2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

achterkant niet meer omhoog na afkoppelen aanhanger
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2007 10:04 PM
  [ # 16 ]
voge schreef:
Ries schreef:
garagestmarien schreef:

Ik had zeer kort geleden een geplofte bol.

hoe moet ik me DAT voorstellen? hoe ploffen die dingen?

Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk dat het membraan in de bol ‘geploft’ is, eigenlijk meer gescheurd, waardoor al het gas verdwenen is.

Heb bij Chyparse gezien dat ze ook echt uit elkaar kunnen klappen! (weet niet of ‘ie dat bedoelt hoor!)

Pardon? De hele bol aan flarden? Weet je hoe dik dat staal is? Met een slijptol heb ik er eens eentje geprobeerd middendoor te slijpen ter lering ende vermaek, maar dat viel nog vies tegen.

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 09 juni 2007 10:13 PM
  [ # 17 ]

heb van onze dealer ook mogen vernemen dat hij bij het vervangen 1 heeft doen ontploffen… Het kan dus weldegelijk.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 juni 2007 10:19 PM
  [ # 18 ]

Ik bedoelde meer dat het membraam geklapt was.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2007 10:37 PM
  [ # 19 ]
stalsie schreef:

heb van onze dealer ook mogen vernemen dat hij bij het vervangen 1 heeft doen ontploffen… Het kan dus weldegelijk.

Tijdens het vervangen zelfs! Monteur gaat sindsdien zonder handen door het leven?

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 09 juni 2007 11:17 PM
  [ # 20 ]

er zijn vast wel foto’s van terug te vinden, zal eens gaan zoeken.. Maar goed, hier is ‘t duidelijk niet ‘t geval en dus een beetje Surprisedfftopic

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2007 11:40 PM
  [ # 21 ]

Goed, dan blijft het verhaal van waterman dus staan en zal dat eerst bekeken moeten worden.

Stangetje van de hoogteregelaar zit vast of de HR zelf, en het wispelturige is te verklaren doordat de boel nog net niet helemaal vast zit.

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 10 juni 2007 12:21 AM
  [ # 22 ]
Ries schreef:
stalsie schreef:

Tijdens het vervangen zelfs! Monteur gaat sindsdien zonder handen door het leven?

Vraag is natuurlijk wat ze bedoelen met ontploffen… Ik stel me voor dat het voor een monteur niet echt lovend is om zoiets te zeggen tegen z’n klant,dus waarom zou hij er om liegen?

Zelf heb ik het nooit meegemaakt en hoop het nooit mee te maken..

Een fotootje zou idd veel opbrengen..

Heb op zo’n bol zien staan, 70bar, klopt dit? Want dat is toch veel om in zo een relatief kleine bol te zitten,niet?

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juni 2007 12:32 AM
  [ # 23 ]
stalsie schreef:
Ries schreef:
stalsie schreef:

Heb op zo’n bol zien staan, 70bar, klopt dit? Want dat is toch veel om in zo een relatief kleine bol te zitten,niet?

Waarom is dat veel?
Als een beetje gas tegendruk moet geven aan de druk die de olie er aan de andere kant van het membraan tegen aan gooit is 70 bar zo verkeerd nog niet en kan dus inderdaad.
Drukken variëren in verschillende uitvoeringen.

De HD pomp alleen al kan zo’n 170 bar leveren!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 10 juni 2007 12:38 PM
  [ # 24 ]

Re: achterkant niet meer omhoog na afkoppelen aanhanger

herbert mooij schreef:

De achterkant van onze Xantia komt niet meer omhoog als ik er een aanhanger achter heb gehad. Wat op en neer schakelen met het pientere pookje (geen Daf overigens…maar de hoogteverstelling) biedt geen soelaas. Ik ben er voorzichtig mee gaan rijden, en na een kilometer of 5 kwam ze weer in de normale rijstand. Maar ja, zo hoort het natuurlijk niet.

Nu zonder last gaat het gewoon goed, alhoewel na het starten de rem en vering wel pas na 10 à 15 seconden reageert.

Bollendruk wellicht niet goed? LHM-lekkage?

je HR zit vast, CQ hij gaat stroef vanuit de uiterste positie’s
een rondje spoelen is wenselijk, en je HR schoonmaken ook.
de regelstangen smeren zou ik ook meenemen.

met het spoelen word eigenlijk bedoeld, dat de oude olie uit de statische leidingen en appendage’s word gehaald.
dit doe je door alle 4 de remmen te ontluchten.
het is niet per see noodzaak om dit met een slang te doen, je kunt ook je LHM wat bijvullen, en dan alle vuile olie per wiel opvangen in een potje.

mvgr wupke:die een luie vieze stroeve HR vermoed. Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 10 juni 2007 12:44 PM
  [ # 25 ]
Ries schreef:
stalsie schreef:
Ries schreef:
stalsie schreef:

Waarom is dat veel?
Als een beetje gas tegendruk moet geven aan de druk die de olie er aan de andere kant van het membraan tegen aan gooit is 70 bar zo verkeerd nog niet en kan dus inderdaad.

bij het ploffen van de bol word bedoeld !!

het interne membraam scheurt, en door de plotselinge drukval is er een luide PLOF te horen.
de bol zelf blijft mooi in zn vorm dus, echter intern is de bol/membraam kapot (gegaan).

de drukken op het systeem zijn.

voorremmen- 80 Bar.
achter = last afhankelijk maar max = 60 Bar.
de voorveren staan op 120 Bar.
de achterveren staan op 100 Bar.
stuurinrichting is lastig te meten, maar schommelt rond de 20 tot 50 bar max uitslag,en dan hangt het met de overloop samen hoeveel piekdruk gemeten kan worden.

voorbollen veren = 55 bar.
tussenbol hydractief is 70 bar.
voorraadbol = 63 tot 70 bar.
achterbollen staan van sportief (bx sport) 35 bar, en normale uitvoeringen tot 45 bar.

standbol staat op 63 bar, echter 70 bar wil ook nog.

pompdruk = 180 tot 200 Bar max piekdruk, systeem afgeregeld op 160 tot 180 bar (drukregelaar.)..

werkdruk ligt rond de 160 bar.

mvgr wupke Wink

Profiel  

HM 14
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

Gepost: 10 juni 2007 01:18 PM
  [ # 26 ]

Vraagje: waar zitten de hoogteregelaar en het stangetje? Kan ik er zonder brug makkelijk bij? Iemand een plaatje of link?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 juni 2007 02:01 PM
  [ # 27 ]

Misschien heb je hier wat aan.  

Ik ga morgen naar de garage om het te laten fiksen. JE kan hem wel terug plaatsen maar dan zit je vervolgens weer. De nokjes waar hij invalt slijten ook. Daarom gaat mijn garage een modificatie aanbrengen. Komt hij nooit meer los.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juni 2007 03:05 PM
  [ # 28 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Ries schreef:
stalsie schreef:
Ries schreef:
stalsie schreef:

Waarom is dat veel?

bij het ploffen van de bol word bedoeld !!

het interne membraam scheurt, en door de plotselinge drukval is er een luide PLOF te horen.
de bol zelf blijft mooi in zn vorm dus, echter intern is de bol/membraam kapot (gegaan).

de drukken op het systeem zijn.

voorremmen- 80 Bar.
achter = last afhankelijk maar max = 60 Bar.
de voorveren staan op 120 Bar.
de achterveren staan op 100 Bar.
stuurinrichting is lastig te meten, maar schommelt rond de 20 tot 50 bar max uitslag,en dan hangt het met de overloop samen hoeveel piekdruk gemeten kan worden.

voorbollen veren = 55 bar.
tussenbol hydractief is 70 bar.
voorraadbol = 63 tot 70 bar.
achterbollen staan van sportief (bx sport) 35 bar, en normale uitvoeringen tot 45 bar.

standbol staat op 63 bar, echter 70 bar wil ook nog.

pompdruk = 180 tot 200 Bar max piekdruk, systeem afgeregeld op 160 tot 180 bar (drukregelaar.)..

werkdruk ligt rond de 160 bar.

mvgr wupke Wink

Das een mooi verhaal, maar wat vertel je nu wat er niet al is verteld…

Profiel  

HM 14
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juni 2007 04:09 PM
  [ # 29 ]

Net weer een rondje gereden van een km of 10. Ze komt van achter niet meer omhoog, dat rijdt echt voor geen meter. En daarbij: de rem reageert ook pas na twee seconden, ipv direct.

Morgen maar naar de garage vrees ik…

Profiel  

HM 14
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 juni 2007 10:35 PM
  [ # 30 ]

Tis opgelost! Door de garage welteverstaan. Op de oprit klooien met een auto die niet uit haar laagste stand wil zag ik niet zitten.

Het was inderdaad de hoogteregelaar die vast zat of stroef ging, is weer gangbaar gemaakt. Ook het witte stangetje is vervangen door een gemodificeerd model, de garage laat bolletjes draaien, zodat er geen speling meer opkomt. Het witte stangetje ging een halve centimeter heen en weer. Er bleek helaas nog meer mis: uitlaat op 3 plaatsen lek(jes), achterremmen schuin afgesleten (schijnt vaker voor te komen), en nog een paar dingen.

Bedankt allemaal voor de spontane reacties en tot een volgende keer dan maar weer.

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook