sinds ik mijn auto heb zit er ergens achter het stuur een irritant rammeltje bij een bepaald toerental. vandaag alle kappen achter m’n stuur eraf gehaald. nou blijkt direct achter m’n stuur een soort plastic ringvormige kap te zitten ( zon 10 cm in doorsnee en ongeveer 1 cm diep) waar naar het lijkt een schroefje of iets in is gevallen. je snapt wel dat metaal in zo’n plastice kap behoorlijk irritant geluid maakt. ik kreeg de ring alleen niet van z’n plek. weet iemand waar dat ding voor is en hoe ik het kan demonteren? mocht het niet duidelijk zijn kan ik evt een foto maken
Xsara Coupé VTR 2003, 2.0 HDI 90 PK
Dat is volgens mij de sleepring.
Je kunt erbij komen door de airbag op het stuur los te schroeven en dan met een Torx 50 sleutel je stuurwiel los te maken….
Die ring zit met 3 kleine Torx boutjes vast wink
Mocht hij kapot zijn,weet ik er wel 1 voor je
D
xsaracoupe schreef:Dat is volgens mij de sleepring.
Je kunt erbij komen door de airbag op het stuur los te schroeven en dan met een Torx 50 sleutel je stuurwiel los te maken….Die ring zit met 3 kleine Torx boutjes vast
![]()
Mocht hij kapot zijn,weet ik er wel 1 voor je
Wat is een sleepring? En kan hoe schroef ik de airbag los?
Die ring is voor de richtingaanwijzer terug te laten springen en de airbag kabel zit erop.
De airbag haal je los door de 2 Torx bouten te lossen , achterop het stuurwiel….1 links en 1 rechts vanuit het midden. wink
Super! Dank je wel
Heb even gekeken maar kom niet verder
Heb de kappen van de richtingaanwijzer e.d weggehaald en zie daarna 3 vierkante uitsparingen in het kapje achterop het stuur. 2 net aan weerszijde van de stuurkolom en 1 erboven. Echter achter deze uitsparing lijken geen tork schroeven te zitten!? Moet ik misschien eerst de voorste kap van het stuur wringen (dus de claxon)?
Misschien zijn die sturen tussen phase 1 en ph.2 anders ?
Ik kan wel ff een foto maken vd achterzijde en deze naar je toe mailen wink
graag!
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Heb je die foto nog voor me?