Tja, en dan, dan trek je iets te geweldadig het gevarenlichtknopje stuk van de stuurconsole.
Doet je richtingaanwijzer het ook niet meer!
Iemand een noodoplossing ?
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
kijken welke draadjes je hebt vernaggelt en die weer aan elkaar maken. rotklusje
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
steker is nog heel, knopje is naar de filistijnen, stuk of 6 draadjes komen er op uit.
Daniël Loohuis.
Als de toets eruit is getrokken blijft het binnen werk zitten dwz dat de veertjes (die zijn heel klein)waarschijnlijk ook weg zijn gesprongen(heb ik ook gehad).
je kunt het achtergebleven binnenwerk eruit klikken compleet met de bedrading je kan het knopje dan gewoon terug drukkenen zo het gehele schakelaartje weer terug drukken op z’n plaats.
zodra het toetsje er weer in zit zullen je knipperlichten het weer doen.
let wel op als je de knop van de alarmlichten indrukt dan moet de deze wel met de hand naar achteren trekken want het veertje mist dus het schakelaartje komt niet automatisch terug.
succes.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Andere schakelaar op de sloop halen? Volgensm ij heb ik er ook nog wel een zooi liggen.
Edit:
Hmmm. leest de vraag nog eens goed… ops: zonder richtingaanwijzers is toch wat lullig rijden naar de sloop.
volgens het schema is de alarmlichtschakelaar voorzien van 8 polen.
Als het goed is, zijn de contacten met nummers gemerkt op de stekker.
Verbindt nr 2 en 1 met elkaar, dan zou het weer moeten werken. Dat is de enige constante doorverbinding in de schakelaar.
Als de rit naar de sloop uitsluitend via rotondes te doen is, kun je best zonder richting rijden, niet dat dat mag, maar niemand geeft correct richting aan op rotondes, dus dan val je niet zo op.
Knopje is zeer makelijk te vervangen.
Of anders even die 2 draden kennis met elkaar laten maken….Maar dan heb je weer geen paniek verlichting….
Test
- Eerst maar eens contacten 1 & 2 doorverbonden en dat werkt.
- Daarna kwam ik zelf ookal op het geniale idee de oude te proberen
(zonder veertje) en dat werkt ook.
ach jah, met deze temperaturen gaat het denken niet meer zo snel.
TNX anyway.
edit: de sloop of autorecycling is vlakbij, op 2 kruispunten na zonder rotondes te rijden.
maar ik heb ook een fiets, al rijdt die niet zo lekker
Daniël Loohuis.