Toch als je naar het geheel kijkt ziet de Gs er van onder nog keurig netjes uit zelfs je subframe zit nog mooi in de bruine coating en je keienvanger ziet er wat je er van kan zien ook erg gaaf uit. Dat is vaak wel anders Meteen maar goed conserveren
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
B_iks schreef:Heren, goed begin, maar wat een klus! Succes in ieder geval!
zo ingewikkeld is het nu ook weer niet, uurtje of 3 op het gemakkie,en het spul ligt eruit.
ik ga nu verder in het revisiehuisje, eea uit elkaar halen.
ik zal vanavond de foto’s daarvan online zetten.
compleet met de pignonas in stukken.
de koppelomvormers breng ik dit weekend nog weg…
mvgr wupke:
de GS bak is idd versleten.
als ik de synchromesches erop leg, dan zijn ze 90 % op het conisch vlak gezakt.
er is dus weinig meer over van het pasvlak.
om dit te begrijpen leg ik even uit.
conisch vlak, erop de ring, naarmate de ring eroverheen zakt, kun je bepalen in hoeverre het synschromesch versleten is..
je ziet duidelijk dat het conisch vlak behoorlijk is ingesleten.
de volgende foto zijn de synchromesches en de schakelklokken te zien.
aan de aftap plug MET magneet, zie je het gesleten materiaal al zitten.
ik heb inmiddels de GSA bak ook gedeeld, en ben nu aan het kijken wat ik ervan kan maken.
edoch er is veel meet en paswerk noodzakenlijk.
de GS lagers zijn allemaal versleten, en het GSA lager spul past niet.
de GSA bak heeft een andere schakelstift ,dus dat wil ook niet.
afijn ben dus nog wel wat uren zoek en zoet om eea gemaakt te krijgen.
als er nog iemand is met een GS Cmatic bak in de schuur,,, euh ik houd me aanbevolen..
anders word het een duur geheel om alles gerepareerd te krijgen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:er is dus weinig meer over van het pasvlak.
je ziet duidelijk dat het conisch vlak behoorlijk is ingesleten.
mvgr wupke
Oei…. die vlakken zien er inderdaad niet fris uit…. da’s balen. Heb ik met de bak van de SM ook gehad, maar daar is nog zat voor te koop, omdat het allemaal gelijk aan de DS bak is. Dat is met deze C-matic een ander verhaal
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor een tijdje terug lagen er nog 2 C-matic bakken (van een 1220) bij garage Troch in Mechelen. De derde heb ik eens meegenomen.
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210
ik ga morgen op bezoek bij mn automaten vriend.
eens kijken wat er over is van de gs koppelomvormer.
en wat er nog te maken valt van de synchro ellende…
komt goed dat wel, is alleen ff kijken hoe..
net gebeld,,, we zitten al achter de onderdelen aan,, hihi,, alles nieuw…zou kaasie zijn als dat lukt…
mvgr wupke
voor de liefhebbers,, alle foto’s in dia slide show…van de trannie dus.
op deze staan meer picks, >>>> http://s41.photobucket.com/remix/player.swf?videoURL=http://vid41.photobucket.com/albums/e258/kreazyV8wuppo/01e29cb3.pbr&hostname=stream41.photobucket.com
Zijn die synchromeshringen niet zelf te maken met behulp van een draaibank ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Zijn die synchromeshringen niet zelf te maken met behulp van een draaibank ?
de ringen zijn het probleem niet het zijn de tandwielen met die conische aansluiting voor de ringen, welke versleten zijn.
er zijn natuurlijk diverse dingen mogenlijk.
maar bv..
oplassen afdraaien en slijpen…..vervormt de vertanding, ivm hitte en de kwaliteit word minder omdat niet de juiste hardheid behouden blijft.
daarnaast is dat een vrij dure onderneming,wat gauw een 200 euro+ per tandwiel kan gaan kosten.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik was even een weekendje weg, dus zie de foto’s ook pas net…
Dat ziet er inderdaad niet al te goed meer uit…
troost je , ben al een stap verder.
heb zaterdag avond een GS Cmatic bak opgehaald bij een kennis.. (die wist niet dat het een GS bak was, haha….)
afijn, heb nu 3 bakken in stukken liggen en nu is het ff afwachten op de koppelomvormer maar ik heb de bak vandaag alweer zo goed als inmekaar gezet.
even wat keerringen regelen, en dan de omvormer fixen.
als dat compleet is, kan de bak weer terug in de auto, en heb jij een mooi gereviseerde GS Cmatic, met alle goede cq beste onderdelen . vn de 3 bakken samen.
de lagers zijn nieuw de keerringen zijn nieuw, en de koppelomvormer krijgt nieuwe lagers en meer van datte wat erin zit.
het is dus weer (bijna) een gave bak, die goed is, en lekker schakelt.
met wat mazzel kun je hem met 1 a 1,5 week ophalen.
ff afhankelijk van de koppelomvormer en wanneer ik de specials qua keerringen binnen krijg.
ja want speciale maten kan ik dus ook nog geregeld krijgen./
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Lelijke Eend schreef:Zijn die synchromeshringen niet zelf te maken met behulp van een draaibank ?
de ringen zijn het probleem niet het zijn de tandwielen met die conische aansluiting voor de ringen, welke versleten zijn.
er zijn natuurlijk diverse dingen mogenlijk.
maar bv..oplassen afdraaien en slijpen…..vervormt de vertanding, ivm hitte en de kwaliteit word minder omdat niet de juiste hardheid behouden blijft.
daarnaast is dat een vrij dure onderneming,wat gauw een 200 euro+ per tandwiel kan gaan kosten.
mvgr wupke
Lijkt mij een uitdaging iets te fabriekken waarmee ik die tandwielen zelf zou kunnen maken ... Ik heb al een ideetje, maar of dat idee haalbaar is ... ? Het is zowieso offtopic
Schijt aan originaliteit.
CNC Freesbank
CNC draaibank.
en een Inductie harderings apparaat.
een horizontale en een vertikale slijpbank, op 0,0150 zuiver….
eea zet je al gauw een ton of 3 weg,,,,,euro’s dus,met gebruikte machine’s.
nieuw loopt het richting een miljoentje of 1,5 a 2.
en zelf tandwielen maken kun je vergeten.
daarnaast moet je ook nog een LAPbank hebben.
deze slijpt/polijst de tandwielen tegen elkaar aan, zodat de pasvlakken goed op elkaar lopen, en maximaal draagvlk hebben.
dit proces noemen ze LAPPEN.
en wat de GS Cmatic aangaat, ik had nog diverse onderdelen liggen, en de GSA bak is ook als donor gebruikt.
vandaag even een as gemaakt (conventionele draaibank)bij een kennis, en de bak zit alweer in elkaar, om uitgeklokt te worden, en het Diff af te stellen.
maw,, nog even wachten op de koppelomvormer, en dan kan hij terug in de GS….
wie weet loopt/rijd hij volgende week weer…
mvgr wupke
Eh ... Zei ik iets over zelf maken ? ops:
Gaat niet lukken vrees ik.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
wow, wat een klus zeg! dus je bent aan die gs bezig.
Op een of andere manier heb ik dit draadje de laatste tijd helemaal over het hoofd gezien. ops: