Sinds een tijdje doe ik het periodieke onderhoud aan mijn Berlingo (DW8) diesel zelf en ik probeer me (een beetje) aan de richtlijnen te houden. Er wordt echter met geen woord gerept over het vervangen van de versnellingsbakolie. Is dit helemaal niet meer nodig??
Volgens de Haynes om de 80K verversen, voor de prijs van 2L bakolie en een carterring hoef je het niet te laten.
Let wel op dat je enkel 75W80 gebruikt en absoluut niets anders
Bij de Peugeot dealer verkopen ze 2L flessen voor c.a. €15.
Citroen zelf schrijft officieel niets voor over het verversen van de bakolie, die gaan er waarschijnlijk van uit dat binnen 80K toch wel een aandrijfas of koppeling sneuvelt
Dan staat er in jouw Haynes iets anders dan bij mij! Ik heb een Haynes Berlingo; jij wellicht voor een ander type maar met zelfde motor e.d. Typisch. Bij mij staat er alleen dat je het niveau moet checken en eventueel moet bijvullen. Nouja, wat je zegt, voor dat geld hoef je het niet te laten. Dank voor je reactie.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
markjoe schreef:Dan staat er in jouw Haynes iets anders dan bij mij! Ik heb een Haynes Berlingo; jij wellicht voor een ander type maar met zelfde motor e.d. Typisch. Bij mij staat er alleen dat je het niveau moet checken en eventueel moet bijvullen. Nouja, wat je zegt, voor dat geld hoef je het niet te laten. Dank voor je reactie.
Als je een aftapplug vind,op de versnellingsbak is dit aan geraden om er toch eens de olie af te laten. Kan nooit kwaad en zal het leven van je versnelingsbak verlengen bij normaal gebruik
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Keezx schreef:Blooper1963 schreef:markjoe schreef:
Als je een aftapplug vind,op de versnellingsbak is dit aan geraden om er toch eens de olie af te laten. Kan nooit kwaad en zal het leven van je versnelingsbak verlengen bij normaal gebruik
Ergens op gebaseerd?
neen,ik vermoed dit, hoe krijgen ze eranders de olie uit?
door telkens die karter te lossen of een aandrijfas er uit te halen? en een vulplug moet er dan ook op zitten? hoe kontroleer je de oliestand anders??