Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Het éértse prototype is klaar
Enkel nog een kleine aanpassing van de bevestigingsgaten
Aan de zijkant gaan we nog een klein randje plooien zodat we wat meer stevigheid hebben .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Montageplaat moderne ventilators
wbogaerts schreef:Het éértse prototype is klaar
Enkel nog een kleine aanpassing van de bevestigingsgaten
Aan de zijkant gaan we nog een klein randje plooien zodat we wat meer stevigheid hebben .
Walter
Het ziet er mooi uit , maar ik heb toch wel twijfels over de lucht-doorstroming. Zou die niet te gering worden????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: Montageplaat moderne ventilators
waterman771 schreef:
Het ziet er mooi uit , maar ik heb toch wel twijfels over de lucht-doorstroming. Zou die niet te gering worden????
Waarom ??
De hoeken rond de cirkel van de ventilatoren zullen nu ook dienst doen als wisselaar .
Standaard trek je daar geen lucht door , en deze ventilatoren zijn ook een stuk krachtiger dan de originele .
Ik zal spoedig de proef op de som nemen , gaan er morgen tussen en de volgende drie weken heb ik een rit dus ...
Walter
Meten is weten , gissen is missen
welke ventilators zijn dat?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Montageplaat moderne ventilators
wbogaerts schreef:
Ik zal spoedig de proef op de som nemen , gaan er morgen tussen en de volgende drie weken heb ik een rit dus ...
Walter
Dan neem ik maar een setje koppakkingen voor je mee naar de BBQ van de SM club hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: Montageplaat moderne ventilators
waterman771 schreef:
Dan neem ik maar een setje koppakkingen voor je mee naar de BBQ van de SM club hé
Doe er maar gelijk een setje kettingen en een (gesmeerde mechanische) spanner bij
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
vis schreef:normaal gaat er wel lucht door de hoeken die je nu afdekt. .
Als je rijdt wel als je stilstaat in de file NIET
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
paso schreef:welke ventilators zijn dat?
race ventilator ; zie website R-power : http://www.rpower.be/supplies/
Producten , zoek op ventilator 285 mm , artikel 510 202
88 euro , kan in twee richtingen gebruikt worden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
vis schreef:ook wanneer je in de file staat zuigt de ventilator de lucht door de lamellen in de hoeken wanneer er stromingsruimte is (tussen schot en lamellen). Je dekt nu de radiateur voor een groot gedeelte af waardoor de capaciteit afneemt, gevolg minder koeling wanneer je stilstaat en wanneer je rijdt
Niet mee eens , de standaard ventilators trekken aleen lucht door de radiator recht voor de schroeven , niet in alle hoeken .
Door deze plaat gebruik je wel het gehele oppervlak van je net , plus dat deze ventilators VEEL krachtiger zijn.
Bij hoge snelheid kan het inderdaad wel de doorstroming belemmeren .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:vis schreef:ook wanneer je in de file staat zuigt de ventilator de lucht door de lamellen in de hoeken wanneer er stromingsruimte is (tussen schot en lamellen). Je dekt nu de radiateur voor een groot gedeelte af waardoor de capaciteit afneemt, gevolg minder koeling wanneer je stilstaat en wanneer je rijdt
Niet mee eens , de standaard ventilators trekken aleen lucht door de radiator recht voor de schroeven , niet in alle hoeken .
Door deze plaat gebruik je wel het gehele oppervlak van je net , plus dat deze ventilators VEEL krachtiger zijn.
Bij hoge snelheid kan het inderdaad wel de doorstroming belemmeren .
Walter
Ik zit in de verwarming sector,en koeling en ventilatie! en ik garandeer met deze plaat er op EN DIE VENTILATORS(niet de originele), dat de ganse radiator gekoeld word.(deze ventilators zuigen per uur, en per stuk, 2470 kubieke meters lucht aan )door de volledige afdichting en zeker met de aircocondenser VOOR de radiator,MOET de lucht er door,waar zou ze anders door moeten?? Wij hebben bij klanten oude airco toestellen staan, waarvan de buiten unit niet genoeg meer de warmte wegkrijgt(sleet) maar om die mensen te helpen snijden wij daar een stuk karton voor en laten de ventilatorruimte open!! de binnenunit koelt gegarandeerd weer beter! nu heb ik het over domestieke airco en luchtverplaating (ventilatie),maar het werkingsprincipe in een auto is net het zelfde!
dus… monteer de plaat maar! enkel ook een thermocontact gebruiken van 70/75 graden. zo hou je het blok in de file netjes op 75 à 80 graden!Trouwens,bij een slecht onderhouden radiator van een SM,waar zo geen plaat achter zit gemonteerd ,kan je zo aan de buitenkant zien waar de ventilator schoepen,lucht door gezogen hebben
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vis schreef:Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Nogmaals, in de orginele situatie zuigen de ventilatoren geen lucht door de hoeken dat klopt. In jullie situatie met de plaat tegen de radiator wordt er ook geen lucht door de hoeken gezogen. Neem de DS als voorbeeld, daar heeft de plaat achter de radiator veel ruimte en zuigt de ventilator de lucht wel door de hoeken.
Je moet die plaat inderdaad niet strak tegen je radiator aanschroeven! Als ze er een 2 cm vanaf zit wekrt het wel. Lucht wil niet graag haakse hoeken maken! Ze zal dan eerder om je radiator heen stromen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
normaal gaat er wel lucht door de hoeken die je nu afdekt.
Ik denk dat je wel kunt zien hoe het werkt door de de fans nu reeds te laten draaaien en er wat rook voor te brengen, of draadjes.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PBuijsman schreef:normaal gaat er wel lucht door de hoeken die je nu afdekt.
Ik denk dat je wel kunt zien hoe het werkt door de de fans nu reeds te laten draaaien en er wat rook voor te brengen, of draadjes.
goed gezien PBuijsman,zo zal je het merken!
@bogaard77: inderdaad dat heb ik vergeten te vermelden! de plaat mag er niet tegen aan kleven! een ruimte van 2 à 3cm tussen de plaat en het net is voldoende, zo had ik het ook voor me,maar heb dit niet correct aan de man gebracht!!
@ walter: dus walter ,ik heb je dit vergeten te zeggen! voor je de plaat monteerd,moet je er voor zorgen dat ze er 2,liefst 3 cm verwijderd van het net bevestigd word ops:
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben net eens even gaan kijken bij een paar moderne wagens: een Xantia, een of andere vage Nissan, een Ford en een (sl)opel:
Bij allemaal is er sprake van een plaat zoals Walter heeft geklust. Maar, inderdaad, deze staat zo’n 3 tot 5 centimeter van de radiateur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Yep , zal mijn desing team ( Sam ) eens aan het werk moeten zetten om dit even te bekijken .
Inderdaad bij CX en BX zit er ook altijd een dunne kader tussen ventilator en radiator .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Yep , zal mijn desing team ( Sam ) eens aan het werk moeten zetten om dit even te bekijken .
Inderdaad bij CX en BX zit er ook altijd een dunne kader tussen ventilator en radiator .
Walter
Dus jij gaat even met Sam “praten”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste