Is een optie…..net als Airco.
ben ik niet met je eens: zie omcirkeling (rood)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De BX16V is de enige BX waar ABS standaard op geleverd is.
Eric Vertogen schreef:De BX16V is de enige BX waar ABS standaard op geleverd is.
Ook dat is niet waar, ik heb er diverse gezien die gewoon ABS hebben, en dat waren 8 kleppertjes
gti_styling84 schreef:Eric Vertogen schreef:De BX16V is de enige BX waar ABS standaard op geleverd is.
Ook dat is niet waar, ik heb er diverse gezien die gewoon ABS hebben, en dat waren 8 kleppertjes
Ik denk echt dat Eric gelijk heeft. Die autoweekdatabase klopt vaak voor geen meter… Ik heb in ieder geval nog nooit een 16V gezien zonder ABS.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
gti_styling84 schreef:Eric Vertogen schreef:De BX16V is de enige BX waar ABS standaard op geleverd is.
Ook dat is niet waar, ik heb er diverse gezien die gewoon ABS hebben, en dat waren 8 kleppertjes
op de acht kleppertjes is het een optie ops: geen standaard
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De 16v heeft standaard abs, de andere (mindere misschien) goden hadden dit als optie.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:De 16v heeft standaard abs, de andere (mindere misschien) goden hadden dit als optie.
Idd.
ik heb het in elk geval niet op mijn 8 klepper gti weet ik uit ervaring ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
citrofiel!ik? schreef:De 16v heeft standaard abs, de andere (mindere misschien) goden hadden dit als optie.
Een optie als leren bekleding was bijvoorbeeld alleen maar op de tzdturbo en GTI als optie leverbaar. Het zou me niets verbazen als voor ABS een vergelijkbare “selectie” gold, mogelijk naar motorvermogen, dus ook de Break-modellen met een gti-motor of datgene wat toen het sterkste was. Zeker weten doeketnie…
De Sport was voor die tijd en had geen opties.
Ich bin ein Breaker
Volgens mij was ABS juist een optie die je ook op de gewone diesels kon krijgen en op de luxere versies. Dat niemand dat nieuw besteld heeft is natuurlijk weer een ander verhaal
Is het niet zo dat je dat ABS setje los kan bestellen en monteren op een BX?
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
jeffer schreef:Is het niet zo dat je dat ABS setje los kan bestellen en monteren op een BX?
Dat ligt eraan hoe handig je bent Je moet een hoop vervangen:
draagarmen achter voorzien van ABS sensoren
achterwielnaven met ABS ringen erop zetten
homokineten met ABS ringen erop zetten
ABS sensoren op de voorste fusees aanbrengen
remleidingen aanpassen (worden dikker voor)
je moet een abs actuator hebben (hydraulisch blok)
verder een ABS ECU aanbrengen
en natuurlijk het leidingwerk van en naar het hydraulische ABS blok.
+ de bedrading naar de ABS ECU.
en als ik mij niet vergis ook nog eens een andere zekeringunit.
De achterremmen worden tegelijk aangestuurd, voorremmen apart, dus je hoeft voor zover ik weet de remleidingen naar achter niet te vervangen.
Kortom: het is “a hell of a job” en alleen maar betaalbaar als je het meeste van de sloop kan halen. Een ABS sensor kost meen ik los al iets van 200 EUR ofzo. Daar heb je er al 4 voor nodig. Het is dus totaal niet haalbaar om alles nieuw te kopen.
Idd is ABS standaard alleen op de 16v en op veel modellen een optie. Ik denk pas vanaf type 2. Op type 1 was ABS niet mogelijk.
karel schreef:citrofiel!ik? schreef:De 16v heeft standaard abs, de andere (mindere misschien) goden hadden dit als optie.
Een optie als leren bekleding was bijvoorbeeld alleen maar op de tzdturbo en GTI als optie leverbaar. Het zou me niets verbazen als voor ABS een vergelijkbare “selectie” gold, mogelijk naar motorvermogen, dus ook de Break-modellen met een gti-motor of datgene wat toen het sterkste was. Zeker weten doeketnie…
Ik ken een BX 19 TRI Break uit 1989 of 1990 met ABS. En er zijn ook speciale series van de BX geweest met standaard ABS, zoals deze Duits BX 16 TGI Deauville (heeft dus niks te maken met de BX 14 Deauville die in Nederland is geleverd):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mpostma schreef:jeffer schreef:Is het niet zo dat je dat ABS setje los kan bestellen en monteren op een BX?
Kortom: het is “a hell of a job” en alleen maar betaalbaar als je het meeste van de sloop kan halen. Een ABS sensor kost meen ik los al iets van 200 EUR ofzo. Daar heb je er al 4 voor nodig. Het is dus totaal niet haalbaar om alles nieuw te kopen.
Arjen heeft ABS ingebouwd tijdens de ombouw van zijn BX 16 TGI Progress tot BX 16V. Heb deze foto gemaakt toen de 16V-motor er nog niet in hing:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX