Ik zat in de GTi en wilde de hoofdsteunen een beetje hoger zetten. Helaas komen ze maar tot nek hoogte en niet achter mijn hoofd. In de TGD zitten ze wel zo hoog, maar daar lijkt wel wat aan gedaan te zijn. Is er een manier om de hoofdsteunen hoger te kunnen zetten?
Arne
(Joepie, post 100 )
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Re: Hoofdsteunen omhoog…
ghulst schreef:Ik zat in de GTi en wilde de hoofdsteunen een beetje hoger zetten. Helaas komen ze maar tot nek hoogte en niet achter mijn hoofd. In de TGD zitten ze wel zo hoog, maar daar lijkt wel wat aan gedaan te zijn. Is er een manier om de hoofdsteunen hoger te kunnen zetten?
Arne
(Joepie, post 100 )
Mogelijk het pijpje verlengd; als ze helemaal wegzakken is waarschijnlijk het arreteerlipje afgebroken net als bij 999 van de 1000 BX-hoofdsteunen. Veel mensen weten blijkbaar niet dat je dat fragiele ding in moet drukken voordat je de hoofdsteun omlaag of omhoog wilt zetten en dan breekt het af….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
daar ben ik pas achtergekomen ja. Op de sloop diverse steunen in mijn hand gehad en bij 999 van de 1000 gevallen was het lipje gebroken. Ook bij 1 van mijn aangeschfte BX stoelen, Helaas.
Is dit nog te fixen???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
karel schreef:Mogelijk het pijpje verlengd
Bij de TGD kan ik me dat voorstellen. Maar hoe doe je dit dan? Overigens zijn de lipjes in de GTi volgens mij niet afgebroken, want ze blijven wel op de hoogte zitten. Maar ze komen gewoon niet zo hoog als mijn hoofd…
Arne
P.S. Iemand nog twee zwarte hoofdsteunen over? Dan kan ik die op de achterbank zetten…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
ghulst schreef:karel schreef:Mogelijk het pijpje verlengd
Bij de TGD kan ik me dat voorstellen. Maar hoe doe je dit dan? Overigens zijn de lipjes in de GTi volgens mij niet afgebroken, want ze blijven wel op de hoogte zitten. Maar ze komen gewoon niet zo hoog als mijn hoofd…
Arne
P.S. Iemand nog twee zwarte hoofdsteunen over? Dan kan ik die op de achterbank zetten…
Er waren vroeger in Duitsland verlengingssetjes te koop, of zelfs standaard meegeleverd. Op http://www.citroenbx.nl staat een hobby-bob oplossing voor het verlengen van de hoofdsteun.
Als je nog lipjes op alle hoofdsteunen hebt: heel bijzonder hoor, ze zijn zo vaak afgebroken dat de meeste mensen niet eens weten dat het niet zo hoort…
Repareren: nee; alleen kun je het kunststof deel makkelijk vervangen (maar vindt eens een hele).
Simpelste workaround is een klein stukje witte afvoerpijp (wat aan wastafels zit) eromheen zodat de hoofdsteun niet zakt; spuit dat eventueel in de gewenste kleur.
Ich bin ein Breaker
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Die Tip van de afvoerpijp zal ik eens in mijn achterhoofd houden.
Eerst maar eens inbouwen
Bedankt!
P.S.: op citroenbx.nl kom ik helaas niet verder dan de index pagina. Ze praten dan over een indeling (bij techniek), maar waar ik deze kan vinden???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Die Tip van de afvoerpijp zal ik eens in mijn achterhoofd houden.
Eerst maar eens inbouwenBedankt!
P.S.: op citroenbx.nl kom ik helaas niet verder dan de index pagina. Ze praten dan over een indeling (bij techniek), maar waar ik deze kan vinden???
Klik op “Techniek” en dan krijg je een of ander menu (of je hebt geen Java geactiveerd in je browser).
Ich bin ein Breaker
Ik heb nog 2 zwarte hoofdsteunen in mijn BX.
Of daar het lipje van afgebroken is weet ik niet. Ik weet wel dat ik ze normaal omhoog kon doen, zonder dat ze weer uit zichzelf naar beneden gingen.
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Volgens mij is het het Java probleem. Op mijn werk doet hij het wel em bij andere sites heb ik thuis ook problemen met sommige andere sites.
Ff off-topic, waar kan ik Java activeren?
punky schreef:Volgens mij is het het Java probleem. Op mijn werk doet hij het wel em bij andere sites heb ik thuis ook problemen met sommige andere sites.
Ff off-topic, waar kan ik Java activeren?
Hangt van de browser en de versie af die je gebruikt. Zat over te vinden op het net.
Ich bin ein Breaker
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ok, ga ik zoeken.
Hoi allemaal,
Ik kan op http://www.citroenbx.nl geen tips vinden over het verlengen van hoofdsteunen…. heeft iemand de gouden tip hoe ik die tips kan vinden?
gr
Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
heb ik ook gehad. Moet je ff Java installeren dan krijg je wat extra balken in beeld.
zelfs met java kan ik de citroenbx.nl tip niet vinden..
maar gewoon een hard voorwerp in het gat waar de hoofdsteun in moet blokkeerd meteen op de juiste hoogte
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
werkt het zo wel:
http://www.citroenbx.nl/techniek/tips/BX-stoel/stoel-wissel/index.htm
http://www.citroenbx.nl/techniek/tips/BX-stoel/stoel-BX/stoel-bx.htm
http://www.citroenbx.nl/techniek/tips/BX-stoel/stoel-lassen/index.htm
Het kan aan mij liggen,maar ik zie toch echt op geen van de drie pagina’s de tip over hoofdsteunen..
de tekst bij stoel-bx.htm is trouwens beetje in de war
“Pak dan de printplaat uit de houder.” etc..
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx