hallo,
steeds meer lampjes in mijn dashboard begeven het. Tijd om ze maar eens (allemaal tegelijk natuurlijk) te gaan vervangen. dit wil ik zelf voor mijn rekening nemen.
Mijn vraag is,
- weet iemand waar ik een beknopte handleiding voor deze klus kan vinden? Hier op het forum heb ik gezocht maar ben ik niets tegen gekomen. Wel voor de AX en de XM, maar niet voor een BX.
- weet iemand waar ik (online?) de benodigde lampjes kan bestellen?
- weet iemand welk type lampjes dit zijn?
Ik ben tevens aan het overwegen een BX instructieboek te kopen. Worden dit soort vragen in zo’n instructieboek beantwoord?
dank en groeten,
robrob
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Er wordt op marktplaats ook wel eens led-verlichting aageboden. Probeer dat anders eens en post er daarna een foto van Ik ben namelijk erg benieuwd of dat een mooier effect geeft
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Het is allemaal niet zo moeilijk, en ook niet veel werk. Maar er is soms zo´n enorme drempel die je belet om er mee te beginnen Ik heb die drempel soms ook naast mijn auto liggen
Eveneens ben ik tevens ook.
een ledje schijnt veel te veel in een spot denk ik. Voor de waarschuwingslampjes moet het kunnen, maar als teller verlichting denk ik niet dat je dasbhoard egaal verlicht wordt.
ik had een doosje van 10 stuks voor 6,10 excl btw bij de brezan.
ferryvdijk schreef:Op de site van staat een beschrijving, ga in het bovenste menu naar dashboard, en dan dashboard uitbouwen.
De lampjes kun je bij een autozaak zoals brezan bestellen. Dit is niet zo’n probleem om eraan te komen, ik geloof dat ze iets van €1,50 moeten kosten (p/st).
het type lampje is: Philips 1,2 watt en je hebt er in totaal ongeveer 20 nodig voor het hele dashboard.
Succes!
Als je dan toch bezig bent, vervand dan meteen de lampjes van in de middenconsole (verwarming en deur-open indicatie). Heb je ze meteen allemaal gehad.
Ook de Cit-dealer verkoopt deze lampjes nog.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Het zijn inderdaad van die hele kleine steeklampjes. Je kunt de oude fittinkjes gewoon gebruiken, waar je dan de nieuwe lampjes instopt.
Tip: Controleer of alle lampjes het doen, voordat je de boel weer in elkaar schroeft…
Harm schreef:Het zijn inderdaad van die hele kleine steeklampjes. Je kunt de oude fittinkjes gewoon gebruiken, waar je dan de nieuwe lampjes instopt.
Tip: Controleer of alle lampjes het doen, voordat je de boel weer in elkaar schroeft…
Inderdaad, niets is irritanter dan erachter komen dat een lampje het niet doet nadat je de hele ellende weer in elkaar hebt gezet. Dat is mij dus overkomen…
deur63 schreef:Harm schreef:Het zijn inderdaad van die hele kleine steeklampjes. Je kunt de oude fittinkjes gewoon gebruiken, waar je dan de nieuwe lampjes instopt.
Inderdaad, niets is irritanter dan erachter komen dat een lampje het niet doet nadat je de hele ellende weer in elkaar hebt gezet. Dat is mij dus overkomen…
ik ben dus niet de enige die daar last van had
als je nw steek lampjes plaatst vergeet niet de draadjes van de lampjes van het lampje los te maken dat voorkomt dat ie slecht of zelfs geen contact maakt met het houdertje.ik had dat nl ook.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
heren, dames,
hartelijk dank voor jullie input. De tips en de genoemde link komen goed van pas.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Klein tipje nog koop er meer dan de eerder genoemde 20, eerder een kleine 30 voor de klokkenwinkel.Lullig als je net bezig bent en je komt er 1 tekort en de winkels zijn net dicht…
Klein tipje nog koop er meer dan de eerder genoemde 20, eerder een kleine 30 voor de klokkenwinkel.Lullig als je net bezig bent en je komt er 1 tekort en de winkels zijn net dicht…
inderdaad had ik ook ops: 30 st 3 over.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:inderdaad had ik ook ops: 30 st 3 over.
Idd, koop er 30, dan heb je er desnoods ook nog een paar over voor de kachelknoppenverlichting en aanstekerplug (3 stuks) en de achtergrondverlichtng v/d deuropen-indicatie.
Je kunt ze beter allemaal in 1 x doen want van degene die het nu nog doen sneuvelen er gegarandeerd een aantal voordat je klaar bent. Soms is ook de verbinding met de printplaat niet optimaal, en moet je die even op weg helpen.
Ich bin ein Breaker