6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
B_iks - Bx 16 Tzi Automatic - Verkocht (slotje!)
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 mei 2007 11:50 PM
  [ # 76 ]

Het is echt een beauty! Wees er maar trots op!! Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 mei 2007 11:51 PM
  [ # 77 ]

hij ziet er erg netjes uit! mooi kleurtje ook vind ik

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 15 mei 2007 03:09 PM
  [ # 78 ]

Hij ziet er nu al heel netjes uit en dan heb ik eigenlijk (behalve wassen + waxen) nog niets aan het uiterlijk gedaan. Er zitten wat krassen op, die ik nog wil wegwerken en de randen van de bumpers en rubbers moeten weer mooi donker worden, net als de dorpels.

Eerst nog even een veerpootretourslangetje monteren, een handremkabel vervangen en alles checken voor de APK van komende maand, maar volgens mij gaat ie er zo doorheen rollen.

Dan nog even rustig dat airco-vraagstuk oplossen, al stop ik daarvoor nog wel bij de dealer die het heeft ingebouwd. Heel misschien is er daar nog iemand die het weet of zijn er nog gegevens beschikbaar over hoe het in elkaar steekt.

Ik vind het bijna jammer als ie dadelijk helemaal af en perfect is Surprisedops:.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 15 mei 2007 08:45 PM
  [ # 79 ]
B_iks schreef:

Ik vind het bijna jammer als ie dadelijk helemaal af en perfect is Surprisedops:.

maak je daar maar geen zorgen over, bx-en zijn pas klaar als ze op de sloop staan, tot die tijd kan je altijd wat doen aan de wagen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 16 mei 2007 02:40 AM
  [ # 80 ]
hel1 schreef:

maak je daar maar geen zorgen over, bx-en zijn pas klaar als ze op de sloop staan, tot die tijd kan je altijd wat doen aan de wagen

Razz, zelden een uitspraak gehoord die meer waar is.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 17 mei 2007 10:11 PM
  [ # 81 ]

Vandaag bij kreazyV8wuppo geweest voor het verversen van de olie van de automaatbak. Het draaide op een behoorlijk tijdrovend klusje uit aangezien de aircoleidingen zeer fraai onder de pan van de automaat doorlopen (not!). Toen de eerste olie eruit kwam, bleek dat ik niets te vroeg was met verversen, want deze was aardig bruin en ook zat er te weinig olie in.

Maar goed, voor wupke geen probleem, dus:
- nieuwe olie erin
- kick-downkabel strakker zetten
- remband stellen
Waarschijnlijk niet eerder gedaan bij deze auto.

De terugreis was een (kleine) wereld van verschil. De bak schakelt nu door bij een iets hoger toerental, waar hij eerst de neiging had om bij rustig rijden ‘m vast een versnelling hoger te ‘duwen.’ Ook gaat het terugschakelen door de versnellingen bij fors remmen niet meer gepaard met een dreun in de bak, net zoals het terugschakelen bij kick-down en later opschakelen.
Ik vond ‘m al fijn schakelen, maar wist niet dat het zo ook kon. Nogmaals bedankt Wupke, ik ben er blij mee!  Razz

Verder kreeg ik nog de tip om de bougiekabels te vervangen, waardoor het net niet lekker draaien van de motor en het aanslaan van de koude motor zou kunnen verbeteren. Ik ben benieuwd!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 10 juni 2007 11:37 PM
  [ # 82 ]

Over een maandje APK, ik denk dat ie er zo doorheen gaat rollen. Een lekkend veerpootretourslangetje (al is dat mogelijk geen APK-afkeur?) en een niet werkende handrem.

Naar die handrem heb ik net even gekeken. Ik kan de handle veel verder optrekken dan zou moeten, zo ongeveer tot hij de middenarmsteun raakt.

De rechterkabel kun je dan nog gerust een cm of 10 bewegen. Op de linkerkabel zit nauwelijks speling, maar toch ook wel een klein beetje. Nu vraag ik me af of ik ze beiden moet vervangen, of kan ik volstaan met alleen de sowieso slechte rechterkabel en dan de zaak goed afstellen?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 juni 2007 01:25 AM
  [ # 83 ]
B_iks schreef:

Over een maandje APK, ik denk dat ie er zo doorheen gaat rollen. Een lekkend veerpootretourslangetje (al is dat mogelijk geen APK-afkeur?) en een niet werkende handrem.

Naar die handrem heb ik net even gekeken. Ik kan de handle veel verder optrekken dan zou moeten, zo ongeveer tot hij de middenarmsteun raakt.

De rechterkabel kun je dan nog gerust een cm of 10 bewegen. Op de linkerkabel zit nauwelijks speling, maar toch ook wel een klein beetje. Nu vraag ik me af of ik ze beiden moet vervangen, of kan ik volstaan met alleen de sowieso slechte rechterkabel en dan de zaak goed afstellen?

ik zl dat samen met de automaat en starten wel ff nakijken als je van de week ofso langs bent geweest.
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 11 juni 2007 01:28 AM
  [ # 84 ]

Dat is mooi, echter heb ik 1 nieuwe kabel liggen, hopen maar dat dat voldoende is en van Boxmeer het gewoon op voorraad heeft?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 juni 2007 01:35 AM
  [ # 85 ]
B_iks schreef:

Dat is mooi, echter heb ik 1 nieuwe kabel liggen, hopen maar dat dat voldoende is en van Boxmeer het gewoon op voorraad heeft?

kumt goe,, no sweat , der zijn er meer dan alleen broek vol smeer,, haha.. mvrg wupke Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juni 2007 01:50 AM
  [ # 86 ]
B_iks schreef:

Over een maandje APK, ik denk dat ie er zo doorheen gaat rollen. Een lekkend veerpootretourslangetje (al is dat mogelijk geen APK-afkeur?) en een niet werkende handrem.

Naar die handrem heb ik net even gekeken. Ik kan de handle veel verder optrekken dan zou moeten, zo ongeveer tot hij de middenarmsteun raakt.

De rechterkabel kun je dan nog gerust een cm of 10 bewegen. Op de linkerkabel zit nauwelijks speling, maar toch ook wel een klein beetje. Nu vraag ik me af of ik ze beiden moet vervangen, of kan ik volstaan met alleen de sowieso slechte rechterkabel en dan de zaak goed afstellen?


Ik geloof dat een lekkend retourslangetje heel officieel géén afkeurpunt is maar ik heb ook wel eens een keurmeester gehoord die zei dat het remsysteem geen lekkage mag vertonen, en dat ruim gezien bij een bx het hele hydraulische slangen-/leidingstelsel bij het remsysteem hoort. Dus ook retourslangetjes van de veerpoot.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 11 juni 2007 02:22 AM
  [ # 87 ]

ik zou dat slangetje even vervangen, gelukkig is dat geen groot karwei Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 11 juni 2007 07:10 PM
  [ # 88 ]

We nemen het inderdaad maar gewoon eventjes mee als we toch bezig zijn, staat ook wel zo netjes, al valt het lekken alleszins mee; ik heb nog nooit een plasje bij m’n wiel gezien.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 juni 2007 09:04 PM
  [ # 89 ]
knäckor schreef:
B_iks schreef:

Over een maandje APK, ik denk dat ie er zo doorheen gaat rollen. Een lekkend veerpootretourslangetje (al is dat mogelijk geen APK-afkeur?) en een niet werkende handrem.

Naar die handrem heb ik net even gekeken. Ik kan de handle veel verder optrekken dan zou moeten, zo ongeveer tot hij de middenarmsteun raakt.

De rechterkabel kun je dan nog gerust een cm of 10 bewegen. Op de linkerkabel zit nauwelijks speling, maar toch ook wel een klein beetje. Nu vraag ik me af of ik ze beiden moet vervangen, of kan ik volstaan met alleen de sowieso slechte rechterkabel en dan de zaak goed afstellen?


Ik geloof dat een lekkend retourslangetje heel officieel géén afkeurpunt is maar ik heb ook wel eens een keurmeester gehoord die zei dat het remsysteem geen lekkage mag vertonen, en dat ruim gezien bij een bx het hele hydraulische slangen-/leidingstelsel bij het remsysteem hoort. Dus ook retourslangetjes van de veerpoot.

Nog een motivator om het te verhelpen: de LHM kan op de remschijf aanbelanden en daar rottigheid veroorzaken, bijv in de vorm van scheeftrekken tijdens het remmen. Wil je niet uitvinden op de moeilijke manier…

Op z’n Xantia’s een fikkie (door de LHM) heb ik bij een BX nog nooit van gehoord - maar op zich _zou_ het in theorie wel kunnen - als de remmen maar heet genoeg zijn. Nogmaals, puur hypothetisch.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 23 juni 2007 11:45 PM
  [ # 90 ]

Aan die handrem nog niet toegekomen, maar dat zal wel loslopen. Deze bx haalt me ondertussen wel het bloed onder de nagels vandaan Evil or Very Mad. Hij slaat al vanaf dag 1 koud niet goed aan, de stationair loop is wisselend. Soms redelijk goed, maar als het warm wordt trekt ie de airco amper en slaat ie af (soms gaat het dus wel goed).
Waslijst aan spul vervangen, vandaag het monopointhuis gewisseld met een bx die perfect aansloeg en liep (ook geen foutcodes). Die remedie blijkt nog erger dan de kwaal, want volgas stationair leidt tot complete uitval en tijdens het rijden en met name abrupt gasgeven pakt de motor met een behoorlijke klap op.
Storingscode 33 keert nu weer steeds terug (storingscodes heb ik er in de loop van maanden ook al genoeg van voorbij zien komen), kan iemand met zekerheid zeggen waar deze voor staat (1600 G6 Marelli dus)?

Ik zit nu te dubben wat doen. Thuis de wagen in een hoek gezet en ik moest meteen weer weg (met de Xsara). Bij thuiskomst zag ik m’n wagen niet meer staan. Ik was even blij, maar even later bleek dat m’n pa hem binnen had gezet. Ik vond het bijna jammer, want op zo’n moment zou ik er geen moeite mee hebben gehad als de auto gewoon was verdwenen.

Profiel  
 
 
6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook