12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Waarom was de BX zo populair?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 09 juni 2007 11:29 AM
  [ # 166 ]
hel1 schreef:

wat een gel*l

Eh ja; een collega van me zou een BX gaan kopen maar wachtte op de opvolger, de Xantia…
Nouja, als het allemaal zo stellig gaat hoeft het voor mij ook niet meer.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juni 2007 11:34 AM
  [ # 167 ]

ikzelf wil helemaal geen opvolgers. als ik een auto prettig vind, waarom zou ik dan wat anders gaan rijden? uiteraard wordt het moeilijker en moeilijker een auto te vinden, maar nog steeds niet onmogelijk.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 juni 2007 11:34 AM
  [ # 168 ]
eviltwin schreef:

is de BX een prijsbreker? alleen het basismodel. En dat is nu juist een model dat m.i. geen goede waar biedt voor z’n geld: echt te kaal.

Mwah, mag misschien absoluut zo zijn; relatief aan de prijsklasse was de BX basis een met luxe weelde overladen auto!
Een kale VW Polo (toch ruim 2 maten kleiner) met een paar (echt essentiële) opties kostte dus al bijna net zoveel als de veel meer aangeklede BX basis. Een kadett uit die tijd, naja, daar wil je niet eens in gezeten hebben.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 09 juni 2007 03:45 PM
  [ # 169 ]
karel schreef:

Mwah, mag misschien absoluut zo zijn; relatief aan de prijsklasse was de BX basis een met luxe weelde overladen auto!
Een kale VW Polo (toch ruim 2 maten kleiner) met een paar (echt essentiële) opties kostte dus al bijna net zoveel als de veel meer aangeklede BX basis.

Een kadett uit die tijd, naja, daar wil je niet eens in gezeten hebben.

Wat bedoel je met de BX basis meer aangekleedt dan een Polo (of welk ander basis merk dan ook)  Cool

Ik heb 5 jaar geleden (omdat er iets mis was met mijn toenmalige Tzd-turbo)  1x een BX basis 1.4 gehad, met 4 versnellingen…maar ik mistte wel erg veel hoor Confused
Geen RW achterop, standaard stoelen die niet echt lekker zaten…uiteraard niks elektrisch, geen STB…enz.

Tenzij je doelt op het bij de BX basis wel aanwezig zijn van een aansteker en een analoge klok, waar je volgens mij (nog steeds) bij VW ook extra voor moet betalen….althans vroeger was dat zo.
Ik ben het dus wel eens met Eviltwin.

Uiteraard ben ik het met iedereen eens dat een BX (dus ook de basis) veel prettiger rijdt dan welk ander merk uit die klasse dan ook. Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 juni 2007 03:41 PM
  [ # 170 ]
toniclight schreef:

Dit leidt tot niks, accepteer het feit nu maar dat er een lijn is (een klasse!) van GS->BX->Xantia->C5

Het is maar net de vraag of deze lijn juist is.

De BX stond breed in het modellengamma. De goedkope versies concureerden met de compacte middenklase terwijl de duurdere versies concureerden met den klasse hoger. De GTI en Turbo D hadden de aankleding en luxe die je eind jaren 80 nog niet vond in de compacte middenklasse. Toen de BX opgevolgd werd hebben ze die indeling opgebroken en de ZX als vervanger neergezet voor de goedkopere versies en de Xantai als opvolger voor de duurdere versies.

Mensen die de toppers in het BX gamma reden zullen dus vinden dat de BX werd opgevolgd door de de Xantia, maar de BX 14 rijders gingen toch eerder naar de ZX toe. Lollig dat de ZX qua motorisatie toch ook weer de dikke motoren kreeg zoals de BX ze ook had. Maar dat deed de concurrentie ook in die tijd. In 1987 was bijv. een Kadett 1.6 het maximale, maar begin jaren 90 kreeg je ook duurdere en snellere compacte middenklassers.

In de BX Club zie je het ook terug. Mensen die voorheen BX reden, zie je nu terugkomen in ZX-en, Xantia’s, Xsara’s, Picasso’s, maar ook C5-en. Natuurlijk ook nog wel duurder, maar dan speelt een verbetering van de frinanciele situatie natuurlijk ook mee. Bij veel (relatief) jonge leden wordt er flink carriere gemaakt, OF met als gevolg dat er nieuwer gereden kan worden of met gevolg dat er groter gereden kan worden. OF groter EN nieuwer. Very Happy

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 juni 2007 03:52 PM
  [ # 171 ]
Bram schreef:

Tenzij je doelt op het bij de BX basis wel aanwezig zijn van een aansteker en een analoge klok, waar je volgens mij (nog steeds) bij VW ook extra voor moet betalen….althans vroeger was dat zo.
Ik ben het dus wel eens met Eviltwin.

Mijn ouders kochten begin jaren 90 een (2e hands) Kadett 1.2 LS uit 1987

Even wat crisis:
Geen klokje,
geen rechterbuitenspiegel,
geen achteruitenwisser,
geen mistlamp achter,
geen gordels achterin,
geen 5-bak,
geen voorste stabilisatorstang
geen lampje voor minimiem brandstofniveau (wel een duidelijke meter)

Wel
lullige 13 inch 155 bandjes.
gordelhoogteverstelling
een interval op de ruitenwisser.
temperatuurmeter
stevige stoelen met bekleding die het langer uithoudt dan 80.000 km.

Het was dan wel kaal, maar mijn grootste kritiek op de basisBXen blijft de kwaliteit van de stoelbekleding. Als ze daar nou eens wat betere bekleding hadden ingezet hadden de basis BXen anno nu niet zo’n compleet versleten interieur gehad (met alle gevolgen voor de beoordeling van het totaalproduct die je dan toch krijgt). Gelukkig was de stoelbekleding van de BX TE anno 1989 al een stuk beter (nog steeds slobberende bekleding en een matige zitting) , maar het scheurde niet zo snel meer).

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 10 juni 2007 08:10 PM
  [ # 172 ]

Oke…..ik was natuurlijk nog vergeten te melden dat er in de BX basis ook nog een uniek centenbakje zat (zit) Laughing

Ik heb in al die jaren BX er alleen nog nooit gebruik van gemaakt. Wink

Wel heb ik eens zitten peinzen of de asbak 2x zo breed gemaakt kon worden met dat centenbakje samen….want de BX asbak zit zo vol met sigarenpeuken. Razz

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 juni 2007 08:12 PM
  [ # 173 ]

het grappige is, dat al die jaren geleden de bx al voorbereid was op de euro. die passen ook allemaal gewoon in de gleufjes.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 10 juni 2007 08:14 PM
  [ # 174 ]
garagestmarien schreef:

het grappige is, dat al die jaren geleden de bx al voorbereid was op de euro. die passen ook allemaal gewoon in de gleufjes.

Mr. Green

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 10 juni 2007 09:44 PM
  [ # 175 ]
garagestmarien schreef:

dat lijkt me het bewijs dat de C5 de uiteindelijke opvolger is van de BX want de C5 heeft ook van die geld-gleufjes Wink perfect voor 50Ect munten.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 juni 2007 09:50 PM
  [ # 176 ]

Heb jaren geleden eens ergens gelezen dat bonhof (epe) nog een van de allereerste bx-en heeft bewaard, die auto schijnt nog een voorserie-auto te zijn….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 10 juni 2007 10:15 PM
  [ # 177 ]
Bram schreef:
garagestmarien schreef:

Mr. Green

Klopt, dat was ong. het eerste wat ik deed met het proefsetje euro-muntjes, om te kijken of de BX wel Euro-compliant was. Ook op BXNL gemeld destijds. Ik heb ‘m nogsteeds zo ergens in een kast staan…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 juni 2007 11:01 PM
  [ # 178 ]
garagestmarien schreef:

Dat is idd heel apart.. maar gulden en euroformaat verschillen toch eigenlijk bijna niks? Laughing

Even heel erg off-topic, ik woon in een wijk van meer dan 30 jaar oud, en die wijk heet de Eurowoningen. Enig idee waarom?

[url]http://img341.imageshack.us/img341/7339/eurowoningenki3.jpg [/URL]

Die foto zegt genoeg denk ik Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 11 juni 2007 12:21 AM
  [ # 179 ]
Bram schreef:

Oke…..ik was natuurlijk nog vergeten te melden dat er in de BX basis ook nog een uniek centenbakje zat (zit) Laughing

Ik heb in al die jaren BX er alleen nog nooit gebruik van gemaakt. Wink

Wel heb ik eens zitten peinzen of de asbak 2x zo breed gemaakt kon worden met dat centenbakje samen….want de BX asbak zit zo vol met sigarenpeuken. Razz

Die asbak kan me gestolen worden, ik rook niet in de auto. Het centenbakje vind ik dus wel erg handig. Al is het maar voor het winkelwagenmuntje die je anders altijd kwijt bent.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 11 juni 2007 12:25 AM
  [ # 180 ]
macnail schreef:

Die asbak kan me gestolen worden, ik rook niet in de auto. Het centenbakje vind ik dus wel erg handig. Al is het maar voor het winkelwagenmuntje die je anders altijd kwijt bent.

Haha, dat is ook het enige muntje wat er bij altijd inzit. Overige munten steek ik wel in mijn portemonnaie.  Ik had ook liever een grote asbak (al rook ik niet, maar met een paar parkeerkaartjes zit deze al vol).

Profiel  

12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook