1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
achterkant niet meer omhoog na afkoppelen aanhanger
HM 14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 25-02-2006

Gepost: 07 juni 2007 01:32 AM

De achterkant van onze Xantia komt niet meer omhoog als ik er een aanhanger achter heb gehad. Wat op en neer schakelen met het pientere pookje (geen Daf overigens…maar de hoogteverstelling) biedt geen soelaas. Ik ben er voorzichtig mee gaan rijden, en na een kilometer of 5 kwam ze weer in de normale rijstand. Maar ja, zo hoort het natuurlijk niet.

Nu zonder last gaat het gewoon goed, alhoewel na het starten de rem en vering wel pas na 10 à 15 seconden reageert.

Bollendruk wellicht niet goed? LHM-lekkage?

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 07 juni 2007 11:18 AM
  [ # 1 ]

lijkt er wel op.

Even nieuw leven in de bollen laten blazen al dan niet vervangen als je zelf niet meer weet wanneer dat gedaan is dan is het zeker geen overbodige luxe. Smile

Rijdt ook weer een stuk beter.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 07 juni 2007 12:53 PM
  [ # 2 ]

Beetje gymnastieken helpt misschien al, waarschijnlijk gaat je hoogteregelaar vastzitten.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 juni 2007 01:11 PM
  [ # 3 ]

Versleten bollen hebben weinig invloed op de niveauregeling, dus ook met versleten bollen zal de wagen weer op hoogte moeten komen.
Wanneer is de LHM ververst? Ik zou de boel eerst eens gaan spoelen. Kijk ook hier eens.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 juni 2007 01:50 PM
  [ # 4 ]

Kan het niet zo zijn dat het stokje van de hoogteregelaar los is en de hoogteregelaar in rijstand vastgeroest zit?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 juni 2007 04:18 PM
  [ # 5 ]

Overlaatst zijn ook de bollen van onze xantia vervangen..

Waar hij vroeger 20 seconden nodig had om omhoog te komen,nu slechts nog 3 seconden…

Dus wrs het probleem daar te zoeken?

Groetjes

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 juni 2007 04:22 PM
  [ # 6 ]
stalsie schreef:

Overlaatst zijn ook de bollen van onze xantia vervangen..

Waar hij vroeger 20 seconden nodig had om omhoog te komen,nu slechts nog 3 seconden…

Dus wrs het probleem daar te zoeken?

Groetjes

DIt is niet direct het gevolg van het feit dat er nieuwe bollen onder zitten.
Ik had zeer kort geleden een geplofte bol. Maar hij kwam nog prima omhoog!

In jouw geval zal het “snel omhoog kom effect” waarschijnlijk gelijk zijn als je de oude bollen er weer onder gezet had.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 juni 2007 04:30 PM
  [ # 7 ]

Ik had zeer kort geleden een geplofte bol.

hoe moet ik me DAT voorstellen? hoe ploffen die dingen?

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 juni 2007 04:33 PM
  [ # 8 ]
patje74 schreef:
stalsie schreef:

Overlaatst zijn ook de bollen van onze xantia vervangen..

Waar hij vroeger 20 seconden nodig had om omhoog te komen,nu slechts nog 3 seconden…

Dus wrs het probleem daar te zoeken?

Groetjes

DIt is niet direct het gevolg van het feit dat er nieuwe bollen onder zitten.
Ik had zeer kort geleden een geplofte bol. Maar hij kwam nog prima omhoog!

In jouw geval zal het “snel omhoog kom effect” waarschijnlijk gelijk zijn als je de oude bollen er weer onder gezet had.

En wat veroorzaakt dan of hij al dan niet snel/traaag omhoog komt? Is dat niet afhankelijk van de druk in die bollen?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 09 juni 2007 04:22 PM
  [ # 9 ]
stalsie schreef:
patje74 schreef:
stalsie schreef:

Overlaatst zijn ook de bollen van onze xantia vervangen..

Waar hij vroeger 20 seconden nodig had om omhoog te komen,nu slechts nog 3 seconden…

Dus wrs het probleem daar te zoeken?

Groetjes

DIt is niet direct het gevolg van het feit dat er nieuwe bollen onder zitten.
Ik had zeer kort geleden een geplofte bol. Maar hij kwam nog prima omhoog!

In jouw geval zal het “snel omhoog kom effect” waarschijnlijk gelijk zijn als je de oude bollen er weer onder gezet had.

En wat veroorzaakt dan of hij al dan niet snel/traaag omhoog komt? Is dat niet afhankelijk van de druk in die bollen?

theoretisch gezien zou een platte bol juist sneller om hoog moeten komen, aangezien er niet eerst een stikstofkamer wordt ingedrukt met het membraan, maar gelijk de wagen omhoog gaat.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
HM 14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 25-02-2006

Gepost: 09 juni 2007 09:14 PM
  [ # 10 ]

Nou, vanmiddag ge-gymnastiekt.
Vanuit rijstand naar hoogste stand, voor- en achterkant gaan mee.
Vanuit hoogste stand naar laagste stand, voor- en achterkant gaan mee.
Vanuit laagste stand terug naar hoogste stand, voorkant gaat mee, maar waar blijft toch die achterkant…Komt dus never nooit niet omhoog.

LHM blijkt in 2003 ververst te zijn. Surprisedops:

In de hoogste stand blijkt dat er voldoende LHM in zit. Wellicht ga ik toch dat spoelen proberen (zie link Patje). Wat voor diameter slangen wordt gebruikt? Wat rekent een garage voor zoiets trouwens?

Bedankt maar weer!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 09 juni 2007 09:25 PM
  [ # 11 ]

kan er iemand vertellen wat er voor zorgt of de auto snel/traag omhoog komt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juni 2007 09:32 PM
  [ # 12 ]

Re: achterkant niet meer omhoog na afkoppelen aanhanger

herbert mooij schreef:

De achterkant van onze Xantia komt niet meer omhoog als ik er een aanhanger achter heb gehad. Wat op en neer schakelen met het pientere pookje (geen Daf overigens…maar de hoogteverstelling) biedt geen soelaas. Ik ben er voorzichtig mee gaan rijden, en na een kilometer of 5 kwam ze weer in de normale rijstand. Maar ja, zo hoort het natuurlijk niet.

Nu zonder last gaat het gewoon goed, alhoewel na het starten de rem en vering wel pas na 10 à 15 seconden reageert.

Bollendruk wellicht niet goed? LHM-lekkage?

Dit heeft niets met bollen te maken, maar veel meer met de xantia kwaal van een vastgeroeste hoogteregelaar-bediening. Ook kan de bedienings hefboom losgeschoten zijn. Auto even op de brug en je ziet het zo!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juni 2007 09:49 PM
  [ # 13 ]

Re: achterkant niet meer omhoog na afkoppelen aanhanger

waterman771 schreef:
herbert mooij schreef:

De achterkant van onze Xantia komt niet meer omhoog als ik er een aanhanger achter heb gehad. Wat op en neer schakelen met het pientere pookje (geen Daf overigens…maar de hoogteverstelling) biedt geen soelaas. Ik ben er voorzichtig mee gaan rijden, en na een kilometer of 5 kwam ze weer in de normale rijstand. Maar ja, zo hoort het natuurlijk niet.

Nu zonder last gaat het gewoon goed, alhoewel na het starten de rem en vering wel pas na 10 à 15 seconden reageert.

Bollendruk wellicht niet goed? LHM-lekkage?

Dit heeft niets met bollen te maken, maar veel meer met de xantia kwaal van een vastgeroeste hoogteregelaar-bediening. Ook kan de bedienings hefboom losgeschoten zijn. Auto even op de brug en je ziet het zo!

ja, maar dan zou je altijd dezelfde kwaal moeten hebben en bij deze dame is het, zoals een dame betaamt, wispelturig, geloof ik

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2007 09:52 PM
  [ # 14 ]
garagestmarien schreef:

Ik had zeer kort geleden een geplofte bol.

hoe moet ik me DAT voorstellen? hoe ploffen die dingen?

Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk dat het membraan in de bol ‘geploft’ is, eigenlijk meer gescheurd, waardoor al het gas verdwenen is.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 09 juni 2007 09:55 PM
  [ # 15 ]
Ries schreef:
garagestmarien schreef:

Ik had zeer kort geleden een geplofte bol.

hoe moet ik me DAT voorstellen? hoe ploffen die dingen?

Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk dat het membraan in de bol ‘geploft’ is, eigenlijk meer gescheurd, waardoor al het gas verdwenen is.

Heb bij Chyparse gezien dat ze ook echt uit elkaar kunnen klappen! (weet niet of ‘ie dat bedoelt hoor!)

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook