hallo iedereen, mijn xm 21td 95’ komt bij gewoon verkeer niet boven zijn 85graden, alleen bij lang stationair draaien, of bij snelle rit( 140à 160 km/ph) gaat hij lichtjes boven de 90 graden s’morgens start hij ook altijd nagenoeg direct, maar als hij een uur of 6à7 stil heeft gestaan moet hij altijd een keer of 5 rond gaan voor hij aanslaagt, is dit normaal ? of weet iemand raad ?
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Is normaal.
Mijn TCT staat soms een week stil, maar als hij al 2 dagen stil heeft gestaan, dan start hij sneller dan als hij een uur of 8 stil heeft gestaan.
Bij een snelle rit wordt de olie een stuk warmer, daardoor wordt je koelwater ook warmer
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ok, bedankt ik moet me dus nietteveel zorgen maken
xm 21td 95’
Ik denk dat een TCT (= benzine) en een TD (=diesel) niet echt met elkaar te vergelijken zijn als het om starten gaat.
overigens is de temperatuur normaal en een paar keer rondgaan geen probleem bij warme motor. Had mijn Xantia TD ook. Als het te gek wordt ff luchtfilter reinigen, keertje wynns essence toevoegen, is het ‘probleem’ wellicht al opgelost. Ook een matige accu of slechte minpool kan van invloed zijn. Niets om je nog zorgen over te maken dus
Groet,
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
dubbele post, sorry
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Mijn 2.1TD werd ook niet goed warm, meestal mar 80-85 graden.
Een nieuwe Thermostaat heeft dat toen gefixed, was niet zo duur als ik het me goede herinner.
kan die koudstart thermostaat er ook iets mee te maken hebben, of is dat een ander verhaal ?
xm 21td 95’
batterij is nieuw, gloeibougies ook, kun je er eventueel een zwaardere starter insteken, of is er maar één starter die mogelijk is ?
xm 21td 95’