Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Met pijn in het hart, en dan ook echt pijn in het hart heb ik toch besloten de TRI te gaan demonteren
Ik ben er alleszins blij mee, maar ik moet de realiteit onder ogen zien.
Vorig jaar bij de aanschaf van de 16V besloot ik de TRI te schorsen en hem later te restaureren (verregaande roest bij tankdop en linkerachterdeur) maar nu een jaar en geen klote aan reparaties verder moet er toch iets mee gebeuren.
De TRi heeft bronzen ruiten dus dat kan sowieso geen kwaad om op voorraad te houden, en buiten dat zit er nog genoeg mechanica in zeer goede staat op. Verkopen heeft geen zin want ik krijg er niets voor terug (of ziet iemand er heil in, technisch ok, maar optisch een dikke NEE) en na de reparaties aan de GTI die ik laatst verkocht zijn de onderdelen ook hard op, en ik moet dat spul gewoon op voorraad hebben.
Maar het doet pijn….... zoveel pijn, ik heb lief en leed gedeeld met dit prachtige karretje, maar een financiële domper (laat staan de rechtzaak die ik aan mijn broek heb hangen omdat ik er geen verzekering voor heb als ik er nog lang mee wacht) kan ik niet hebben.
Mijn besluit staat helaas vast, maar ik moet mijn gevoelens even delen met u allen…...
Wat me dan wel een goed gevoel geeft is dat ik in ieder geval zeker weet dat hij zal reïncarneren in zoveel andere BXen…. het bekrachtigd stuurhuis gaat naar de Deauville van Pa en Ma de voorveerpoten evenals de remservo en de HDpomp kunnen op de 16V, en dan heb ik nog een bak onderdelen liggen die geen kwaad kunnen om op voorraad te houden.
Ik heb wel nog eea er aan zitten dat sowieso verkocht kan worden, zoals cituning sideskirts, carosseriekleur gespoten bumpers (donkerblauw metallic, niet blue magnetique zoals de rest van de auto) normale spoiler, 16V MK2 spoiler+roosters en alles wat er verder nog aan deuren en spatborden, motorkap enz. aan hangt.
Dus bij deze…. mochten er nog mensen interesse hebben in een sloopmeeting, en plaatwerk nodig hebben in blue magnetique dan hoor ik het graag!
En nogmaals…... ik vind het kut, maar het is niet anders, mijn ouwe trouwe beestje zal zijn 22e verjaardag helaas niet meer meemaken in één geheel….
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mssl schreef:Tonie wat maak je me nou! Ik zei het al een jaar geleden….en helaas komt het uit!
Zit er een trekhaak onder? Als je die eronder uit krijgt (vastroesten) dan wil ik die graag hebben
Jah ik weet het….. heel erg…...
De trekhaak heb ik zelf onder de TRI gehangen dus die is zo los, en verder ligt er nog een in de kofferbak van de TRI, dus dat komt zeker wel goed!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Dat ding had toch een fabrieks schuifdak? Zo jah, dan wil ik de dakplaat wel ff los komen boren. Eventueel ook graag de mechaniek.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Jammer zegt iedereen maar wel als vliegen op de stroop onderdelen reserveren Ik ben precies hetzelfde hehe. Ik zoek nog het volledige gebeuren om ook mijn achterklep mee te laten doen met de cv, is dat beschikbaar?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat is inderdaad jammer dat zo’n oude en leuke TRI dan toch gesloopt zal moeten worden. Elk nadeel heb ze voordeel, en dat betekent dat er nog wat onderdelen vrij komen. Die Peugeot speedline velgen, liggen die er nog steeds op en zijn die eventueel beschikbaar?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Alle electrische motortjes zijn in orde, het enige dat niet werkt is het mechaniek van het schuifdak, de wartels zijn uit de geleiders gelopen.
ik zal binnenkort even wat data verzinnen voor de sloopmeeting.
De speedlins zijn een jaar geleden al verkocht aan Raoul, en hij heeft ze ook niet meer, maar check de Duitse Ebay, daar staan ze regelmatig op voor niet al teveel euries.
In ieder geval zijn de volgende onderdelen vergeven cq. er zijn geinteresseerden voor:
- Elec. schuifdak
- Cituning sideskirts
- Camco RS680 alarm
- achterklep CV motor
- Ruitenwissermotor achter
- Trekhaak
PB me maar voor meer onderdelen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
goeie actie!! daar was toch al te veel werk aan zo snel gezien
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
D. Peters schreef:Jammer, maar de onderdelen komen ongetwijfeld goed terecht
Een trekhaak (je had er toch twee?) onder een BX14 (62pk) zal wel niet zo zinvol zijn? Volgens mij mag ik er 800kg mee trekken, maar of het blokje dat aan kan? Ik zat te denken aan een klein vouwwagentje of caravannetje… Heeft het nut? Of zal het blokje het niet trekken tot de Middellandse zee (en terug)?
als je de tijd neemt en niet persé over alle colletjes wilt, dan gaat het prima.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Verschrikkelijk! Weer een 16TRi van de weg Maar ik neem aan dat Tonie er goed over heeft nagedacht, het zal wel nodig zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik het erg jammer vind dat de BX met één van de prettigste motorvarianten gesloopt gaat worden.
Eveneens ben ik tevens ook.
mssl schreef:knäckor schreef:Verschrikkelijk! Weer een 16TRi van de weg Maar ik neem aan dat Tonie er goed over heeft nagedacht, het zal wel nodig zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik het erg jammer vind dat de BX met één van de prettigste motorvarianten gesloopt gaat worden.
Die TRI had echt flinke roest schade ! Maar het is inderdaad zeer jammer
NB: kan iemand die verhalen dat BX-en niet roesten, bijv in de wiki, nou eindelijk eens nuanceren?
Ich bin ein Breaker
Mechuccio schreef:ik zal binnenkort even wat data verzinnen voor de sloopmeeting.
‘k kan wel meehelpen, woon toch in de buurt, en blijft leerzaam..
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nja, de roest komt voort uit een schadeverhaal kennelijk, ik heb het zelf niet zo meegemaakt, maar het is een gekke plaats waar het zit.
De 105PK motor is inderdaad een zeer prettige motor voor een BX, maar die bewaar ik natuurlijk ook, alles komt hoog en droog in een loods te liggen, dus daar zal het niet veel van leiden natuurlijk. motortje heeft nog geen 2 ton gedraaid en is over het algemeen zeer rustig bereden, en tsja, de deauville heeft ook het eeuwige leven niet, dus wie weet wordt de deauville ooit nog eens voorzien van deze motor, maar eerst maar eens het stuurhuis ombouwen en dan ook meteen maar de deur-open indicatoren meebouwen de cv kabelboom ligt al gemonteerd dus erg veel extra werk is het niet meer.
@marc, je zult het wel horen wanneer het zover is, eerst even de vrijwaring regelen, en dan een ambulance om hem naar de loods te vervoeren, er zit wmb geen echte haast achter althans het is niet dat ie binnen een heel erg korte termijn weg moet zijn, zeker niet als hij kentekenloos is.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Tonie, mijn nummer zul je nog wel ergens hebben rondslingeren dus mocht je nog hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.
Momenteel ben ik dan wel citroen-loos, maar slopen lukt nog wel
Kan me na 2 weken nog wel vaag herinneren hoe een bx in elkaar zit
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer