Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Waar komt de gasnippel? Toch niet op het zijspatbord… zoals hier:
http://www.classicjaap.nl/images/autos/Citroen SM blauw.JPG
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je te stom bent om de chromen uitlaat stukken er op de juiste manier op te zetten snap je dat ook niet….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat kan veel mooier! >>> Klik! Dan nog een leuke sticker er op >>> Klik! En klaar is de SM!!! Oh nee, we zijn de autotjes nog vergeten!
Maar goed, wat heb je voor plekje in gedachten? Ik had laatst ook een stuk ergens gelezen over een binnenvuller. Dit schijnt te mogen bij auto’s ouder dan een bepaalde leeftijd. Maar ja, dat moet je maar willen.
Wat wel een voordeel is, is dat je hem kunt laten keuren met binnenvuller zodat je naderhand een mooi plekje uit kunt kiezen, en dan dus ook een plekje welke officieel niet toegestaan is.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:Dat kan veel mooier! >>> Klik! Dan nog een leuke sticker er op >>> Klik! En klaar is de SM!!! Oh nee, we zijn de autotjes nog vergeten!
Maar goed, wat heb je voor plekje in gedachten? Ik had laatst ook een stuk ergens gelezen over een binnenvuller. Dit schijnt te mogen bij auto’s ouder dan een bepaalde leeftijd. Maar ja, dat moet je maar willen.
Wat wel een voordeel is, is dat je hem kunt laten keuren met binnenvuller zodat je naderhand een mooi plekje uit kunt kiezen, en dan dus ook een plekje welke officieel niet toegestaan is.
Ook deze oplossing ziet er niet uit. Als er gas in komt, dan zal niemand dat zien aan de buitenzijde. Ik maak de vulnippel dan achter het centrale deel wat tussen de achterlichten zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben benieuwd! Laat je het inbouwen door een erkend inbouwstation, of moet je er naderhand zelf nog mee naar de RDW?
In het laatste gevak kunnen ze gaan mieren*****n dat de vulnippel niet op de plaats zit welke op de kortst en redelijkerwijs haalbare plaats vanaf de tank gemonteerd is.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:Ik ben benieuwd! Laat je het inbouwen door een erkend inbouwstation, of moet je er naderhand zelf nog mee naar de RDW?
In het laatste gevak kunnen ze gaan mieren*****n dat de vulnippel niet op de plaats zit welke op de kortst en redelijkerwijs haalbare plaats vanaf de tank gemonteerd is.
Ik laat het inbouwen, echter ik zal zelf alle slangen en electra gaan plaatsen, om er voor te zorgen dat het a. netjes is, en b. goed zal werken. Gasboeren zijn nogal lomp, slordig en snel namelijk bij het inbouwen van een installatie. Het werkt meestal wel ok, maar je wil niet weten hoe veel mooier en netter het kan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
vis schreef:Heb ook gas ingebouwd, loopt en start (altijd, winter, zomer, heet, koud) er perfect op. 110 litertank achterin en een 15x155 bandje ernaast. Venturi 35mm in de lucht toevoor ter hoogte van de overgang luchtslang naar hard plastik lucht inlaat, wel veren gemaakt op boutjes 4x zodat luchtinlaat iets omhoog kan wanneer er een backfire mocht plaatsvinden. Verdamper bij het lhm vat. Vulnippel rechts onder het achterscherm, je ziet het niet, Loopt 1 op 6. Alreeds 10.000km mee gereden. Aanschaf 600 euro.
Enkele foto’s zouden heel wat meer zeggen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
vis schreef:Heb ook gas ingebouwd, loopt en start (altijd, winter, zomer, heet, koud) er perfect op. 110 litertank achterin en een 15x155 bandje ernaast. Venturi 35mm in de lucht toevoor ter hoogte van de overgang luchtslang naar hard plastik lucht inlaat, wel veren gemaakt op boutjes 4x zodat luchtinlaat iets omhoog kan wanneer er een backfire mocht plaatsvinden. Verdamper bij het lhm vat. Vulnippel rechts onder het achterscherm, je ziet het niet, Loopt 1 op 6. Alreeds 10.000km mee gereden. Aanschaf 600 euro.
Je kan natuurlijk ook een zachtere luchtslang monteren van dezelfde diameter en die langer maken zodat je het mondstuk in de slang kan inbouwen,ik bedoel dat de venturi gemonteerd zit aan beide kanten op een stuk zachte slang! is uw venturi regelbaar in Uw mondstuk? of heb je een vaste van 35 mm?? mocht je een regelbare hebben,kan je het konische kegeltje iets regelen,zodat je geen backfires meer hebt! en liefst afstellen met electronische gasmeettoestellen,voor de CO waarden.
ik zag op citromobile ,jongstleden een DS IE met het zelfde systeem zoals jij,maar met een vast mondstuk van 22 mm en dat is als gegoten voor de 21 IE nooit backfires en ze rijd haast even snel als op benzine!!
start even goed op gas als op benzine! waar heb jij je verdamper op aangesloten om hem te verwarmen?? verwarmingsleidingen??
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je toch Gas doet kan je direkt mooi wat turbo’s plaatsen . Octaan wordt immers een stuk hoger… je kan nu toch nog het formaat van je injectoren kiezen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
sans-pareil schreef:Als je toch Gas doet kan je direkt mooi wat turbo’s plaatsen . Octaan wordt immers een stuk hoger… je kan nu toch nog het formaat van je injectoren kiezen…
waar ga je dit nog allemaal plaatsen? Er is al haast geen plaats onder de kap en bij een SM blok,heb je 2 turbo’s nodig en dan nog de interkooler met het hele slangengedoe! ik denk niet dat dat een oplossing is;
Hataway heeft zo een SM motor verbouwd ,maar daar steek je nergens nog een vinger tussen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach volgens mij houdt Waterman wel van een uitdaging. Hij had het er net nog over hoeveel ruimte ie nog onder de kap heeft, da’s toch niet echt ‘des citroens.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En dan zit je zo aan de driehonderd PK die een SM wel verdient
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ach volgens mij houdt Waterman wel van een uitdaging. Hij had het er net nog over hoeveel ruimte ie nog onder de kap heeft, da’s toch niet echt ‘des citroens.
Turbo’s zijn noodoplossingen om een blok van power te voorzien. Een SM kan zonder turbo’s al tot ruim 300 pk worden getuned, zonder dat ie stuk gaat. Geen turbotroep voor mij dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vis schreef:Heb ook gas ingebouwd, loopt en start (altijd, winter, zomer, heet, koud) er perfect op. 110 litertank achterin en een 15x155 bandje ernaast. Venturi 35mm in de lucht toevoor ter hoogte van de overgang luchtslang naar hard plastik lucht inlaat, wel veren gemaakt op boutjes 4x zodat luchtinlaat iets omhoog kan wanneer er een backfire mocht plaatsvinden. Verdamper bij het lhm vat. Vulnippel rechts onder het achterscherm, je ziet het niet, Loopt 1 op 6. Alreeds 10.000km mee gereden. Aanschaf 600 euro.
Het nadeel van de plaats van jouw venturi is dat je hele airbox vol met LPG zit. Dat is verre van ideaal, en geeft een vergrote kans op een vette backfire. Ook zal een venturi van slechts 35mm een behoorlijke restrictie geven in de luchttoevoer van de carburateurs, wat je met name op benzine zal merken. Ik ben om die 2 redenen geen fan van een enkele venturi geplaatst in de luchtaanvoerslang. Liever 6 kleine venturi’s direct op de carbu’s, of direct onder de gaskleppen. Dan heb je namelijk een veel betere doorstroming, en kan je de boel per carbu afstellen. Zo heb je nauwelijks last van vermogensverlies en zeer geringe kans op backfire.
Evengoed graag eens een paar foto’s, met name van de wijze waarop jouw tank is geplaats!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
waterman771 schreef:sans-pareil schreef:Ach volgens mij houdt Waterman wel van een uitdaging. Hij had het er net nog over hoeveel ruimte ie nog onder de kap heeft, da’s toch niet echt ‘des citroens.
Turbo’s zijn noodoplossingen om een blok van power te voorzien. Een SM kan zonder turbo’s al tot ruim 300 pk worden getuned, zonder dat ie stuk gaat. Geen turbotroep voor mij dus
Ah een leuke discussie! Turbo’s zijn een manier om meer efficiency uit een blok te halen. 1 pk per cc behoort tot de mogelijkheden, vraag maar aan BMW . Dus als ie al 300pk zonder turbo’s kan, dan kan je met een geringe turbodruk er al 600pk er uit halen. Zeg nou zelf, 600 is toch beter dan 300? . En bovendien zit het koppel dan ergens in het toerenbereik waar je er ooit nog iets aan gaat hebben . Turbo’s Rule!
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!