niets meer!

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  

ENTE
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 07 juni 2007 03:05 AM
  [ # 9 ]

Hmm, ik heb een andere ervaring met m’n dealer & leasen.
Had aangegeven dat ik alu-instaplijsten & luxe kentekenplaten zou willen hebben. Bij aflevering zaten ze er netjes op! Dank u Emerpark in Zwolle.
En een gratis TomTom natuurlijk…

Nu weet ik dat er aan een trekhaak o.i.d. een ander prijskaartje hangt, maar toch. Keurig!

edit: ik lees dat je specifiek een oproep doet aan C4-Picasso rijders. Ik heb een Berline… Misschien dat de marge daarop anders was Laughing

Profiel  

R2fm
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 juni 2007 10:29 AM
  [ # 10 ]

Hoi Ente,

(Alleen voor Picasso-rijders ?) Ja en Nee,
Natuurlijk is dit bericht niet alleen voor Picasso-rijders, maar via betrouwbare bron bij Citroen Nederland verneem ik dat de marges voor de Picasso’s naar de dealers al heel gering zijn. Het lijkt me niet meer dan normaal dat er verschillen bestaan voor auto’s die al even staan te wachten of auto’s die niet aan te slepen zijn. Gewoon: vraag en aanbod.

Omdat de Picasso momenteel wordt overvraagd, heeft dit waarschijnlijk ook zo zijn consequenties.

Simmetje:
Als je bij de occasions gaat zoeken bij Citroen Nederland, zie je dat er inderdaad enkele Grand Picasso’s (mijn keuze) zonder kilometers en kenteken (!) staan te wachten op een klant; je hebt mijn inziens gelijk. Natuurlijk moet je dan wel een beetje geluk hebben met de opties en kleur. Als de kleur minder belangrijk is, kan een dergelijke methode zeker iets opleveren.

En wederom schijnt vandaag de zon, R2FM

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 07 juni 2007 12:55 PM
  [ # 11 ]

grappig, m’n schoonvader gaat nu ook eindelijk richting een C4 Picasso en de marge die hij kreeg op een C4P5 van 35 mille was welgeteld 350 euro. Dus daar kunnen de instaplijsten en de dikke platen makkelijk van betaald worden

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Métisse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 07 juni 2007 01:01 PM
  [ # 12 ]
eDsuB schreef:

BTW: Vaak is het al een luxe als je je eigen dealer mag kiezen. Vlak dadat mijn GC4P bij mijn dealer was besteld heeft mijn werkgever of leasemaatschappij een vaste dealer voor aflevering geselecteerd. En dan kan er helemaal niets meer!

Tuurlijk niet,want die dealer moet al meer korting geven opdat hij alleenrecht op de orders krijgt Surprisedops:

Als u eens wist…

Profiel  

Bingo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 08 juni 2007 02:47 AM
  [ # 13 ]

Al die lease jongens die in een auto van de zaak rijden moesten eens nadenken als het er om gaat wat ze zelf graag willen verdienen dan moet het onderste uit de kan worden gehaald. Mag een dealer ook zijn (kleine) marges behouden om met zijn gezin van een gezond inkomen te kunnen genieten. ( Ik ben mischien wel ouderwets maar zo denk ik er wel over)

Profiel  

ENTE
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 08 juni 2007 11:00 AM
  [ # 14 ]

@Bingo,

Heeft niets met onderste uit de kan te maken. Een dealer moet gewoon het spel aanvoelen. Of het nu om koop of om lease gaat.  En een goede dealer (i.c.m. de importeur) bewaakt z’n marges wel, zeker op onderhoud.

lease jongens

Dank u , ik voel me meteen een stuk jonger Laughing

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 juni 2007 11:40 AM
  [ # 15 ]

Ik zou zeggen, start een pole!  Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook