Wat is dan de kleurnaam?
Ik heb het eerlijk gezegd nooit gecheckt, maar op de afleverkaart in het boekje staat het keurig ingevuld zo.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat een mooie BX!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dan zou je even onder de motorkap moeten kijken bij de veerbol naast de accu. Daar staat de kleurcode. Indien het ETBcR is, is het stiekum tóch Gris Dolmen (beter bekend als ‘Chic’-grijs).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is volgens mij net een tikje anders dan chic-grijs, morgen geef ik uitsluitsel. Ik ga pitten!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Dan zou je even onder de motorkap moeten kijken bij de veerbol naast de accu. Daar staat de kleurcode. Indien het ETBcR is, is het stiekum tóch Gris Dolmen (beter bekend als ‘Chic’-grijs).
Het is wél Gris Dolmen, alleen de kleurcode is ETBmR. Dat houdt in dat er een metallic lak overheen zit, maar in wezen is de kleur hetzelfde als van een Chic.
En ik heb inderdaad het gordellampje werkend op één gordel
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Het is wél Gris Dolmen, alleen de kleurcode is ETBmR. Dat houdt in dat er een metallic lak overheen zit, maar in wezen is de kleur hetzelfde als van een Chic.
Gris dolmen IS toch metallic grijs (met lak) ?
Mijn TZI-bx met op het oog dezelfde kleur heeft ETBcR :
Even tussen door vanaf ‘t werk want ik zie dat het toch een prangend vraagstuk is
De kleurcode op mijn wielkast is ETBcR. Vanavond zelfs op de foto te zien.
edit: laatste foto’s bij de andere geplaatst.
Gr,
Ysbrand.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
B_iks schreef:Mijn TZI-bx met op het oog dezelfde kleur heeft ETBcR :
Hmm, ik zal het zo nog eens controleren. Ik begin aan mezelf te twijfelen, al dacht ik echt dat het ETBmR was…
Eveneens ben ik tevens ook.
Nou, het gaatje in de uitlaat is een lek in de cat. Of de aansluiting van dat deel op de motor (ben even bij kwikfit geweest), seal? Het lek wordt ook hoorbaarder.
Ik merk ook dat de motor en/of bak wat beweegt. Bij gas geven gaat de versnellingspook iets (1 cm) naar achteren en bij loslaten weer 1 cm naar voren; normaal?, motorsteun?, baksteun?
Ik ga dus eerst even terug naar Bonhof voor een oplossing voordat ik kwikfit een nieuwe cat erop laat zetten (a € 350,—).
Laatste vraag, niet onbelangrijk: rustig doorrijden tot ik naar de garage ga?
Gr,
Ysbrand.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
knäckor schreef:B_iks schreef:Mijn TZI-bx met op het oog dezelfde kleur heeft ETBcR :
Hmm, ik zal het zo nog eens controleren. Ik begin aan mezelf te twijfelen, al dacht ik echt dat het ETBmR was…
cr en mr geven het lakprocedee aan, niet de kleur. die is dus hetzelfde.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Is de Kwikflut voor jou nou echt zoveel goedkoper/sneller? Je moet het zelf weten, maar ik ga er niet graag heen… Zit er geen Citroën-specialist in de buurt?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik ga dus ook eerst naar Bonhof (20 minuten; citroen-kenners en ongetwijfeld goedkoper dan Dyers hier in Zwolle) om te vragen of zij ‘t kunnen oplossen; lijkt me redelijk 2 weken na verkoop.
Is een slechte motor- of baksteun een apk-afkeurpunt?
Gr,
Ysbrand.
(forum is wel altijd bemand ondanks het slechte weer )
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Waarom zou je een dure nieuwe katalysator willen laten monteren? Voor auto’s van vóór 1 januari 1993 is dat helemaal niet verplicht. Ik zou eerder de ruimte waar de katalysator in zit, leeg maken. Dan ben je ervan verzekerd dat je nooit meer problemen met de kat zal hebben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb hier al een heel verhaal gelezen over de kat en het leeghalen ervan of weghalen ervan. Klinkt heel interessant en leuk . Laat echter eerst eens kijken wat er uberhaupt aan de hand is. Vooral dat bewegende blok baart me zorgen. Lijkt me ook een oorzaak voor een lek te kunnen zijn.
Ik heb wel U9 op het kentekenbewijs staan. Zomaar weghalen kan dan niet lijkt me. Ik ben geen sleutelaar heb er ook niet de ruimte voor en kan een nieuwe kat wel lijden. Hoewel ik me geen poot wil laten uitdraaien natuurlijk. Ga dat dus eens mooi bespreken met de garageleu.
Gr,
Ysbrand.
De tamtam is inmiddels ook rond: wie is hier dan die collega van mijn buurman
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.