Mijn aanjager werkt goed in alle standen behalve de hoogste, dan slaat hij af om het na een halve minuut weer te proberen, komt op gang en slaat weer binnen een seconde af enz enz. Zet ik hem op de een na hoogste stand of lager, dan is er niets aan de hand. Op zich allemaal niet zo erg, hij blaast zo ook hard genoeg. Alleen als het erg warm is stuurt de digitale climate control de hoogste stand aan en dat werkt dus niet…
Al geprobeerd:
-Onder het dashboard zit een witte platte stekker met een verbrand contact. Betreffende dikke draden gebypasst, geen resultaat.
-Andere aanjager die ik nog had liggen aangesloten, doet precies hetzelfde. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de aanstuur diodes of transistors.
Uit de electrische schema’s kan ik niet goed herleiden waar de spanning vandaan komt. Ik neem aan dat die niet in de digitale unit geschakeld wordt. Zitten er nog ergens anders stekkers, relais of andere zwakke plekken?
Overigens is de airco buiten gebruik, die moet binnenkort bijgevuld worden. Kan dat er mee te maken hebben?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
denk dat je het in de schuif van de handbediening moet zoeken
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:denk dat je het in de schuif van de handbediening moet zoeken
Heb ik niet, is digitaal. Kan natuurlijk ook kapot gaan…
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad. Duurde een paar weken tot ie helemaal nix meer deed. Was volgens mij toen een doorgebrande zekering of zo… Maar: pin me d’r niet op vast.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JanO schreef:xm'metje schreef:denk dat je het in de schuif van de handbediening moet zoeken
Heb ik niet, is digitaal. Kan natuurlijk ook kapot gaan…
groet, Jan
ooh verwacht je ook niet in een 20 ambiance printplaat misschien?
Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
XMTurboCT schreef:Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad. Duurde een paar weken tot ie helemaal nix meer deed. Was volgens mij toen een doorgebrande zekering of zo… Maar: pin me d’r niet op vast.
Groet, Arjan
Weet je nog welke zekering? Zekering 25 is bij mij nog goed, maar er schijnt ook nog een relais in het spel te zijn. Weet iemand waar? Wil dit eerst uitsluiten voor ik achter een andere ecc unit aan ga.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Beste Jan, eerlijk gezegd weet ik niet welke zekering/relais het was. Had het laten doen ops: toen ik nog in het stadium verkeerde dat ik alles liet doen….
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
in het schema zou je toch de juiste relais moeten kunnen vinden en omdat je aanjager het nu nog af en toe wel doet, lijkt me dat deze relais dus af en toe ook nog weet te tikken. de locatie staat in het schema en dan is het even uitvogelen per tikgeluid welke precies de juiste is.
ik denk ook, dat het eerder iets in de bedrading is, dan in de printplaat.
het is en blijft een citroen nietwaar?
ik vond in het schema :Cooling fan relay (air con.) ondnr. in het schema 839 volgens mij zittie naast je Air recycling relay ondnr. 830 ergens bij je ecubak in de buurt
maar pin me dr niet op vast, ik ben al zo vaak verbeterd op dit forum ops:
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl