Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
vind ik nou ook en ik heb ‘m niet eens zelf verzonnen
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
eindelijk vanavond voor de 1e keer gewoon normaal thuis ...
mijn klacht dus: 4 dagen achter elkaar van 10.00 tot 22.00 is niet gezond
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
fiorano schreef:eindelijk vanavond voor de 1e keer gewoon normaal thuis ...
mijn klacht dus: 4 dagen achter elkaar van 10.00 tot 22.00 is niet gezond
mijn vorige baan was ik vaak van 05.00 weg tot 22.00, 5 dagen in de week
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Blijf ik vandaag achter een kabeltje hangen, zie ik plots mijn hele kabelboom smeulen!!!! (2cv)
“Even” mijn spruitstuk vervangen (oude was krom en kreeg ik eigenlijk nooit lekvrij) werd hem dus niet. Gelukkig had ik nog een oude kabelboom liggen waarmee ik de boel weer kon fixen. Maar zo’n inelkaar gesoldeerde kabelboom vind ik maar niets, dus die moet ook vervangen worden….
Uiteindelijk is het toch nog gelukt om het spruitstuk te vervangen, nadat ik hem er dit jaar drie keer vanaf heb gehaald, is hij nu na vervangen eindelijk echt goed stil. Wat een rust ineens in mijn eendje!!!
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gelukkig had ik nog een
net als ik dus gisteren met die rotte startmotor, gelukkig had ik nog een volledig kopie van zo’n auto in de tuin zwerven. even gauw startmotor ombouwen omdat we toch echt boodschappen moesten doen.
weer thuis besloten dat de veerbollen voor ook aan vervanging toe zijn en gelukkig had ik nog een stel verse bollen liggen, dus vandaag rijdt ze weer als een tierelier.
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
paso schreef:fiorano schreef:eindelijk vanavond voor de 1e keer gewoon normaal thuis ...
mijn klacht dus: 4 dagen achter elkaar van 10.00 tot 22.00 is niet gezondmijn vorige baan was ik vaak van 05.00 weg tot 22.00, 5 dagen in de week
Dat klinkt vervelend
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
De bassluidspreker van de 14RE is overleden…
Een half jaar geleden werkte alles nog prima, nou doet ie alleen nog prgggg..
Tijd voor een nieuwe…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik krijg een aanmaning binnen van de belastingdienst dat ik 230 euro moet betalen voor de 16V terwijl ik die een maand geleden al betaald heb, kennelijk is er iets mis gegaan met het verwerken bij hun, en nu wordt het bedrag (ooit) teruggestort, maar ondertussen moet ik dus wel opnieuw betalen…. ik verrek het! laat ze dan ook maar eens opschieten met de teruggave over 2006, die heb ik ook nog niet gezien…..hufters zijn het!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik wil even klagen dat ik nu 2 weken bx-loos ben en het eigenlijk helemaal niet bevalt
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
klote weer en ik moet zo nog ongeveer een kwartier fietsen om ergens te komen waar ik bij moet zijn
fiorano schreef:paso schreef:fiorano schreef:eindelijk vanavond voor de 1e keer gewoon normaal thuis ...
mijn klacht dus: 4 dagen achter elkaar van 10.00 tot 22.00 is niet gezondmijn vorige baan was ik vaak van 05.00 weg tot 22.00, 5 dagen in de week
Dat klinkt vervelend
nee niet echt, deed het werk heel graag en verdiend heel goed
maar met de tijd werd de vrijheid die we hadden om de klus te klaren ( ff snel doosje boutjes kopen bvb.) zodanig beperkt dat ik toen nog elke avond minimaal een uur achter de PC zat thuis en toen werd het me teveel
ik kan en wil veel over hebben voor m’n werk maar dan moet je me wel laten werken, en vooral laat me nuttige dingen doen
ff klagen dat het papierwerk dat ik van m’n werk binnenkreeg vandaag niet in orde is
hoe moeilijk kan het zijn om gewoon de wettelijke zaken te volgen als werkgever (en dan nog nagekeken door sociaal bureau)
en toch verschiet men telkens als ik gewoon voor m’n belangen opkom
krijg van vrienden te horen dat ik beter wat vaker mijn mond zou houden, vergeten ze wel dat er al 200 jaar lang voor die kleine rechten gestreden is en dat je er recht op hebt
hoezo kop houden als ik het juist heb
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- BX 1.9 TURD, de Euro
dacht ik dat met het vervangen van mijn voorveerbollen het euvel met het ‘stoplicht’ opgelost was, maar nog steeds gaat dat leuk branden in de bochten naar links, hoewel ik nu de bochten daarvoor wel scherper moet nemen.
GoofBlikscha schreef:De bassluidspreker van de 14RE is overleden…
Een half jaar geleden werkte alles nog prima, nou doet ie alleen nog prgggg..
Tijd voor een nieuwe…
Bedenk wel dat die “basboxen” oonderin de dashboards van een BX type 1 niet van al te beste kwaliteit zijn. Hij zit gelukkig maar met 2 schroefjes vast, dus je haalt ‘m zo los. Dan pas kun je goed zien of er nog iets te plakken valt. Een medeforummer heeft zo’n ding eens geplakt en werkt nog steeds.
Aan de andere kant kun je in zo’n zwarte box ook mooi een goede computerspeaker inbouwen, plek zat.
garagestmarien schreef:dacht ik dat met het vervangen van mijn voorveerbollen het euvel met het ‘stoplicht’ opgelost was, maar nog steeds gaat dat leuk branden in de bochten naar links, hoewel ik nu de bochten daarvoor wel scherper moet nemen.
Dat klinkt toch als een te laag LHM-niveau.
Heb je overigens ook de rubberen ringetjes overgezet toen je de veerbollen verwisselde? Ze blijven wel eens plakken aan de oude veerbol. Kijk toch eens voor de zekerheid of je niet een veerbol hebt zonder ring, of wellicht een veerbol met 2 ringen… Uit ervaring kan ik zeggen dat je LHM-niveau dan erg snel kan dalen, en dan gaat weer dat rode waarschuwingslampje branden…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
wat een dag!
als je inspiratie wilt hebben om wat in dit topic te kunnen posten, moet je een nieuwe keuken laten plaatsen
de stukadoor had de muren te dik ingesmeerd, zodat de kastjes er niet tussen pasten; halve muur moest worden weggehakt (da’s niet zo erg voor mij, wel vervelend voor de monteurs (en het was al zo heet)), maar nu moet die muur nogmaals gestuukt worden; en dat stuurt de hele verdere planning in de war, want nieuw stucwerk moet eerst weer drogen voor er tegels en spuitwerk op mogen.
ok, de deuren van de koelkast hebben andere afmetingen dan de deuren van de kast waarin de koelkast verstopt is; ze mogen nieuwe deuren bestellen.
blûh, in het gootsteenkastje waren èn een close-in boiler èn een prullenbakje gepland; past niet!! dat wordt dus of een andere boiler, of een andere prullenbak
kost mij allemaal niets, tenminste geen geld, maar wel tijd en ergernis
mooi, we gaan 1+ander schoonmaken, laat vrouwlief een bak uit de koelkast op de grond kletteren; te barsten!
en dan moet je bedenken dat het allemaal relatief op rolletjes verloopt, die keukenverbouwing, je hoort wel eens andere verhalen
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik klaag even dat ik een vrijdaggevoel heb (logisch, het is vrijdagavond), maar ik moet morgen weer om 8.30 op kantoor zijn….
Wordt weer een kort nachtje. Goede nieuws is echter dat er dit weekend weer met een leuk gezelschap een BX 16V wordt gesloopt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX