Het niet werken van de aanjager is bij mijn weten wel een APK afkeurpunt ivm het gevaar van beslaande ruiten. En na het vervangen van de as en het spoelen der LHM rijd deze BX weer geweldig. Technisch gewoon een goede auto! Het LHM spoelen heeft ook de haperende stuurbekrachtiging opgelost. Super dus!
ik heb doorgetrokken tot ongeveer 160 geloof ik, daarna vol in de ankers
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
mssl schreef:Mooi dat het goed gaat. De ABS weer laten werken of wel beschaafd ?! Dat stuurbekrachtiging haperen…..deed hij het sosm gewoon niet?
Deed het wel - niet - wel - niet. Dat is nu dus opgelost. En ik heb idd de ABS laten werken. Wel van te voren getest uiteraard, met die snelheid had ik geen trek in blokkerende wielen
De BX is keihard afgekeurd. Duurt dus nog 1 weekje voordat ik er legaal mee mag rijden. Het waren aardig wat puntjes maar het is allemaal wel te fixen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
De afkeurpunten
- Uitlaat lek of katalysator werkt niet
- De ashoes rechts zit los
- Stuurhuishoes links + rechts moet worden vervangen
- Co gehalte te hoog (komt waarschijnlijk door uitlaat)
- Ruiterwisserblad voor gescheurd
- Massaprobleem met rechter achterlicht
- 3de gordel achterin ontbreekt (zit gewoon helemaal niks )
Geen probleem om te fixen voor LJ alleen duurt wel weer even. Volgende week een nieuwe poging.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:De afkeurpunten
- Uitlaat lek of katalysator werkt niet
- De ashoes rechts zit los
- Stuurhuishoes links + rechts moet verbagen
- Co gehalte te hoog (komt waarschijnlijk door uitlaat)
- Ruiterwisserblad voor gescheurd
- Massaprobleem met rechter achterlicht
- 3de gordel achterin ontbreekt (zit gewoon helemaal niks )Geen probleem om te fixen voor LJ alleen duurt wel weer even. Volgende week een nieuwe poging.
hoop dingen had je van te voren kunnen controleren voor de apk
wel jammer weer een week minder met de bx
misschien een rare vraag hoor maar het zijn allemaal kleine punten lijkt me (of ik moet me vergissen) konden ze dat niet gelijk oplossen zodat jij er lekker van zou kunnen genieten!
zoveel kan dat geintje toch niet kosten lijkt me
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:misschien een rare vraag hoor maar het zijn allemaal kleine punten lijkt me (of ik moet me vergissen) konden ze dat niet gelijk oplossen zodat jij er lekker van zou kunnen genieten!
zoveel kan dat geintje toch niet kosten lijkt me
Ik heb deze auto in onderhoud bij PrutsyLJ
Ik weet nu in ieder geval waarna gekeken moet worden.
De punten zijn inderdaad niet hele schokkend alleen dat CO gehalte moet wel even geinspecteerd worden.
De stuurhuishoezen zijn ook niet heel simpel te vervangen dus het was niet 1 2 3 te maken. Maar voorruit ik keur hem volgende week wel.
Ik moet er morgen wel mee rijden maar ik zal wel heel rustig en heel beheerst rijden zodat ik in ieder geval niet zo opval.
BX19TZI Geplaatst: 07 Jun 2007 19:49 Onderwerp:
Ik moet er morgen wel mee rijden maar ik zal wel heel rustig en heel beheerst rijden zodat ik in ieder geval niet zo opval.
hihihih dat zal niet meevallen met zo’n mooie auto
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
balen dat die is afgekeurd maja daarom wordt je verlangen om te rijden des te groter
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mssl schreef:Achja, anders had het waarschijnlijk ook een week geduurd !
Dat een APK keurmeester er eerst even naar kijkt vind ik niet zonde…., weet je tenminste wat er echt allemaal mis is.
Precies, de herkeuring is toch gratis.
Mijn citrfofiel zijn wordt flink op de proef gesteld.
Vandaag is de octopus overleden. Ik heb nu zowaar ff het moment dat ik mijn auto niet meer hoef te zien. Alleen maar ellende met dat rotding.
Ik zit er over de denken om mijn tzi uit de stalling te halen en deze daar in te zetten. Het is gewoon zwaar knudde tot nu toe. De auto valt me tot nu toe gewoon tegen. Weg zou ik hem niet zo gauw doen maar blij ben ik zeker niet.
het is en blijf een bx maar wel klote dat alles al in 1 week komt
erg klote idd, kan het beter zo zien: heb je het alvast maar gehad. weer een zorg minder
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
dat is minder ja.. heb het ook toevallig
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Je wordt even op de proef gesteld zeg, maar wat je nu goed op weet te lossen daar ben je straks weer vanaf. Ik hoop dat je zo over het dode punt heen bent en helemaal kunt gaan genieten van deze 16-klepper.